Końcowe odliczanie do premiery nowego Golfa: Golfy V, VI i VII – coraz bardziej zaawansowane technologicznie

Końcowe odliczanie do premiery nowego Golfa: Golfy V, VI i VII – coraz bardziej zaawansowane technologicznie

Końcowe odliczanie do premiery nowego Golfa: Golfy V, VI i VII – coraz bardziej zaawansowane technologicznie

23.10.2019

23.10.2019

  • światowa premiera Golfa ósmej generacji już 24 października 
  • Golf V był bardziej komfortowy i dynamiczny niż niejeden model klasy średniej
  • Golf VI w teście zderzeniowym Euro NCAP zdobył maksymalną liczbę pięciu gwizdek
  • Golf VII był nawet o 100 kg lżejszy niż model wcześniejszej generacji

Od czasu wyprodukowania pierwszego Golfa w 1974 roku do chwili uruchomienia produkcji Golfa nr 5 w 2003 roku z taśm produkcyjnych zjechało ponad 23 miliony egzemplarzy Golfów czterech generacji. Model piątej generacji był pierwszym, który zacierał tradycyjne granice podziału między samochodami klasy niższej średniej i średniej. Golf V był bardziej komfortowy i lepiej wykonany nie tylko w stosunku do poprzednika, ale również wielu modeli klasy średniej. Dynamika i komfort jazdy wzrosły m.in. dzięki zastosowaniu z tyłu osi wielowahaczowej, za sprawą nowej 7-biegowej przekładni DSG oraz biksenonowych reflektorów. Jego następca – Golf VI – szybko zyskał miano modelu high-endowego w klasie kompaktów. Za jego sprawą po raz pierwszy debiutowały w Golfie takie systemy asystujące, jak automatyczna zmiana świateł „Light Assist”, „Park Assist” oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu i adaptacyjna regulacjazawieszenia „DCC”. Jeszcze bogatszy zestaw systemów asystujących Volkswagen zaoferował do Golfa kolejnej generacji. W Golfie VII znalazły się m.in. system automatycznego hamowania po kolizji, aktywny system ochrony pasażerów, aktywny tempomat („ACC”), a także „Front Assist” monitorujący przestrzeń przed autem, z funkcją awaryjnego hamowania w mieście.

Golf V
Golf V był produkowany od 2005 do 2008 roku

Golf 5. generacji okazał się bardziej komfortowy i dynamiczny niż niejeden model wyższej klasy średniej. To samo dotyczyło jakości wykonania. Sztywność spawanej laserowo karoserii debiutującego w 2003 roku Golfa V była o 35 procent większa niż poprzedniego modelu, co jest jednym z dowodów wysokiej jakości tego auta. Po raz pierwszy Golfa można było zamówić z bocznymi poduszkami chroniącymi pasażerów siedzących z tyłu – w komplecie z sześcioma seryjnymi airbagami (czołowymi, bocznymi z przodu i chroniącymi głowę). W sumie więc w Golfie V montowano osiem poduszek powietrznych. Dynamika i komfort jazdy wzrosły m.in. dzięki zastosowaniu z tyłu osi wielowahaczowej, dzięki nowej 7-biegowej przekładni DSG, za sprawą biksenonowych reflektorów, czujnika deszczu, a także panoramicznego przesuwanego dachu. W Golfie GTI pojawił się pierwszy benzynowy silnik turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zadebiutował również pierwszy Golf napędzany silnikiem z turbodoładowaniem i ze sprężarką mechaniczną. Kiedy w 2008 roku zaprezentowano Golfa VI, Volkswagen miał na koncie 3,4 miliona wyprodukowanych Golfów piątej generacji.

Golf VI
Golf VI był produkowany od 2008 do 2012 roku

W ciągu zaledwie czterech lat na bazie zaprezentowanego w 2008 roku Golfa numer 6 do lipca 2012 roku powstało kolejne 2,85 miliona Golfów. I znowu odnotowano ogromny postęp w dziedzinie bezpieczeństwa – spawana nadal laserowo karoseria okazała się tak odporna na odkształcenia, że w teście zderzeniowym Euro NCAP samochód bez trudu zdobył maksymalną liczbę pięciu gwizdek. W wyposażeniu standardowym pojawiła się kolejna poduszka powietrzna – chroniąca kolana kierowcy. Bardzo wysoką jakością odznaczało się wnętrze Golfa VI. W „World Car of the Year” roku 2009 zastosowano nowe systemy asystujące, jak automatyczny system zmiany świateł „Light Assist”, „Park Assist”, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu oraz adaptacyjną regulację zawieszenia „DCC”. Golfa VI był również oferowany zsystem start/stop, trybem rekuperacji oraz systemem dynamicznego doświetlania zakrętów i z diodowymi lampami z tyłu.

Golf VII
Golf VII był produkowany od 2012 do 2019 roku

4 września 2012 roku w Berlinie w ramach światowej premiery Volkswagen zaprezentował Golfa siódmej generacji. Już dzień później w niektórych krajach rozpoczęto zbieranie zamówień na bestsellerowy model, który do tamtej pory powstał w łącznej liczbie 29,3 milionów egzemplarzy. Masę nowego Golfa zmniejszono nawet o 100 kg. Zależnie od rodzaju silnika zużycie paliwa – w porównaniu z poprzednikiem – zmalało do 23 procent. Poza tym Volkswagen wyposażył Golfa „siódemkę” w bardzo bogaty zestaw systemów asystujących. Znalazły się wśród nich system automatycznego hamowania po kolizji, aktywny system ochrony pasażerów, aktywny tempomat („ACC”), a także „Front Assist” monitorujący przestrzeń przed autem, z funkcją awaryjnego hamowania w mieście. Do tej pory fabryki opuściło 6,0 milionów Golfów siódmej generacji.

Disclaimer by Volkswagen
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. 
Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

Your browser is outdated!

Please get a decent browser here or there