ID. BUGGY przykuwa spojrzenia podczas Concours d’Elegance w Pebble Beach

ID. BUGGY przykuwa spojrzenia podczas Concours d’Elegance w Pebble Beach

ID. BUGGY przykuwa spojrzenia podczas Concours d’Elegance w Pebble Beach

  • model koncepcyjny elektrycznego buggy z akumulatorem o pojemności 62 kWh i z silnikiem o mocy 150 kW/204 KM
  • ID. BUGGY pokazuje, że wszechstronna platforma MEB może być stosowana do konstrukcji szerokiej gamy nietypowych pojazdów

Volkswagen ID. BUGGY po raz pierwszy pojawia się na drogach i plażach Kalifornii. Model został zaprezentowany w Pebble Beach Concours d’Elegance podczas kultowego Monterey Car Week. Od chwili światowego debiutu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu tego roku, ID. BUGGY wywołało ogromne zainteresowanie możliwościami, które daje elektromobilność.

BUGGY, inspirowane klasycznymi buggy z lat 60. przystosowanymi do jazdy po plażach, pokazuje wszechstronność modułowej platformy podłogowej opracowanej dla samochodów elektrycznych (MEB) i gwarantuje znakomite doznania podczas jazdy. Modułowa konstrukcja 
ID. BUGGY pozwala na odłączenie nadwozia wykonanego z materiału kompozytowego od platformy podłogowej MEB, co otwiera ogromne możliwości dla innych producentów, tak jak to było w wypadku oryginalnego zestawu firmy Meyers Manx na potrzeby konstrukcji pierwszych buggy.

Nadwozie bez dachu i drzwi sprawia, że ID. BUGGY jest idealnie przygotowane do podróżowania po plaży. Terenowe wyposażenie obejmuje seryjne 18-calowe koła z oponami BFGoodrich All-Terrain T/A w rozmiarze 255/55 z przodu i 285/60 z tyłu, a także solidne zabezpieczenie podwozia w postaci aluminiowych płyt. Dwa wytrzymałe ucha do holowania, wykonane ze stali i lakierowane na czerwono, zintegrowano ze zderzakami. Wzmocniona rama przedniej szyby i tylny pałąk zapewniają ochronę na wypadek dachowania.

Kabina ID. BUGGY ma minimalistyczny wygląd i wykonano ją z wodoodpornych materiałów. Sześciokątną kierownicę, pokrytą wodoodporną skórą Nappa, wyposażono w dotykowe elementy sterujące. Cyfrowy zestaw wskaźników zapewnia porządek na desce rozdzielczej. Pomimo niedużego rozstawu osi modelu studyjnego, dwoje pasażerów ma w ID. BUGGY wyjątkowo dużo miejsca do dyspozycji.

Bezemisyjny układ napędowy ID. BUGGY składa się z elektrycznego silnika zamontowanego przy tylnej osi razem z układem sterującym i z jednobiegową przekładnią oraz z płaskiego akumulatora wysokiego napięcia (o pojemności 62 kWh) umieszczonego w podłodze samochodu, aby zaoszczędzić jak najwięcej miejsca. Silnik elektryczny generuje moc 150 kW/204 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 310 Nm, dostępny od chwili ruszenia z miejsca. Według normy WLTP zasięg ID. BUGGY wynosi 250 kilometrów. Model studyjny przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy. Maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczona do 160 km/h.

*ID. BUGGY - model koncepcyjny

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html