Nowy Golf produkowany szybciej niż jego poprzednicy

Nowy Golf produkowany szybciej niż jego poprzednicy

Nowy Golf produkowany szybciej niż jego poprzednicy

25.10.2019

25.10.2019

  • Andreas Tostmann, Członek Zarządu ds. Produkcji – "Chociaż nowy Golf jest bardziej skomplikowany niż poprzedni model, każdy egzemplarz produkujemy w czasie o godzinę krótszym"
  • standaryzacja umożliwiła zmniejszenie o połowę nakładów związanych z rozpoczęciem produkcji
  • od 1974 roku w Wolfsburgu wyprodukowano ponad 26 milionów Golfów

Od rozpoczęcia produkcji modelu pierwszej generacji na świecie powstało ponad 35 milionów egzemplarzy Golfa w różnych wersjach. 26 milionów z nich zjechało z taśm fabryki w Wolfsburgu. Produkcja nowego modelu w głównym zakładzie koncernu odbywa się teraz na pełnych obrotach. Na początku grudnia do klientów w Niemczech i Austrii trafią pierwsze samochody. Wcześniej w ramach ponad 400 spotkań warsztatowych przeanalizowano około 700 czynności po to, by jak najbardziej zwiększyć efektywność montażu. Liczne usprawnienia, które wdrożono sprawiają, że Golf VIII jest produkowany jeszcze wydajniej niż poprzedni.

W Wolfsburgu tylko produkcją Golfa zajmuje się 8.400 pracowników. Model ósmej generacji składa się z ponad 2.700 części i komponentów. W aucie wyposażonym w rozbudowane systemy łączności znajduje się łącznie 1340 metrów przewodów działających w obrębie 962 instalacji. To o 100 metrów przewodów i o 31 instalacji więcej niż w Golfie 7. Od dostarczenia blach do zakładu, aż do opuszczenia fabryki nowy Golf pokonuje na liniach produkcyjnych 69 kilometrów.

Dr Andreas Tostmann, Członek Zarządu ds. Produkcji marki Volkswagen, stwierdził – Golf 8 jest znacznie bardziej złożonym modelem niż jego poprzednik. Mimo to średni czas produkcji każdego egzemplarza skróciliśmy o mniej więcej godzinę. Ponieważ Golf 8 należy do aut wykorzystujących platformę MQB drugiej generacji, mogliśmy znacznie zmniejszyć nakłady na jego produkcję. Nasza strategia modułowej płyty podłogowej zdała egzamin. W Wypadku Golfa 8. generacji załoga w Wolfsburgu pokazała całe swoje umiejętności. Wzrosła efektywność procesów produkcyjnych. To znakomite osiągnięcie, za które serdecznie dziękuję wszystkim pracownikom.

W wypadku Golfa 8 dzięki większej standaryzacji urządzeń i procesów produkcyjnych udało się o ponad połowę w porównaniu z poprzednikiem zmniejszyć inwestycje konieczne do rozpoczęcia produkcji. Nakłady poniesione na nowego Golfa wyniosły łącznie około 500 milionów euro. W dziale produkcji karoserii, dzięki zastosowaniu strategii wspólnych platform, można było wykorzystać 80 procent istniejących urządzeń. Golf 8, tak jak jego poprzednik, jest produkowany na bazie modułowej płyty podłogowej (MQB). 

Wgranie wszystkich danych do nowego samochodu w wypadku Golfa 8 odbywa się automatycznie poprzez szybkie łącze WLAN jeszcze na linii produkcyjnej. Dzięki temu, mimo większej liczby danych, czas poświęcony na tę czynność nie wydłużył się.

Disclaimer by Volkswagen
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. 
Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

Your browser is outdated!

Please get a decent browser here or there