Rozmowa o śladzie węglowym samochodów elektrycznych w szóstym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni”

Rozmowa o śladzie węglowym samochodów elektrycznych w szóstym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni”

Rozmowa o śladzie węglowym samochodów elektrycznych w szóstym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni”

18.06.2020

  • do 2025 roku Volkswagen zmniejszy o 30 procent w stosunku do roku 2015 ślad węglowy produkowanych przez siebie samochodów osobowych
  • zgodnie z założeniami Paryskiego Porozumienia Klimatycznego do 2050 roku marka Volkswagen zamierza stać się przedsiębiorstwem neutralnym pod względem emisji CO2

Gośćmi szóstego odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni” są dr inż. Piotr Piórkowski z Politechniki Warszawskiej oraz Tomasz Tonder, dyrektor PR & Corporate Affairs Volkswagen Group Polska. Razem z prowadzącymi – Katarzyną Frendl i Pawłem Pilarczykiem – dyskutują o tzw. „śladzie węglowym” samochodów elektrycznych.

74% ankietowanych w badaniu Insightout Lab i marki Volkswagen Polaków deklaruje, że ekologia i ochrona środowiska istotnie wpływają na ich decyzje dotyczące zakupu produktów (15 proc. respondentów odpowiedziało „zdecydowanie tak” i 59 proc. „raczej tak”). Te deklaracje wskazują, że zainteresowanie zakupem samochodu elektrycznego może rosnąć: według Transport & Environment jazda autem elektrycznym w Polsce, mimo że produkcja energii elektrycznej w naszym kraju jest „najbrudniejsza” w Europie, powoduje o 26 procent mniejszą emisję dwutlenku węgla niż jazda samochodem z silnikiem diesla i o 31 procent mniejszą niż autem z silnikiem benzynowym.

Pierwszym modelem Volkswagena, który już we wrześniu trafi do pierwszych klientów w Polsce jako pojazd neutralny pod względem emisji CO2 jest Volkswagen ID.3. W ubiegłym roku koncern przyjął strategię tzw. dekarbonizacji i do 2050 roku zamierza stać się przedsiębiorstwem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. W ciągu najbliższych 5 lat Grupa Volkswagen zmniejszy o 30 procent w stosunku do roku 2015 ślad węglowy produkowanych przez siebie aut osobowych i lekkich dostawczych. Koncern zamierza skutecznie i trwale zmniejszać ilość CO2, stopniowo przechodzić na wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i równoważyć emisję CO2, której nie da się uniknąć.

ID.3 produkowany w zakładach w Zwickau powstaje przy całkowicie neutralnym bilansie CO2 w całym procesie produkcji – od dostaw po montaż. Postawiono np. na konsekwentne wykorzystanie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Emisję CO2, której w procesie produkcji nie udało się uniknąć, zrekompensowano uczestnictwem w certyfikowanych projektach służących ochronie klimatu. Środki, które służą ograniczeniu emisji COw produkcji obejmują m. in. energooszczędną produkcję ogniw akumulatorów. Z dostawcami uzgodniono, że do produkcji ogniw będą używali wyłącznie energii ze źródeł odnawialnych, co ma spory wpływ na poprawę bilansu COw pełnym okresie „życia” samochodu elektrycznego. 

Zarówno najnowszy, jak i pozostałe odcinki podcastu można znaleźć na największych platformach podcastowych: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher i YouTube oraz na stronie internetowej https://www.volkswagen.pl/pl/elektromobilnosc/elektrycznie-tematyczni/odcinek-06-co-z-tym-co2-porozmawiajmy-o-sladzie-weglowym-aut-elektrycznych.htmlOpens an external link

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html