Volkswagen na drodze do czystej mobilności

Volkswagen na drodze do czystej mobilności

Volkswagen wnosi swój wkład w ochronę środowiska i opracowuje jednolitą koncepcję zastosowania środków transportu z napędem elektrycznym. Oto najważniejsze fakty na ten temat wzbogacone pięcioma infografikami.

Zmniejszenie do zera własnego śladu węglowego to jeden z głównych celów Volkswagena

 „Jesteśmy pierwszym pokoleniem, które w pełni zrozumiało zachodzące zmiany klimatyczne i ostatnim, które może jeszcze coś w tej sprawie zmienić” – stwierdził Petteri Taalas, Sekretarz Generalny Światowej Organizacji Meteorologicznej WMO, podczas konferencji na temat klimatu odbywającej się w Katowicach. Jego komentarz na temat zmian klimatu jest ponury: „Nie jesteśmy na drodze wiodącej do realizacji celów w dziedzinie ochrony klimatu i ograniczenia wzrostu temperatury na Ziemi”.

Węgiel i ropa naftowa powodują największą emisję dwutlenku węgla

Te słowa brzmią dramatycznie. Jeśli jednak spojrzeć na dane Goddard Institut for Space Studies działającego przy NASA  (https://www.giss.nasa.govOpens an external link.) okaże się, że Taalas bynajmniej nie przesadza. Rok 2018 był czwartym najcieplejszym rokiem od początku pomiarów, tuż za rekordowymi latami 2015, 2016 i 2017 – wynika z danych. W ciągu pierwszych czterech miesięcy 2018 roku średnia temperatura była o 1 stopień Celsjusza wyższa od tej z lat 1850-1900. Jeśli ten trend się utrzyma możliwe, że do 2100 roku przeciętna temperatura będzie wyższa od 1,8 do 4,0 stopni Celsjusza (według Światowej Rady ds. Klimatu IPCC). Jeśli rosłoby wykorzystanie surowców kopalnych, ta średnia mogłaby być nawet znacznie wyższa.

30 miliardów euro na mobilność elektryczną

Nie ma wątpliwości, że emisję dwutlenku węgla spowodowaną ludzką działalnością należy jak najszybciej zmniejszyć. Obok innych dziedzin gospodarki swój wkład w redukcję musi wnieść również sektor transportowy. Około 14 procent globalnej emisji gazów cieplarnianych jest, według danych IPCC, spowodowane działalnością właśnie tego sektora. I utrzymuje się tu tendencja wzrostowa. Przed producentami samochodów stoją więc wielkie zadania.

Udział sektora transportowego w emisji CO2 na świecie wynosi 14%

Volkswagen poczuwa się do odpowiedzialności i zamiast być częścią problemu, zamierza przyczynić się do jego rozwiązania. Koncern jednoznacznie popiera cele opisane w paryskim porozumieniu klimatycznym. Zakłada ono stworzenie do 2050 roku społeczeństwa, którego funkcjonowanie nie będzie rodziło żadnych skutków dla klimatu. W Wolfsburgu już wyciągnięto wnioski: w ciągu najbliższych pięciu lat koncern zainwestuje 30 miliardów euro w elektryczne środki transportu, z tego 9 miliardów w samą rodzinę modeli ID. marki Volkswagen. Na całym świecie wyznaczono osiem fabryk, w których będą produkowane samochody elektryczne nowej generacji na platformie MEB.

Koncern przygotowuje się jednocześnie do rezygnacji z produkcji samochodów, które nie są obojętne ze względu na emisję CO2. „Dwutlenek węgla to największe globalne wyzwanie” – powiedział niedawno Michael Jost, główny strateg Volkswagena.

