Nowy elektryczny Volkswagen e-up! ze światową premierą podczas IAA we Frankfurcie

Nowy elektryczny Volkswagen e-up! ze światową premierą podczas IAA we Frankfurcie

Nowy elektryczny Volkswagen e-up! ze światową premierą podczas IAA we Frankfurcie

  • doskonały do eksploatacji w mieście: dzięki pojemniejszemu akumulatorowi zasięg wynosi do 260 km
  • w ciągu zaledwie godziny prądem o mocy 40 kW akumulator można naładować do 80 procent pojemności

Dzięki nowemu Volkswagenowi e-Up! elektryczne samochody stają się coraz bardziej dostępne cenowo. Ponadto zwiększył się zasięg auta – dzięki nowemu akumulatorowi wynosi on 260 km (według WLTP). Mimo niewielkich rozmiarów e-Up! zapewnia miejsce dla czterech pasażerów. Doskonale sprawdzi się jako samochód firmowy, a także jako pojazd użytkowany prywatnie. Model zostanie zaprezentowany podczas rozpoczynającego się 10 września Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie.

Nowe akumulatory o znacznie większej gęstości energetycznej umożliwią w przyszłości pokonywanie autem dużo większych dystansów. Pojemność energetyczna akumulatora w modelu e-Up! wzrasta z 18,7 do 32,3 kWh. Praktyczny zasięg zwiększa się dzięki temu nawet do 260 km. Prawdopodobne zużycie energii wynosi 12,7 kWh/100 km. Czas ładowania akumulatorów jest krótki – przy wykorzystaniu prądu stałego (DC) o mocy 40 kW do ich zasilenia w 80 procentach wystarczy zaledwie 60 minut. Dzięki seryjnej aplikacji „maps+more” proces ładowania można zainicjować, zakończyć go lub zaprogramować jego czas korzystając ze smartfona. Dotyczy to również uruchomienia klimatyzacji.

Volkswagen e-Up! jest przyjazny dla środowiska, a jazda nim sprawia bardzo wiele radości. Jest tak m.in. dzięki znajdującemu się nisko środkowi ciężkości – dlatego, że akumulatory umieszczono w podłodze pojazdu. Z drugiej strony, elektryczny silnik o mocy 61 kW już od chwili uruchomienia oddaje do dyspozycji kierowcy maksymalny moment obrotowy. W ciągu zaledwie 11,9 sekund miejskie auto przyspiesza do 100 km/h; jego maksymalna prędkość wynosi 130 km/h.

Przystępna cena nowego modelu wynika z faktu, że e-Up! jest produkowany w dużej liczbie egzemplarzy. Volkswagen zamierza bowiem oferować teraz znacznie więcej samochodów elektrycznych. W wypadku czterodrzwiowego e-Up! liczba produkowanych aut – według prognoz – również ma być znacznie większa niż w wypadku poprzednika. Samochód seryjnie wyposażony będzie w automatyczną klimatyzację, system radiowy „composition phone” z interfejsem bleutootha i DAB+, w „maps+more” jako stację dokującą i wielofunkcyjną aplikację, a także w system „Lane Assist” utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu. Większe możliwości indywidualizacji stworzy jeszcze bardziej bogato wyposażony e-Up! Style.

Polski cennik modelu zostanie zaprezentowany na przestrzeni drugiej połowy września.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html