Klub piłkarski VfL Wolfsburg angażuje się w ochronę klimatu

Klub piłkarski VfL Wolfsburg angażuje się w ochronę klimatu

Klub piłkarski VfL Wolfsburg angażuje się w ochronę klimatu

14 grudnia 2020
  • VfL Wolfsburg zamierza stać się do 2025 roku pierwszym zawodowym klubem piłkarskim działającym w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla.
  • pracownicy klubu i sami piłkarze w coraz większym stopniu będą korzystać z elektrycznych Volkswagenów z rodziny ID.
  • zarówno męska, jak i żeńska drużyna zdecydowały się na kompensowanie śladu węglowego podróży do miejsc, w których odbywają się zamiejscowe rozgrywki, ze środków finansowych każdej z nich

W ramach kampanii „Race to Zero” prowadzonej przez Organizację Narodów Zjednoczonych, grający w Bundeslidze VfL Wolfsburg występujący na co dzień na stadionie Volkswagen Arena, zamierza stać się do 2025 roku pierwszym zawodowym klubem piłkarskim na świecie działającym w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla.

Zmiany klimatu są dzisiaj największym globalnym wyzwaniem. Jako pierwszy tradycyjny producent samochodów Volkswagen zobowiązał się do realizacji celów zawartych w paryskim porozumieniu klimatycznym. Do 2050 roku koncern zamierza osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. Jednym z przedsięwzięć na drodze do tego celu jest podjęcie przez VfL Wolfsburg, spółkę zależną Volkswagen AG, inicjatywy zamierzającej do zmniejszenia przez drużynę Bundesligi śladu węglowego i działania od 2025 w sposób neutralny dla klimatu. W tym celu VfL Wolfsburg, jako pierwszy zawodowy klub piłkarski na świecie, przyłączył się do kampanii „Race to Zero” ogłoszonej przez Organizację Narodów Zjednoczonych i mającej na celu realizację postanowień porozumienia paryskiego.

„Piłka nożna przyciąga powszechną uwagę. Patrzy na nas wielu ludzi” – mówi Michael Meeske dyrektor VfL Wolfsburg. „Jeśli przyłączymy się do akcji uświadamiającej, że ochrona klimatu jest jednym z najważniejszych współczesnych wyzwań dla ludzkości, być może uda nam się przekonać wielu innych ludzi, by żyli w sposób zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju”. Ambitny zamiar osiągnięcia neutralności klimatycznej VfL zamierza realizować na dwa sposoby: „Z jednej strony poprzez redukcję, czyli oszczędności, które będziemy podejmować na miejscu. Z drugiej strony z niektórych rzeczy nie uda nam się zrezygnować, np. z podróży samolotem do odległych miejsc, w których prowadzimy rozgrywki. Dlatego drugim sposobem działania będzie kompensacja”.

Jeśli chodzi o redukcję swojego negatywnego wpływu na środowisko, VfL Wolfsburg już od jakiegoś czasu korzysta z odnawialnych źródeł energii i LED-owego oświetlenia. Zespół zamierza nawiązać do tych doświadczeń i zwiększyć do co najmniej 20 liczbę ładowarek elektrycznych na terenie VfL Center. Ponadto pracownicy klubu i sami piłkarze podczas podróży służbowych w coraz większym stopniu będą korzystać z elektrycznych Volkswagenów z rodziny ID. Klub rozbuduje też nie tylko własne urządzenia fotowoltaiczne, lecz również będzie korzystał z ciepła dostarczanego przez zewnętrznych dostawców, wytwarzanego z przyjaznego środowisku gazu ziemnego. Będzie ono służyło do ogrzewania stadionu.

Kompensacja emisji dwutlenku węgla realizowana przez klub odnosi się przede wszystkim do podróży odbywanych przez drużyny i pracowników, ale też przez kibiców i przedstawicieli mediów. Klub nie ma bezpośredniego wpływu na ograniczenie emisji CO2 podczas podróży, ale inicjuje działania, także te związane z podróżowaniem, które sprzyjają ochronie klimatu. Klub zamierza jeszcze intensywniej zachęcać do korzystania ze środków transportu, które nie powodują wzrostu emisji dwutlenku węgla. Kibice mogą np. skorzystać z „ekologicznego” biletu. Zarówno męska, jak i żeńska drużyna zdecydowały się na kompensowanie śladu węglowego podróży do miejsc, w których odbywają się zamiejscowe rozgrywki ze środków finansowych każdej z nich – np. poprzez wspieranie projektów zalesiania prowadzonych przez Organizację Narodów Zjednoczonych lub poprzez nabycie certyfikatów emisyjnych dwóch elektrowni Volkswagena w Wolfsburgu.

Michael Meeske, dyrektor VfL Wolfsburg, podsumowuje: „Nawet jeśli klub piłkarski nie w każdej dziedzinie jest dzisiaj w stanie działać zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju, to jednak chcemy pokazać, że sukcesy w ochronie klimatu i sukcesy VfL Wolfsburg nie wykluczają się”.

W ramach realizacji celów zawartych w paryskim porozumieniu klimatycznym, Volkswagen zobowiązał się ograniczyć do 2050 roku swój ogólny bilans emisji CO2 do zera. Aby osiągnąć ten cel, marka wykorzystuje m.in. podczas produkcji w coraz większym stopniu energię elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych, zwiększając też efektywność energetyczną budynków i urządzeń. Kluczowe znaczenie ma również rozwój elektromobilności i rozbudowa portfolio samochodów elektrycznych z rodziny ID., oferowanych przez markę Volkswagen.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.