Wzrost dostaw Volkswagena w Ameryce Północnej, Brazylii i Rosji oraz udziału w rynku w Chinach

Wzrost dostaw Volkswagena w Ameryce Północnej, Brazylii i Rosji oraz udziału w rynku w Chinach

Wzrost dostaw Volkswagena w Ameryce Północnej, Brazylii i Rosji oraz udziału w rynku w Chinach

  • Członek Zarządu ds. Sprzedaży, Jürgen Stackmann: „Oferujemy bardzo atrakcyjne modele na wszystkich rynkach. Także na tych, na których sytuacja jest trudna”.
  • w kwietniu dostawy na świecie wyniosły 487.400 samochodów
  • wzrost dostaw w Ameryce Północnej, Brazylii i Rosji
  • w Chinach Volkswagen zwiększa udział w rynku, który w dalszym ciągu się kurczy

Poznań – W kwietniu Volkswagen dostarczył 487.400 samochodów na całym świecie, czyli o 6,2 procent mniej niż w kwietniu 2018 roku. W ubiegłym miesiącu odnotowano satysfakcjonujące zmiany w USA (+8,7 procent), Kanadzie (+11,1 procent), Rosji (+7,3 procent ) i Brazylii (+7,7 procent). Dostawy Volkswagena w Chinach spadły o 6,5 procent, ale marka zwiększyła udział w nadal kurczącym się rynku. Członek Zarządu Volkswagena Jürgen Stackmann: „Oferujemy bardzo atrakcyjne modele na wszystkich rynkach. Także na tych, na których sytuacja jest trudna i gdzie liczba dostarczanych aut jest mniejsza. Nasza ofensywa w segmencie SUV-ów przynosi owoce w Ameryce Północnej i ma pozytywny wpływ na wynik marki. Chiny wciąż są dużym wyzwaniem nie tylko dla nas, ale dla wszystkich producentów”.

Europie Volkswagen dostarczył 150.300 samochodów – o 4,8 procent mniej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Było to częściowo związane z ograniczeniem dostępności modeli z silnikami benzynowymi, na które popyt obecnie jest wysoki. W Europie Zachodniej nastąpił spadek dostaw o 5,1 procent do 126.800 aut. Na największych rynkach – w Wielkiej Brytanii i we Włoszech –przekazano klientom więcej pojazdów niż w kwietniu 2018 r. Volkswagen nieznacznie zwiększył tam udział w rynku.

Na rynku niemieckim w kwietniu dostarczono klientom 48.800 samochodów – o 7,3% mniej niż w kwietniu 2018 r., kiedy wyjątkowo duże dostawy wynikały z dopłaty środowiskowej. W kwietniu 2019 roku szczególnie popularne były SUV-y – dostarczono ich o ponad 18 procent więcej niż przed rokiem. Wyjątkowo wysoki był popyt na T-Roca, Tiguana i Touarega.

W poprzednim miesiącu dostawy Touarega wzrosły również w Rosji. Do wzrostu dostaw przyczyniły się także Polo i Tiguan, które po raz pierwszy były dostępne jako modele specjalne „Connect”. W kwietniu dostawy w Rosji wyniosły łącznie 9.600 samochodów, co oznacza wzrost o 7,3 procent. Wzrost dostaw w Rosji był jednak niewystarczający, aby zrekompensować spadek dostaw na innych rynkach w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. W sumie przekazano tam klientom 23.500 pojazdów, czyli o 3,5 procent mniej w porównaniu z dostawami w kwietniu 2018 r.

Dostawy w Ameryce Północnej były w kwietniu wyższe niż przed rokiem. W całym regionie Volkswagen dostarczył 48.000 aut, co oznacza wzrost o 3,9 procent w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. Motorem wzrostu był największy pojedynczy rynek – USA. Przekazano tam klientom 31.300 samochodów (+8,7 procent). Popularne SUV-y – Tiguan i Atlas – stanowiły ponad połowę dostaw. Również w Kanadzie Volkswagen odnotował wzrost dostaw – o 11,1 procent. Sytuacja pozostaje trudna w Meksyku – dostawy zmalały tam o 11,7 procent w porównaniu z dostawami w kwietniu ubiegłego roku.

Ameryce Południowej wzrost dostaw na największym pojedynczym rynku – w Brazylii – nie był w stanie zrekompensować złej sytuacji w całym regionie. W Brazylii dostawy wzrosły o 7,7 procent do 31.000 samochodów. Wzrost ten skompensował spadek o 54,5 procent w Argentynie w porównaniu z wynikiem w kwietniu 2018 r. Przyczyną spadku jest trudna ogólna sytuacja gospodarcza w tym kraju. W regionie Ameryki Południowej marka dostarczyła w sumie 38.900 samochodów – o 7,9 procent mniej niż w kwietniu 2018 roku.

W regionie Azji i Pacyfiku Volkswagen dostarczył 240.100 samochodów – o 7,4% mniej niż w kwietniu 2018 r. Na spadek dostaw największy wpływ miały Chiny, gdzie klienci nadal niechętnie kupują nowe samochody, pomimo obniżenia stawki podatku VAT. Doprowadziło to do skurczenia się rynku, co negatywnie odbiło się również na dostawach Volkswagena, które wyniosły 231.400 samochodów (-6,5 procent). Spadek dostaw Volkswagena był jednak niższy niż całego rynku, dzięki czemu marka zwiększyła udział w rynku. Ofensywa SUV-ów nabiera tempa. Zwłaszcza dzięki modelom T-Roc i Tharu, udział SUV-ów w dostawach marki wzrósł w kwietniu do 21 procent. Nowe – Tiguan L i Passat oferowana jako hybrydy typu plug-in również cieszą się dużym popytem.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html