„Grupa Volkswagen od 2016 roku wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym”

„Grupa Volkswagen od 2016 roku wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym”

„Grupa Volkswagen od 2016 roku wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym”

11.10.2019

  • zakończyło się największe w Polsce wydarzenie – „Impact mobility rEVolution 2019” – poświęcone przyszłości motoryzacji, elektromobilności oraz nowym modelom biznesowym, której partnerami byli Volkswagen Group Polska i Volkswagen Financial Services
  • na kilka tysięcy uczestników czekało 6 ścieżek tematycznych i 150 wystąpień przedstawicieli firm motoryzacyjnych, ekspertów z branży oraz polityków
  • wśród prelegentów byli m.in. Mikołaj Woźniak – Dyrektor Zarządzający Volkswagen Leasing GmbH Oddział w Polsce,  Karol Obiegły – Dyrektor operacyjny Volkswagen Group Polska oraz Łukasz Zadworny – Dyrektor marki Volkswagen
  • oprócz polskiej premiery elektrycznego Volkswagena ID.3 na uczestników konferencji czekały elektryczne samochody testowe – Audi e-tron, e-Golf oraz e-Crafter

Poznań, 11. października 2019 – „Impact mobility rEVolution 2019” to największe w Polsce międzynarodowe wydarzenie poświęcone przyszłości motoryzacji, elektromobilności i rozwojowi inteligentnej mobilności. W czasie dwóch dni wystąpiło aż 150 przedstawicieli branży motoryzacyjnej, ekspertów i polityków. Na 4 scenach zorganizowano 6 ścieżek tematycznych – E-Mobility, Mobility as a Service, Clean & Sustainable Mobility, Financing, Insurance and PPPs oraz Green Factory. Partnerami wydarzenia były spółki Volkswagen Group Polska oraz Volkswagen Financial Services.

Wydarzeniem szczególnie skupiającym uwagę dziennikarzy, polityków, ekspertów i uczestników „Impact mobility rEVolution 2019” był debiut w Polsce elektrycznego Volkswagena ID.3, który zaledwie miesiąc temu miał swoją światową premierę podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. „ID.3, samochód elektryczny nowej generacji zbudowany na platformie MEB, jest nowocześniejszy i lepszy niż auta spalinowe. I co bardzo ważne, oferowany będzie w cenie poniżej 130.000 zł, czyli porównywalnej do ceny auta spalinowego o podobnej mocy i wyposażeniu” – powiedział w Katowicach Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen. „Pierwszy model z rodziny ID. nie tylko otwiera nowy rozdział w historii Volkswagena, po Garbusie i Golfie, ale również sprawi, że samochody elektryczne przestaną być niszowe”.  

Volkswagen ID.3 jest pierwszym samochodem, którego produkcja łącznie z uwzględnieniem poddostawców jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Jeżeli samochód będzie ładowany zieloną energią, pozostanie neutralny pod względem CO2 także podczas eksploatacji. Emisja, której w procesie produkcji nie uda się uniknąć, zostanie zrekompensowana udziałem Volkswagena w certyfikowanych projektach służących ochronie klimatu.

Wiele uwagi podczas wydarzenia poświęcono także finansowaniu mobilności. „Szybki rozwój elektrycznej mobilności na polskim rynku zależy w dużej mierze od oferty finansowej” – powiedział Mikołaj Woźniak, Dyrektor Zarządzający Volkswagen Leasing GmbH Oddział w Polsce, w swoim wystąpieniu podczas „Impact mobility rEVolution 2019” w Katowicach. „Samochody elektryczne będą dostępne w ramach programów finansowych, które opierają się na wartości rezydualnej pojazdu. Dzięki temu będziemy mogli zaproponować klientom niskie miesięczne raty za samochody elektryczne. O nawet połowę niższe niż wypadku klasycznego finansowania. Dodatkowe pakiety usług w atrakcyjnych cenach, oferowane w ramach miesięcznej raty, sprawią, że auta elektryczne staną się tak samo dostępne, jak inne samochody. Takie rozwiązanie dostępne będzie w formie leasingu zarówno dla firm jak i klientów  prywatnych.”

Podczas „Impact mobility rEVolution 2019” wiele mówiono także o inwestycjach. Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska powiedział: „Grupa Volkswagen od 2016 roku wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym. Od 2019 do 2023 roku Grupa zainwestuje około 30 miliardów Euro w elektromobilność.” Inwestycje koncernu dotyczą zarówno nowych modeli, zakładów produkcyjnych i jak infrastruktury. Prezes Specht zaznaczył, że Polska jest niezwykle ważna dla koncernu: „Pod względem ilości zakładów produkcyjnych Grupy Volkswagen, Polska jest trzecim krajem na świecie po Niemczech i Chinach. Produkujemy tutaj części, autobusy i oczywiście samochody, również elektryczne”.

Wraz ze zwiększającą się ofertą samochodów elektrycznych, na które jest coraz większy popyt, w parze musi iść dynamiczny rozwój infrastruktury. Grupa Volkswagen do 2025 r. zamierza uruchomić w Europie 36 000 punktów ładowania. „W Polsce, do końca przyszłego roku zainstalowanych zostanie 400 publicznie dostępnych punktów ładowania przy salonach marek należących do Grupy Volkswagen. 70 z nich już jest dostępnych.” – powiedział Karol Obiegły, Dyrektor Operacyjny Volkswagen Group Polska.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.