Golf ósmej generacji – punkt odniesienia w swoim segmencie

Golf ósmej generacji – punkt odniesienia w swoim segmencie

Golf ósmej generacji – punkt odniesienia w swoim segmencie

29.10.2019

  • nigdy wcześniej Golf nie był tak zaawansowany technicznie i nigdy wszystkie jego systemy nie były aż tak podporządkowane wygodzie i potrzebom kierowcy
  • cyfrowe systemy współpracują nie tylko ze sobą nawzajem, lecz za pośrednictwem Online Connectivity Unit są także połączone ze światem zewnętrznym
  • nowy Golf będzie dostępny w aż pięciu wersjach hybrydowych, co jest nowością wśród samochodów klasy kompaktowej

Przyjazne środowisku układy napędowe oraz nowatorskie systemy bezpieczeństwa, komfort i ponadczasowa stylistyka: nowy Golf wyznacza standardy w wielu dziedzinach. Golf ósmej generacji wzbudził ogromne zainteresowanie – i to z bardzo wielu powodów. Zaprezentowany właśnie nowy model wyznacza standardy w dziedzinie łączności i obsługi, przyjaznych środowisku układów napędowych oraz bezpieczeństwa, komfortu i stylistyki. Jakie są najważniejsze innowacje i na czym polega postęp w stosunku do poprzedniej generacji Golfa? Oto krótki przegląd.

Systemy komunikacji i obsługa

Nigdy wcześniej Golf nie był tak zaawansowany technicznie i nigdy wszystkie jego systemy nie były aż tak podporządkowane wygodzie i potrzebom kierowcy. Nowy Golf jest pierwszym modelem w swojej klasie cenowej wyposażonym seryjnie w całkowicie cyfrowy kokpit (opcjonalnie również w tzw. Innovision Cockpit). Wskaźniki i elementy służące do obsługi pokładowych funkcji są teraz cyfrowe. Nowy, innowacyjny system reaguje teraz na polecenia głosowe i okazuje się dziecinnie prosty w obsłudze. Krótko mówiąc: cyfryzacja pokładowych urządzeń sprawiła, że wszelkimi funkcjami w nowym samochodzie steruje się intuicyjnie.

Wygląd cyfrowego kokpitu kierowca może dostosować do własnych preferencji

Cyfrowe systemy współpracują nie tylko ze sobą nawzajem, lecz za pośrednictwem Online Connectivity Unit (OCU) są także połączone ze światem zewnętrznym. Seryjna jednostka OCU wyposażona w zintegrowaną kartę eSIM łączy się z systemami We Connect i We Connect Plus umożliwiając korzystanie w aucie ze streamingu, radia internetowego i z licznych usług internetowych. Ponadto, już po zakupie auta, korzystając z We Upgrade można w późniejszym czasie uruchamiać nowe funkcje i systemy dzięki temu, że Golf jest zawsze połączony z internetem.

Układy napędowe przyjazne środowisku i bezpieczeństwo

Golf będzie dostępny z szerokim wachlarzem napędów hybrydowych. Model ten pojawi się aż w pięciu wersjach tego rodzaju, co jest nowością wśród samochodów klasy kompaktowej. Premierę w Golfie będzie miała wspierająca pracę silnika spalinowego instalacja elektryczna 48V. Taki hybrydowy zespół napędowy (tzw. Mild-Hybrid), dostępny w trzech wersjach mocy, jest niespotykany w samochodach tej klasy. Składa się on z napędzanego paskiem generatora-rozrusznika, litowo-jonowego akumulatora 48V oraz z oszczędnego silnika TSI. Napęd ten, określany jako eTSI jest dostępny w wersjach o mocy 81, 96 i 110 kW. Jego zaletą są oszczędność paliwa wynosząca 10 procent (według WLTP) oraz dynamika, którą Golf wyróżnia się już podczas ruszania z miejsca. Nowy model będzie dostępny również jako hybryda typu plug-in – w dwóch wersjach mocy do wyboru (150 i 180 kW). W obydwu zastosowano litowo-jonowy akumulator zdolny zgromadzić energię o wartości 13 kWh.

Wśród układów napędowych Golfa ósmej generacji znajdują się te z silnikami benzynowymi (TSI) oraz Diesla (TDI). Nowością w ofercie są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe (66 i 81 kW) i dwa czterocylindrowe diesle (85 i 110 kW). Nowe jednostki TSI, dzięki temu, że pracują w innowacyjnym cyklu „TSI Millera” okazują się bardzo oszczędne i emitują niewiele szkodliwych substancji. Nowością w wypadku silników TDI jest zastosowanie dwóch katalizatorów SCR (Twindosing), dzięki czemu zużywają one nawet o 17 procent mniej paliwa.

Również w dziedzinie nowych systemów asystujących Golf wysoko podnosi poprzeczkę. System Travel Assist zastosowany po raz pierwszy na świecie w samochodzie kompaktowym sprawia, że na autostradzie, do prędkości 210 km/h, Golf może poruszać się na wpół automatycznie – kierowca nie musi poruszać kierownicą, dodawać gazu, ani hamować. Jako pierwszy model Volkswagena nowy Golf nawiązuje połączenie ze swoim otoczeniem za pośrednictwem seryjnego systemu Car2X. Funkcja ta umożliwia korzystanie z informacji przekazywanych przez inne samochody znajdujące się w odległości do 800 m, a także sygnały wysyłane przez urządzenia infrastruktury drogowej. Informacje te ostrzegają kierowcę przed utrudnieniami w ruchu i są przekazywane do kolejnych aut wyposażonych w funkcję Car2X. Dzięki temu możliwości zbiorowej inteligencji znajdują praktyczne zastosowanie. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewniają również nowe diodowe reflektory matrycowe IQ. LIGHT wyposażone w interaktywne funkcje; reflektory te znakomicie oświetlają drogę w ciemnościach.

Komfort i stylistyka

Nowy Golf jak zwykle spełnia również najwyższe wymagania w dziedzinie komfortu i stylistyki. Widać to już podczas zajmowania w nim miejsc. Dzięki systemowi personalizacji 2.0 można zakodować wszelkie ustawienia, np. fotela czy radia, i pobierać je z chmury za każdym razem, gdy zmieni się kierowca lub gdy zasiądzie on za kierownicą innego samochodu. Dzięki temu wszyscy kierujący Golfem zastaną zawsze samochód przygotowany do jazdy zgodnie z ich preferencjami. Komfortową jazdę umożliwia m.in. nowy wyświetlacz head-up display, przedstawiający wszystkie ważne informacje, np. o prędkości jazdy czy wskazania nawigacji, na przedniej szybie, na wysokości wzroku kierowcy. Doskonałe brzmienie dźwięku zapewnia nowy wysokiej klasy system audio amerykańskiej firmy Harman Kardon.

We wnętrzu nowego modelu dominują cyfrowe pola i ekrany ułatwiając korzystanie z różnych funkcji, na zewnątrz z kolei samochód wyróżnia się doskonałymi proporcjami i nowymi liniami nadwozia, które zapewniają mu elegancki i dynamiczny wygląd. Przez całą szerokość przodu ciągnie się świetlna linia, przerwana jedynie umieszczonym pośrodku logiem Volkswagena. Dzięki takiemu rozwiązaniu samochód wydaje się szerszy. Nowy rodzaj oświetlenia jest mocnym i charakterystycznym elementem stylizacji Golfa ósmej generacji. Wyrazisty profil nowego modelu kończy się z tyłu charakterystycznym szerokim trzecim słupkiem dachowym. Te nowe designerskie rozwiązania zastosowane przez głównego stylistę Klausa Bischoffa i jego zespół dodają nowemu modelowi sportowego charakteru. Golf jest zupełnie nowym samochodem, ale pozostał prawdziwym Golfem.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 5000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.