99 zastrzyków adrenaliny – Volkswagen ID.R na Tianmen Mountain Big Gate Road
99 zastrzyków adrenaliny – Volkswagen ID.R na Tianmen Mountain Big Gate Road
99 zastrzyków adrenaliny – Volkswagen ID.R na Tianmen Mountain Big Gate Road
99 zastrzyków adrenaliny – Volkswagen ID.R na Tianmen Mountain Big Gate Road

99 zastrzyków adrenaliny – Volkswagen ID.R na Tianmen Mountain Big Gate Road

99 zastrzyków adrenaliny – Volkswagen ID.R na Tianmen Mountain Big Gate Road

  1. 99 zastrzyków adrenaliny – Volkswagen ID.R na Tianmen Mountain Big Gate Road
  • spektakularny krajobraz dla kolejnej rekordowej próby, którą Volkswagen ID.R podejmie w Chinach już 2-go września
  • Tianmen Mountain Big Gate Road liczy około 11 kilometrów długości i przez 99 nawrotów pokonuje 1100 metrów wzniesienia

Wielkimi krokami zbliża się kolejna rekordowa próba, którą podejmie Volkswagen ID.R – już 2-go września w Chinach Romain Dumas za kierownicą elektrycznego auta wyścigowego Volkswagena ustanowi referencyjny czas przejazdu trasą Tianmen Mountain Big Gate Road. Nikt dotąd nie podejmował bowiem próby bicia rekordu wjazdu na szczyt góry Tianmen. Big Gate Road, otwarta w 2006 roku po ośmiu latach budowy, szybko zyskała status kultowej. Droga liczy około jedenastu kilometrów długości i wije się przez 99 ciasnych nawrotów do tzw. „Bramy do Nieba” – naturalnego, 131,5-metrowego łuku w skałach.

Francuz Romain Dumas, który elektrycznym ID.R ustanowił już rekordy na Pikes Peak, na Północnej Pętli Nürburgringu oraz podczas Goodwood Festival of Speed, pokona niezwykle trudną drogę w Chinach z prędkościami od 25 do 230 km/h. „Sama góra Tianmen i Big Gate Road zapierają dech w piersiach” – mówi Dumas. „Oszałamiający krajobraz łączy się tu ze spektakularną drogą. Przejazd tą trasą w tempie wyścigowym stanowi prawdziwe wyzwanie dla kierowcy. Stawię temu czoła z zachowaniem respektu przed tą trasą”.

Nie ma miejsca na błędy – Big Gate Road to prawdziwe wyzwanie

99 nawrotów na Big Gate Road to prawdziwe wyzwanie dla kierowcy: praktycznie każdy z nich to ciasna „agrafka”. Od stromej przepaści drogę oddzielają jedynie betonowe bloki. Kolejne fragmenty trasy wydają się ułożone jeden nad drugim, całość systematycznie wije się w górę. Droga jest wykonana z betonu, który zapewnia dobrą przyczepność, ale nie tworzy powierzchni gładkiej jak lustro. Zawieszenie ID.R będzie miało sporo pracy. Nawrót numer 88 ma promień zaledwie 6 metrów i stanowi wąskie gardło. Można go pokonać z prędkością nie większą niż 25 km/h. Szerokość drogi w tym miejscu waha się od pięciu do sześciu metrów. Dla kontrastu, na najdłuższej prostej Volkswagen ID.R z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy systemowej wynoszącej 500 kW (680 KM) osiągnie prędkość wynosząca około 230 km/h.

Po Big Gate Road kursuje autobus turystyczny. Zapierającą dech w piersiach trasę do tzw. „Bramy do Nieba” można podziwiać również z najdłuższej na świecie kolejki linowej. Biegnie ona z pobliskiej stacji Zhangjiajie do „Bramy do Nieba” i do świątyni na szczycie Tianmen, która została wzniesiona za panowania dynastii Tang. Warto również zaliczyć spacer po kilometrach ścieżek zbudowanych wzdłuż skał i wokół szczytu. Uwaga, są na nich odcinki z podłogą ze szkła. Do centralnego punktu skalnego łuku można dostać się schodami, które liczą 999 stopni i są nachylone pod kątem 45 stopni lub pokonując siedem odcinków ruchomych schodów wewnątrz góry.

Spektakularna próba, bez wcześniejszych rekordów – pionierskie wydarzenie w świecie motorsportu na Tianmen Mountain Big Gate Road

Droga do tzw. „Bramy do Nieba” ze swoimi 99 nawrotami służyła już za trasę wyścigu, ale jedynie samochodów sportowych i aut terenowych. Te ostatnie wspinały się na szczyt Tianmen po 999 stopniach. Jak do tej pory nie ustalono oficjalnego czasu przejazdu Tianmen Mountain Big Gate Road, bo nigdy nie wyznaczono linii startu i mety. Wszystko zmieni się wraz przejazdem Volkswagena ID.R, dla którego określono oficjalne punkty trasy – początkowy i końcowy.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Od 1 września 2018 r. cykl WLTP w pełni zastąpił nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który stanowił dotychczasową procedurę badania zużycia paliwa i emisji CO2. Wszystkie prezentowane pojazdy marki Volkswagen uzyskały homologację zgodnie z procedurą WLTP.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa oraz emisji CO2 i może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.
Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki
Volkswagen Osobowe.

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen