Volkswagen i Northvolt utworzyły spółkę joint venture w celu wspólnej produkcji akumulatorów
Volkswagen i Northvolt utworzyły spółkę joint venture w celu wspólnej produkcji akumulatorów
Volkswagen i Northvolt utworzyły spółkę joint venture w celu wspólnej produkcji akumulatorów
Volkswagen i Northvolt utworzyły spółkę joint venture w celu wspólnej produkcji akumulatorów

Volkswagen i Northvolt utworzyły spółkę joint venture w celu wspólnej produkcji akumulatorów

Volkswagen i Northvolt utworzyły spółkę joint venture w celu wspólnej produkcji akumulatorów

09.09.2019

09.09.2019

  • w Salzgitter powstanie fabryka wytwarzająca akumulatory litowo-jonowe
  • rozpoczęcie produkcji zaplanowano na przełomie lat 2023/2024
  • roczna wydajność fabryki ma wynieść początkowo 16 gigawatogodzin

Wolfsburg/Poznań, 9. września 2019 – Volkswagen AG i Northvolt AB utworzyły spółkę, w której objęły po 50 procent udziałów, a której celem będzie budowa fabryki akumulatorów litowo-jonowych. Plan przewiduje rozpoczęcie budowy w 2020 roku w Salzgitter w Dolnej Saksonii. Produkcja ma się rozpocząć na przełomie lat 2023/2024. Roczna wydajność fabryki wyniesie początkowo 16 gigawatogodzin.

Tworząc spółkę obydwaj partnerzy realizują zawarte w czerwcu porozumienie o wspólnej działalności w zakresie akumulatorów do aut elektrycznych. Część z zainwestowanych przez Volkswagena 900 milionów euro zostanie przeznaczona na działalność spółki, druga część została zainwestowana bezpośrednio w Northvolt AB. W zamian Volkswagen objął 20 procent udziałów w szwedzkiej firmie produkującej akumulatory oraz stanowisko w jej Radzie Nadzorczej.

Dr Stefan Sommer, Członek Zarządu Volkswagena ds. Zaopatrzenia i Członek Rady Nadzorczej Northvolt, powiedział: „Akumulator to najważniejszy komponent aut elektrycznych. Dlatego Volkswagen i Northvolt podjęły decyzję o budowie fabryki o dużych zdolnościach produkcyjnych w Europie wzmacniając w ten sposób wspólną działalność w zakresie akumulatorów. Założenie spółki i planowana budowa fabryki w Salzgitter w decydujący sposób przyczynią się do tego, że kluczowa technologia produkcji akumulatorów trafi na stałe także do Niemiec”.

Fredrik Hedlund, Prezes Zarządu nowej spółki i były Chief Strategy Officer w Northvolt AB, stwierdził: „Planowana wspólnie z Volkswagenem budowa ogromnej fabryki w Niemczech pozwoli firmie Northvolt zwiększyć wydajność w zakresie produkcji akumulatorów zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju. Będzie to miało duży wpływ na zwiększenie liczby elektrycznych aut w Europie”.

Zgodnie ze swoją strategią w zakresie samochodów elektrycznych w samej Europie koncern Volkswagen będzie od 2025 roku potrzebował rocznie akumulatorów o łącznej pojemności 150 gigawatogodzin – i podobnej wielkości w Azji.    

W ciągu kolejnych dziesięciu lat koncern zamierza wprowadzić na rynek niemal 70 nowych modeli elektrycznych. Oznacza to, że liczba tego rodzaju aut, które mają się pojawić w kolejnej dekadzie i będą budowane na platformie MEB opracowanej przez koncern, wzrośnie do 22 milionów egzemplarzy. Do 2023 roku Volkswagen zainwestuje w elektryfikację swoich aut ponad 30 miliardów euro. Zwiększenie ich liczby jest ważnym elementem na drodze ku osiągnięciu przez koncern neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Ten cel ma zostać osiągnięty do 2050 roku. Oznacza to, że Volkswagen w pełni angażuje się w realizację postanowień paryskiego porozumienia klimatycznego.

Disclaimer by Volkswagen
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. 
Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

Your browser is outdated!

Please get a decent browser here or there