Elektryczne auta to klucz do „czystej mobilności”

Z dzisiejszego punktu widzenia wprowadzenie do sprzedaży elektrycznych samochodów jest najlepszą drogą do stworzenia neutralnej dla klimatu, „czystej” mobilności. Już dzisiaj w wielu częściach świata, na przykład w Unii Europejskiej, samochody elektryczne są najbardziej przyjaznym środowisku indywidualnym środkiem transportu. Wraz z dalszym upowszechnieniem energii pochodzącej ze źródeł alternatywnych bilans klimatyczny ulegnie poprawie. W ciągu najbliższych lat Volkswagen przeprowadzi największą w dziejach motoryzacji ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Projektowane modele będą wykorzystywały wyłącznie technologię napędu elektrycznego wyczerpując wszystkie możliwości jakie ona daje. Samochody te będą miały duży zasięg, przestronne wnętrza, dynamiczne właściwości jezdne i osiągną zupełnie nowy poziom pod względem komunikacji z otoczeniem. Pierwszym modelem będzie kompaktowy ID.3, którego produkcja rozpocznie się w Zwickau już pod koniec 2019 roku; w sprzedaży samochód znajdzie się na początku 2020 roku. Niedługo po nim pojawi się SUV o nazwie ID. CROZZ, potem ID. BUZZ i limuzyna ID. VIZZION. W przyszłości Volkswagen będzie oferował atrakcyjne modele w każdym segmencie rynku – od auta kompaktowego po lifestylowego Bulli. Już w 2025 roku marka będzie sprzedawała na świecie co najmniej milion samochodów elektrycznych rocznie.

 Rodzina ID. marki Volkswagen: atrakcyjne samochody elektryczne za rozsądną cenę w każdym segmencie

Volkswagen nie tylko produkuje elektryczne samochody, ale ma na uwadze cały proces z nimi związany – od pozyskiwania surowców do produkcji po recykling. Jasne jest bowiem, że elektryczne auto jest tylko wtedy neutralne dla środowiska, jeśli energia elektryczna do jego produkcji i napędu pochodzi ze źródeł odnawialnych.

Szczególnie dużo energii pochłania dzisiaj proces produkcji akumulatorów, negatywnie na środowisko wpływa również zasilanie aut elektrycznych prądem powstającym z surowców kopalnych. Żeby samochody elektryczne mogły być trwale ekologiczne, trzeba podjąć działania przede wszystkim właśnie w tych dziedzinach. Robi to Volkswagen: nowy ID.3 będzie pierwszym autem marki neutralnym pod względem oddziaływania na środowisko. Od samego początku nie będzie ono w ogóle emitowało dwutlenku węgla lub ta emisja będzie redukowana. Emisja, której dzisiaj nie da się jeszcze uniknąć będzie neutralizowana poprzez inwestycje w projekty służące ochronie środowiska.

 W ten sposób Volkswagen sprawi, że debiutujący na rynku w 2020 roku model ID.3 od samego początku będzie produkowany i użytkowany w sposób nie obciążający środowiska

Dekarbonizacja jako element przewagi konkurencyjnej

Volkswagen działa na rzecz osiągnięcia celów zawartych w porozumieniu paryskim dotyczących stworzenia do 2050 roku społeczeństwa funkcjonującego w sposób neutralny dla klimatu. Wprowadzając na rynek model ID.3 marka wskazuje, że czysta motoryzacja nie obciążająca środowiska jest możliwa. Jednocześnie stwarza ona wielką szansę gospodarczą. „Osiągnięcie celu strategicznego polegającego na tym, żeby stać się wiodącym na świecie producentem elektrycznych aut stawiającym konsekwentnie na pełną dekarbonizację, może być ważnym elementem przewagi konkurencyjnej” – powiedział Georg Kell, rzecznik niezależnej Rady ds. Środowiska w Volkswagenie. „W każdym razie może być ona ważnym elementem na wspólnej drodze ku pewnej i stabilnej gospodarczo przyszłości na naszej planecie”.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska/wltp.html?

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/connected-car/lacznosc/we-connect.html? Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. ID.7 Tourer Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Tourer Special Edition: 47 430 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego