Rekord dostaw koncernu Volkswagen na świecie w 2018 roku

Rekord dostaw koncernu Volkswagen na świecie w 2018 roku

Rekord dostaw koncernu Volkswagen na świecie w 2018 roku

  • 10,83 miliona aut dostarczonych klientom na świecie (+0,9 procenta) to nowy rekord w historii koncernu
  • wzrost dostaw i udziałów w rynku w Ameryce Południowej, Europie, USA i w Chinach
  • udana ofensywa produktowa marek koncernu z naddatkiem wyrównała ryzyka występujące na niektórych rynkach: do wzrostu przyczyniły się przede wszystkim modele typu SUV
  • marki Volkswagen Samochody Osobowe, Skoda, SEAT, Porsche i Lamborghini odnotowały rekordy sprzedaży
  • dr Christian Dahlheim, szef działu koncernu ds. sprzedaży: „Bardzo nas cieszy wspaniały wynik w 2018 roku. W 2019 wyzwania wynikające z niepewności geopolitycznej nie będą mniejsze.”

Poznań, 14 stycznia 2019 r. – W 2018 roku koncern Volkswagen dostarczył klientom na świecie 10,83 miliona samochodów (o 0,9 procenta więcej niż rok wcześniej) i ustanowił nowy rekord w swojej historii. Na wielu rynkach – w Ameryce Południowej, Europie, w USA oraz w Chinach – koncern odnotował wzrost liczby sprzedanych aut, a na niektórych zwiększył także swój udział w rynku. Dzięki udanej ofensywie produktowej markom należącym do koncernu udało się z naddatkiem wyrównać ryzyka występujące w poszczególnych regionach, jak np. niepewność gospodarcza w Chinach czy perturbacje związane z wprowadzeniem w Europie normy WLTP. Do wzrostu przyczyniły się przede wszystkim modele typu SUV. Marki Volkswagen Samochody Osobowe, Skoda, SEAT, Porsche i Lamborghini ustanowiły nowe rekordy sprzedaży. Dr Christian Dahlheim, szef działu sprzedaży koncernu Volkswagen, stwierdził: „Nawet jeśli kolejne rekordy w liczbie aut dostarczonych klientom nie są już dla nas jedyną miarą sukcesu, to bardzo cieszymy się z każdego tak wspaniałego wyniku. Rok 2018, a zwłaszcza jego druga połowa, w wielu regionach okazał się dla nas niełatwy. Jednak bardzo dobre produkty i wysokie zaufanie klientów do naszych marek umożliwiły koncernowi ustanowienie tego nowego rekordu. W 2019 roku wyzwania wynikające z niepewności geopolitycznej nie będą mniejsze. Jednak koncern Volkswagen jest dobrze przygotowany do nowych wyzwań. Patrzymy optymistycznie w przyszłość.”

Marki koncernu Volkswagen dostarczyły w 2018 roku swoim klientom w Europie łącznie 4,38 miliona samochodów, czyli o 1,2 procenta więcej niż rok wcześniej. Szczególnie duży wzrost odnotowano w Europie Środkowej i Wschodniej. Do odbiorców trafiło tu 797.200 aut, co oznacza zwiększenie dostaw o 7,1 procenta. Wzrost był możliwy przed wszystkim za sprawą rynku rosyjskiego, na którym dostawy koncernu okazały się wyższe o 19,8 procenta. 2018 rok należał do udanych dla koncernu Volkswagen również w Polsce. Volkswagen Group Polska utrzymał pozycję lidera polskiego rynku nowych aut osobowych i dostarczył klientom 154.552 samochody osobowe, czyli o 13,3 procenta więcej niż w 2017 roku. W ubiegłym roku wszystkie marki, które należą do VGP odnotowały znaczący wzrost liczby rejestracji.

Europie Zachodniej, mimo znacznych strat spowodowanych w drugiej połowie roku koniecznością wprowadzenia normy WLTP, do odbiorców trafiło 3,58 miliona samochodów – tyle, ile w poprzednim roku. Także w Niemczech zachowano poziom z roku 2017 – dostawy koncernu wyniosły tu 1,28 miliona pojazdów.

Ameryce Północnej sytuacja była różna w różnych krajach. W USA (638.300 aut, +2,1 procenta) oraz w Kanadzie (118.500 aut, +3,7 procenta) klienci odebrali więcej samochodów niż w poprzednim roku, w Meksyku natomiast odnotowano spadek w wysokości 15,6 procenta. Łącznie w tym regionie koncern dostarczył 956.700 samochodów, czyli o 2,0 procent mniej niż rok wcześniej.

Sytuacja w regionie Ameryki Południowej okazała się w zeszłym roku bardzo pozytywna dla koncernu. Dzięki wzrostowi dostaw wynoszącemu 13,1 procenta i 590.000 samochodów region ten w decydujący sposób przyczynił się do dobrego ogólnego wyniku koncernu Volkswagen. Doskonały rezultat w Brazylii, gdzie do odbiorców trafiło 401.700 samochodów (o 30,4 procenta więcej) pozwolił na zrównoważenie strat w Argentynie, w której spadek wyniósł 22,4 procenta (118.600 aut). W Argentynie nadal utrzymuje się trudna sytuacja gospodarcza.

W regionie Azji i Pacyfiku Grupa Volkswagen odnotował zwiększenie dostaw do poziomu 4,55 miliona aut, i to mimo trudności w Chinach wynikających (w drugiej połowie roku) z kontrowersji wokół polityki celnej między Chinami i USA. Powstrzymywanie się klientów od zakupów wpłynęło na osłabienie całego chińskiego rynku samochodowego, który w 2018 roku po raz pierwszy od lat okazał się mniejszy. Mimo to Grupa Volkswagen dostarczył klientom 4,21 miliona aut odnotowując lekki wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem i zwiększając swój udział w rynku.

Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html