T-Cross zdobywa pięć gwiazdek w teście Euro NCAP

T-Cross zdobywa pięć gwiazdek w teście Euro NCAP

T-Cross zdobywa pięć gwiazdek w teście Euro NCAP

  • znakomite wyniki we wszystkich ważnych kategoriach
  • crossover Volkswagena z powodzeniem zaliczył testy według najbardziej rygorystycznych norm bezpieczeństwa
  • testy Euro NCAP są punktem odniesienia w dziedzinie bezpieczeństwa dla wszystkich nowych samochodów

Poznań – Nie mogło być lepiej: T-Cross, najnowszy członek rodziny Volkswagena, zdobył pięć gwiazdek w teście Euro NCAP. Nowy miejski SUV sprawdził się w nim znakomicie i zdobył najwyższe noty we wszystkich kategoriach w segmencie małych aut. Zdaniem niezależnych specjalistów najnowszy crossover Volkswagena spełnia najbardziej rygorystyczne normy bezpieczeństwa.

T-Cross w standardzie oferuje liczne systemy asystujące, które wcześniej były dostępne tylko w autach wyższych segmentów. Wraz z wyjątkowo dobrymi wynikami w teście zderzeniowym i wzorową ochroną pasażerów, systemy zastosowane w T-Crossie zwiększają bezpieczeństwo, zmniejszają ryzyko kolizji i poprawiają komfort jazdy.

Bogate wyposażenie standardowe T-Crossa z zakresu bezpieczeństwa 
T-Cross już w podstawowym wariancie jest wyposażony w takie systemy bezpieczeństwa, jak Front Assist monitorującyprzestrzeń przed autem z funkcjami monitorowania pieszych i hamowania awaryjnego w mieście, Lane Assist utrzymujący auto na pasie ruchu, czy Blind Spot, odpowiadający za monitorowanie martwego pola widzenia w lusterkach i powiązany z nim Rear Traffic Alert ostrzegający o pojazdach, które zbliżają się prostopadle z tyłu podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego. W ramach wyposażenia dodatkowego do T-Crossa są oferowane system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, asystent parkowania Park Assist i aktywny tempomat (ACC), który dzięki radarowi nie tylko utrzymuje stałe prędkość i odległość od poprzedzającego samochodu, ale również automatycznie zwalnia i przyspiesza samochód.

W ramach testów zderzeniowych Euro NCAP odtwarza najczęstsze scenariusze wypadków. T-Cross zaliczył wszystkie sprawdziany z najlepszym wynikiem wśród samochodów swojej wielkości, a czasami nawet w porównaniu z autami wyższych segmentów. W rezultacie miejski SUV Volkswagena uzyskał ocenę na poziomie 97 procent w kategorii „Ochrona dorosłych pasażerów”. Do tej pory tylko nieliczne auta uzyskały taki wynik, co pokazuje, że w dziedzinie bezpieczeństwa małe crossovery mogą nadążyć za większymi samochodami.

Bardzo wysoka ocena w kategorii „Bezpieczeństwo dzieci”, która wynosi 86 procent, dowodzi, że T-Cross doskonale nadaje się jako samochód rodzinny. Za aktywne systemy asystujące SUV Volkswagena uzyskał ocenę 80 procent, czyli znacznie wyższą niż wynosił poprzedni standard dla samochodów tej wielkości. Oprócz biernych systemów ochronny, T-Cross jest wyposażony w „aktywny” system Front Assist, który monitoruje ruch zarówno pieszych, jak i rowerzystów. Z wynikiem 81 procent miejski crossover Volkswagena uzyskał bardzo wysoką ocenę w aktualnie obowiązujących testach w tej kategorii.

Połączenie rezultatów uzyskanych w pojedynczych testach w jedną ocenę zaowocowało wynikiem: pięć gwiazdek! Czyli najlepszym możliwym do uzyskania. T-Cross dowodzi, że bezpieczeństwo nie jest Volkswagenie zależne od wielkości samochodu.

Ważny punkt odniesienia w dziedzinie bezpieczeństwa
Od ponad 20 lat testy zderzeniowe przeprowadzane w Europie przez Euro NCAP są surowym punktem odniesienia w dziedzinie bezpieczeństwa, które oferują nowych samochody. W ciągu ostatnich lat jeszcze bardziej zaostrzono procedurę testowa, która teraz obejmuje różne scenariusze kolizji. Należą do nich, na przykład, zderzenie czołowe z aluminiową barierą przy prędkości 64 km/h oraz 40 procentami przodu auta, zderzenie boczne z innym pojazdem przy prędkości 50 km/h oraz zderzenie boczne ze słupem przy prędkości 32 km/h. Euro NCAP coraz bardziej rygorystycznie określa także wymagania dotyczące seryjnie stosowanych w samochodach systemów asystujących kierowcy. Wszystkie szczegóły dotyczące procedur i wyników są dostępne na stronie www.euroncap.comOpens an external link.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html