ID. R powraca: sportowe plany Volkswagena

ID. R powraca: sportowe plany Volkswagena

ID. R powraca: sportowe plany Volkswagena

  • Volkswagen uczestnikiem legendarnego Ice Race w Zell am See
  • Rajdy: dwa historyczne modele Golf i Polo GTI R5 w akcji
  • Mistrzowie: Romain Dumas i Jochi Kleint gośćmi imprezy

Poznań – Spotkanie trzech pokoleń: podczas legendarnego Ice Race w Zell am See Volkswagen zamierza połączyć przeszłość, teraźniejszość i przyszłość sportu samochodowego. 19 i 20 stycznia 2019 roku w Austrii, na południe od Salzburga, będzie można zobaczyć wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd Volkswagena ID. R, który w 2018 roku ustanowił nowy historyczny rekord podczas legendarnego wyścigu górskiego Pikes Peak w USA. W Zell am See Volkswagen poinformuje też o udziale ID. R w kolejnych wyścigach.

Golf II GTI w stylistyce Triumph-Adler, mistrzowski model grupy A z 1986 roku, a także dwusilnikowy Golf II Pikes Peak z 1987 roku to modele Volkswagen Motorsport, które będzie można zobaczyć w akcji na lodowym torze w Austrii. W szranki stanie tam również współczesne Polo GTI R5 – nowy model stoczy walkę z konkurentami w wersji, w jakiej do udziału w rajdach wykorzystują go prywatne zespoły. Równie sławni są kierowcy biorący udział w Ice Race – Romain Dumas (F), który ustanowił rekord na Pikes Peak oraz niemiecki as rajdowy Klaus-Joachim „Jochi” Kleint (D), który w latach 1985 do 1987 jako kierowca Volkswagena startował w „Pikes Peak International Hill Climb”.

Ku przyszłości: Volkswagen ID. R

Siedem minut i nieco ponad 57 sekund – taki czas uzyskał Volkswagen ID. R podczas słynnego wyścigu Pikes Peak wjeżdżając na znajdujący się na wysokości 4.302 m szczyt o tej nazwie, przez co na trwałe zapisał się w historii sportu samochodowego. ID. R jako pierwszy samochód z napędem elektrycznym okazał się przy tym szybszy i lepszy od wszystkich pozostałych aut z silnikami spalinowymi, które kiedykolwiek przed nim brały udział w tym najważniejszym i najbardziej prestiżowym wyścigu górskim na świecie. Ten wspaniały rekord wszech czasów Romain Dumas ustanowił 24 czerwca 2018 roku. ID. R z innowacyjnym elektrycznym układem napędowym będzie można podziwiać w Zell am See, chociaż auto nie będzie brało udziału w zmaganiach sportowych. Top Gear Magazine emitowany przez BBC oraz Auto Bild Motosport nadały ostatnio modelowi ID. R tytuł wyścigowego samochodu roku; zastosowana w tym aucie technologia napędu pozwoliła mu zgromadzić także wiele innych nagród. ID. R nie tylko pokazuje jak będzie wyglądała przyszłość w motoryzacji, ale też wiążą się z nim konkretne plany sportowe w 2019 roku. Dyrektor Volkswagen Motosport – Sven Smeets – powiedział o przyszłych startach auta-rekordzisty: „Jedno jest pewne: ID. R jeszcze długo nie będzie muzealnym eksponatem. Volkswagen jako firma ma jasną strategię w dziedzinie samochodów elektrycznych, a my będziemy ją wspierać poprzez zaangażowanie w sport samochodowy. Jest już kilka interesujących pomysłów”. O tym jakie wyzwania podejmie ID. R w 2019 roku Volkswagen poinformuje podczas GP Ice Race w Zell am See. 

Teraźniejszość: Volkswagen Polo GTI R5

Nowy samochód rajdowy Volkswagena, przeznaczony do walki w ramach prywatnych zespołów, świętował niedawno udany debiut. Pod koniec października Polo GTI R5 wyposażone w silnik o mocy 200 kW (272 KM) stanęło po raz pierwszy do walki – podczas Rajdu Hiszpanii. Model przygotowany według regulaminu R5 do udziału w krajowych, regionalnych i międzynarodowych Mistrzostwach Rajdowych bardzo długo prowadził w tej imprezie i zajął miejsce na podium; za kierownicą siedział były rajdowy mistrz świata Petter Solberg (N). Pierwszych 15 egzemplarzy Polo GTI R5 trafia właśnie do zespołów rajdowych z Włoch, Szwecji, Finlandii, Paragwaju, Belgii i Austrii. W Zell am See Polo GTI R5 będzie uczestniczyło w zawodach konkurując z innymi samochodami.

Z przeszłości: Golf II – GTI grupy A z 1986 roku i Pikes Peak z 1987 roku

W Zell am See będzie można podziwiać także dwa Volkswageny Golfy, które zasłużyły się w historii sportu samochodowego. Startując w Golfie II GTI Kenneth Ericsson (S) zapewnił sobie w 1986 roku tytuł Rajdowego Mistrza Świata grupy A – grupy, która była poprzedniczką najważniejszej kategorii dzisiejszych Rajdowych Mistrzostw Świata. Nieco ostrzejszy brat tego modelu, dwusilnikowy Golf II Pikes Peak wzbudził w 1987 roku wielką sensację podczas legendarnego wyścigu górskiego Pikes Peak. Jochi Kleint za kierownicą Golfa z zespołem napędowym o łącznej mocy 441 kW (600 KM) prowadził do ostatnich metrów przed metą, ale uszkodził zawieszenie i ostatecznie musiał wycofać się mając już w zasięgu wzroku flagę wyznaczającą metę wyścigu. 31 lat później Volkswagen ID. R widowiskowo wyrównał rachunek sprzed lat.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.