Volkswagen AG oraz Ford Motor Company podejmują globalną współpracę

Volkswagen AG oraz Ford Motor Company podejmują globalną współpracę

Volkswagen AG oraz Ford Motor Company podejmują globalną współpracę

  • zawarcie sojuszu umożliwi wykorzystanie mocnych stron każdego partnera w celu dalszego wzmocnienia konkurencyjności i innowacyjności oraz jeszcze lepszego zaspokojenia potrzeb klientów
  • współpraca nie przewiduje związków kapitałowych pomiędzy przedsiębiorstwami
  • pierwszym wspólnym projektem o światowym zasięgu będą pick-upy średniej wielkości, rozpoczęcie ich sprzedaży przewidziano na 2022 rok; później pojawią się auta dostawcze przeznaczone na rynek europejski
  • produkcja samochodów dostawczych i pick-upów ma od 2023 roku przynosić obydwu przedsiębiorstwom korzyści wynikające ze skali produkcji i zapewnić jej większą efektywność
  • Volkswagen i Ford sprawdzają ponadto możliwości współpracy w zakresie elektromobilności, pojazdów autonomicznych i usług mobilnych

Poznań, 16 stycznia 2019 r. – Volkswagen AG i Ford Motor Company poinformowały dzisiaj o pierwszych oficjalnych uzgodnieniach będących elementem szerokiego porozumienia o współpracy. Jego celem jest zwiększenie konkurencyjności obydwu przedsiębiorstw i stworzenie jeszcze atrakcyjniejszej oferty dla klientów w czasach gwałtownych przemian w przemyśle samochodowym.

Prezesi Zarządów obydwu firm – dr Herbert Diess (koncern Volkswagen) i Jim Hackett (Ford) – potwierdzili, że pierwszym przedsięwzięciem w ramach współpracy będzie opracowanie modeli dostawczych oraz pick-upów średniej wielkości przeznaczonych od 2022 roku na globalny rynek. Sojusz stwarza warunki do uzyskania korzyści wynikających z szerokiego zakresu produkcji oraz zapewnia jej większą efektywność. Porozumienie pozwala ponadto na podjęcie wspólnych inwestycji w zakresie konstrukcji nowych modeli o niepowtarzalnych cechach i wykorzystujących najnowsze technologie.

Przedsiębiorstwa liczą, że dzięki współpracy w zakresie produkcji aut dostawczych i pick-upów będą uzyskiwać od 2023 roku wyższe roczne wyniki operacyjne liczone przed opodatkowaniem.

Volkswagen i Ford podpisały list intencyjny (Memorandum of Understanding) pozwalający określić potencjalne możliwości współpracy w zakresie pojazdów autonomicznych, usług mobilnych i samochodów elektrycznych. Obie firmy rozpoczęły już działania w tym zakresie. Ponadto Volkswagen i Ford są otwarte na podjęcie w przyszłości prac nad innymi rodzajami samochodów. Nad szczegółami tego rodzaju przedsięwzięć w najbliższych miesiącach będą pracować zespoły ekspertów.

„Z biegiem czasu współpraca obydwu przedsiębiorstw umożliwi stworzenie dodatkowej wartości i pozwoli sprostać zarówno potrzebom klientów, jak i oczekiwaniom społeczeństwa” – oświadczył Prezes Zarządu Forda, Jim Hackett. „Współpraca przyczyni się nie tylko do znacznego wzrostu efektywności i stworzy obydwu firmom jeszcze lepsze warunki do stawienia czoła przyszłym wyzwaniom, ale pozwoli również na współkształtowanie nowej ery w motoryzacji” – kontynuował Hackett.

Prezes koncernu Volkswagen, Herbert Diess dodał – Volkswagen i Ford wykorzystają swoje zasoby, innowacyjność i uzupełniające się pozycje na rynku, aby jeszcze lepiej niż dotąd odpowiedzieć na zapotrzebowanie milionów klientów na całym świecie. Dla Volkswagena ten sojusz jest ważnym krokiem do zwiększenia konkurencyjności”.

Współpracą będzie kierować zespół składający się z osób zarządzających obydwoma przedsiębiorstwami; na jego czele staną Prezesi Zarządów – Hackett i Diess. Nie przewidziano związków kapitałowych pomiędzy koncernami.

Współpraca w zakresie aut dostawczych i pick-upów

Zarówno Ford, jak i Volkswagen mają na całym świecie bardzo dobrą pozycję w zakresie lekkich pojazdów dostawczych i oferują tak znane modele, jak Transit i Ranger (Ford) oraz Transporter, Caddy i Amarok (Volkswagen). Łącznie w 2018 przedsiębiorstwa te sprzedały na świecie 1,2 miliona lekkich aut dostawczych. Zawarte porozumienie umożliwiłoby największą w branży motoryzacyjnej – pod względem liczby – współpracę w dziedzinie tego rodzaju samochodów.

Oczekuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat światowy popyt na średniej wielkości pick-upy i auta dostawcze będzie wzrastał. Sojusz Volkswagena i Forda umożliwi podzielenie kosztów produkcji, pozwoli na optymalne wykorzystanie możliwości produkcyjnych obydwu koncernów, zwiększy atrakcyjność samochodów oraz umożliwi realizację celów oszczędnościowych – a przy tym pozwoli zachować niepowtarzalne cechy produktów obydwu marek.

W ramach współpracy Ford opracuje i będzie produkował na potrzeby dwóch przedsiębiorstw średniej wielkości pick-upy, które pojawią się na rynku prawdopodobnie w 2022 roku. Poza tym Ford przewiduje opracowanie i produkcję na rynek europejski większych aut dostawczych. Volkswagen przygotuje dla obydwu partnerów miejskiego vana.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html