Klub piłkarski VfL Wolfsburg angażuje się w ochronę klimatu

Klub piłkarski VfL Wolfsburg angażuje się w ochronę klimatu

Klub piłkarski VfL Wolfsburg angażuje się w ochronę klimatu

14 grudnia 2020
  • VfL Wolfsburg zamierza stać się do 2025 roku pierwszym zawodowym klubem piłkarskim działającym w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla.
  • pracownicy klubu i sami piłkarze w coraz większym stopniu będą korzystać z elektrycznych Volkswagenów z rodziny ID.
  • zarówno męska, jak i żeńska drużyna zdecydowały się na kompensowanie śladu węglowego podróży do miejsc, w których odbywają się zamiejscowe rozgrywki, ze środków finansowych każdej z nich

W ramach kampanii „Race to Zero” prowadzonej przez Organizację Narodów Zjednoczonych, grający w Bundeslidze VfL Wolfsburg występujący na co dzień na stadionie Volkswagen Arena, zamierza stać się do 2025 roku pierwszym zawodowym klubem piłkarskim na świecie działającym w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla.

Zmiany klimatu są dzisiaj największym globalnym wyzwaniem. Jako pierwszy tradycyjny producent samochodów Volkswagen zobowiązał się do realizacji celów zawartych w paryskim porozumieniu klimatycznym. Do 2050 roku koncern zamierza osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. Jednym z przedsięwzięć na drodze do tego celu jest podjęcie przez VfL Wolfsburg, spółkę zależną Volkswagen AG, inicjatywy zamierzającej do zmniejszenia przez drużynę Bundesligi śladu węglowego i działania od 2025 w sposób neutralny dla klimatu. W tym celu VfL Wolfsburg, jako pierwszy zawodowy klub piłkarski na świecie, przyłączył się do kampanii „Race to Zero” ogłoszonej przez Organizację Narodów Zjednoczonych i mającej na celu realizację postanowień porozumienia paryskiego.

„Piłka nożna przyciąga powszechną uwagę. Patrzy na nas wielu ludzi” – mówi Michael Meeske dyrektor VfL Wolfsburg. „Jeśli przyłączymy się do akcji uświadamiającej, że ochrona klimatu jest jednym z najważniejszych współczesnych wyzwań dla ludzkości, być może uda nam się przekonać wielu innych ludzi, by żyli w sposób zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju”. Ambitny zamiar osiągnięcia neutralności klimatycznej VfL zamierza realizować na dwa sposoby: „Z jednej strony poprzez redukcję, czyli oszczędności, które będziemy podejmować na miejscu. Z drugiej strony z niektórych rzeczy nie uda nam się zrezygnować, np. z podróży samolotem do odległych miejsc, w których prowadzimy rozgrywki. Dlatego drugim sposobem działania będzie kompensacja”.

Jeśli chodzi o redukcję swojego negatywnego wpływu na środowisko, VfL Wolfsburg już od jakiegoś czasu korzysta z odnawialnych źródeł energii i LED-owego oświetlenia. Zespół zamierza nawiązać do tych doświadczeń i zwiększyć do co najmniej 20 liczbę ładowarek elektrycznych na terenie VfL Center. Ponadto pracownicy klubu i sami piłkarze podczas podróży służbowych w coraz większym stopniu będą korzystać z elektrycznych Volkswagenów z rodziny ID. Klub rozbuduje też nie tylko własne urządzenia fotowoltaiczne, lecz również będzie korzystał z ciepła dostarczanego przez zewnętrznych dostawców, wytwarzanego z przyjaznego środowisku gazu ziemnego. Będzie ono służyło do ogrzewania stadionu.

Kompensacja emisji dwutlenku węgla realizowana przez klub odnosi się przede wszystkim do podróży odbywanych przez drużyny i pracowników, ale też przez kibiców i przedstawicieli mediów. Klub nie ma bezpośredniego wpływu na ograniczenie emisji CO2 podczas podróży, ale inicjuje działania, także te związane z podróżowaniem, które sprzyjają ochronie klimatu. Klub zamierza jeszcze intensywniej zachęcać do korzystania ze środków transportu, które nie powodują wzrostu emisji dwutlenku węgla. Kibice mogą np. skorzystać z „ekologicznego” biletu. Zarówno męska, jak i żeńska drużyna zdecydowały się na kompensowanie śladu węglowego podróży do miejsc, w których odbywają się zamiejscowe rozgrywki ze środków finansowych każdej z nich – np. poprzez wspieranie projektów zalesiania prowadzonych przez Organizację Narodów Zjednoczonych lub poprzez nabycie certyfikatów emisyjnych dwóch elektrowni Volkswagena w Wolfsburgu.

Michael Meeske, dyrektor VfL Wolfsburg, podsumowuje: „Nawet jeśli klub piłkarski nie w każdej dziedzinie jest dzisiaj w stanie działać zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju, to jednak chcemy pokazać, że sukcesy w ochronie klimatu i sukcesy VfL Wolfsburg nie wykluczają się”.

W ramach realizacji celów zawartych w paryskim porozumieniu klimatycznym, Volkswagen zobowiązał się ograniczyć do 2050 roku swój ogólny bilans emisji CO2 do zera. Aby osiągnąć ten cel, marka wykorzystuje m.in. podczas produkcji w coraz większym stopniu energię elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych, zwiększając też efektywność energetyczną budynków i urządzeń. Kluczowe znaczenie ma również rozwój elektromobilności i rozbudowa portfolio samochodów elektrycznych z rodziny ID., oferowanych przez markę Volkswagen.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.