Grupa Volkswagen inwestuje w wiodące przedsiębiorstwo w dziedzinie holografii 3D

Grupa Volkswagen inwestuje w wiodące przedsiębiorstwo w dziedzinie holografii 3D

Grupa Volkswagen inwestuje w wiodące przedsiębiorstwo w dziedzinie holografii 3D

  • mniejszościowy udział w firmie SeeReal Technologies zapewnia Volkswagenowi dostęp do nowoczesnej technologii
  • bardzo obiecujące prace dotyczą wyświetlaczy head-up i ekranów z trójwymiarowymi wskaźnikami holograficznymi

Wolfsburg/Poznań, 2. września 2019 – Volkswagen objął mniejszościowy udział w firmie SeeReal Technologies zajmującej wiodącą pozycję w branży nowych technologii. Zwiększa to dostęp koncernu do technologii rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality), która znajdzie zastosowanie w konstrukcji wskaźników samochodowych. Badania w tej dziedzinie zapewnią Volkswagenowi niezbędne wiedzę know how, dzięki której jazda samochodem stanie się w przyszłości jeszcze bardziej bezpieczna i komfortowa.

Informacje o potencjalnych niebezpiecznych sytuacjach na drodze zostaną wyświetlone w postaci trójwymiarowego obrazu przed kierowcą, zamiast tradycyjnych wskaźników w przestrzeni wokół kierowcy zawisną „dotykowe” pola, rozmówca telefoniczny pojawi się w kabinie w postaci hologramu, pasażerowie zaś będą mogli zagrać w Tetris, którego trójwymiarowe elementy także będą wisieć w powietrzu – to wszystko może wkrótce pojawić się w samochodach.

Wyświetlacze head-up dostępne we współczesnych autach przekazują informacje na ograniczonej przestrzeni. Z kolei w elektrycznym Volkswagenie ID.3, którego sprzedaż rozpocznie się w 2020 roku, dzięki wyświetlaczowi działającemu w technologii rzeczywistości rozszerzonej będą się one pojawiać tam, gdzie pada wzrok kierowcy i odnosić bezpośrednio do elementów otoczenia samochodu.

W kolejnych generacjach wyświetlaczy head-up trójwymiarowy obraz może wręcz płynnie zlewać się z otoczeniem stwarzając nowe możliwości prezentowania informacji – zarówno bezpośrednio przed kierowcą, jak i daleko w przestrzeni otaczającej auto. Tablica rozdzielcza jaką znamy dzisiaj, w przyszłości może już nie być stosowana w samochodach, w których obsługa różnych funkcji będzie się odbywać za pomocą wirtualnych włączników i wyświetlaczy. Wszystkie osoby podróżujące autem będą mogły korzystać ze znajdujących się wokół nich w zasięgu wzroku łatwo dostępnych informacji przekazywanych w postaci trójwymiarowych znaków, będą też mogły wykorzystywać pola graficzne do interakcji z samochodem. 

Właśnie nad takimi technologiami prowadzi prace firma SeeReal Technologies czyniąc w tej dziedzinie wielkie postępy. Szef działu innowacji w Volkswagen Group, dr Axel Heinrich, stwierdził: „Rzeczywistość  rozszerzona będzie głównym elementem przyszłej motoryzacji i koncepcji interakcji kierowcy i pasażerów z samochodem. Dlatego stawiamy na takie kluczowe technologie jak holografia, które odzwierciedlają tę nową rzeczywistość w fascynujący sposób. Volkswagen wnosi do tego wspaniałego projektu wiedzę z dziedziny motoryzacji, SeeReal natomiast – know how w zakresie technologii 3D”.

Od 2018 roku Volkswagen Group Innovation i SeeReal z siedzibą w Dreźnie i Luksemburgu prowadzą współpracę badawczą.

Dyrektor SeeReal Technologies S.A., Bo Krøll, stwierdził: „Zastosowania w dziedzinie motoryzacji, w tym rozwiązania w zakresie obsługi dostępne dla kierowcy i pasażerów, mają znaczący potencjał rynkowy dla technologii hologramowych tworzonych przez SeeReal. Aktualna współpraca łącząca wiedzę technologiczną i wiodącą rolę rynkową Volkswagena z niepowtarzalną technologią holograficzną firmy SeeReal zostanie wzmocniona dzięki inwestycji Volkswagena w SeeReal”.

*ID.3 – samochód nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży w Europie

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html