Marka Volkswagen zwiększa obroty i zysk

Marka Volkswagen zwiększa obroty i zysk

Marka Volkswagen zwiększa obroty i zysk

  • wzrost obrotu w pierwszym kwartale o 7,1 procent do 21,5 miliarda euro w porównaniu z poprzednim rokiem
  • wynik operacyjny przed zdarzeniami nadzwyczajnymi rośnie o 4,8 procent do 921 milionów euro
  • marka Volkswagen potwierdza prognozę zakładającą na ten rok operacyjną stopę zwrotu na poziomie 4 do 5 procent
  • Prezes Zarządu ds. Finansowych, dr Arno Antlitz: „Naszą ofertę wzbogacają nowe SUV-y. Nacisk na efektywność i utrzymanie dyscypliny kosztów przynosi efekty. Jednocześnie marka mocno inwestuje w technologie przyszłości”.

Poznań – Marka Volkswagen Samochody Osobowe w pierwszym kwartale bieżącego roku odnotowała dobre wyniki mimo trudnej sytuacji rynkowej. W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku dostawy dla klientów wprawdzie nieco zmalały, główna marka koncernu Volkswagen zwiększyła jednak obroty i wynik operacyjny. Dzięki jeszcze lepszej ofercie obroty marki Volkswagen wzrosły o 7,1 procent do 21,5 miliarda euro. Wynik operacyjny przed zdarzeniami nadzwyczajnymi po trzech miesiącach roku zamknął się kwotą 921 milionów euro, czyli był o 4,8 procent wyższy niż w tym samym czasie w zeszłym roku. Także w tym wypadku powodem były bogatsza oferta oraz dobra sytuacja w zakresie kosztów produkcji i kosztów stałych. Operacyjna stopa zwrotu wyniosła w pierwszym kwartale 4,3 procent i utrzymała się mniej więcej na poziomie z ubiegłego roku. Z tytułu ryzyka prawnego wyniknęły w omawianym okresie wydatki nadzwyczajne związane ze sprawą diesli, których wysokość wyniosła 0,4 miliarda euro.

„Marka Volkswagen weszła w nowy rok w dobrej kondycji. Dane z trzech pierwszych miesięcy pokazują, że nasz konsekwentny nacisk na wzrost efektywności i produktywności w przedsiębiorstwie jest słuszny i przynosi efekty. Musimy nadal podążać obraną drogą zachowując ścisłą dyscyplinę, aby zapewnić Volkswagenowi dalszy stały wzrost rentowności. Jednocześnie mocno inwestujemy w technologie przyszłości, takie jak platforma MEB czy cyfryzacja naszych produktów oraz realizujemy ofensywę w dziedzinie nowych produktów” – powiedział Członek Zarządu ds. Finansowych dr Arno Antliz.

W pierwszym kwartale marka Volkswagen zwiększyła swój udział w rynku. Mimo to, z powodu niekorzystnej sytuacji rynkowej, dostawy dla klientów zmniejszyły się o 4,5 procent do 1.456.400 egzemplarzy. W bieżącym roku marka będzie kontynuować ofensywę produktową i wzbogaci swoją ofertę przede wszystkim o modele typu SUV, np. o nowego T-Crossa. We wszystkich segmentach rynku auta tego typu cieszą się w wielu regionach świata niezmiennie wielką popularnością.

Pod względem kosztów stałych marka Volkswagen uzyskała w pierwszym kwartale wynik o około 200 milionów euro lepszy niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Było to głównie efektem konsekwentnej realizacji działań zawartych w „Pakcie dla Przyszłości”. „W dalszej części roku niezbędne będą jednak dalsze wysiłki mające na celu zneutralizowanie zagrożeń występujących na wielu rynkach” – stwierdził Antliz.

Ponadto marka Volkswagen pracuje nad zwiększeniem efektywności swoich zakładów na całym świecie. Do 2025 roku zamierza zwiększyć ją o 30 procent. Oprócz dyscypliny inwestycyjnej oraz maksymalnego wykorzystania możliwości produkcyjnych Volkswagen spodziewa się w przyszłości znacznych korzyści wynikających z zastosowania w swoich fabrykach nowych technologii, np. Volkswagen Industrial Cloud.

Operacyjny cash flow netto, przed obciążeniami wynikającymi ze sprawy diesli, wyniósł w pierwszych trzech miesiącach roku 0,6 miliarda euro.

Potwierdzenie prognozy w zakresie obrotu i zysku
Marka Volkswagen nadal zakłada, iż w bieżącym roku rozrachunkowym osiągnie wynik operacyjny oscylujący między 4 a 5 procent. Marka nie spodziewa się w bieżącym roku znacznych skutków finansowych wynikających z drugiego etapu wdrażania cyklu homologacyjnego WLTP.

Prezes Zarządu marki Volkswagen wyznaczył cel zakładający osiągnięcie do 2022 roku zysku wynoszącego co najmniej 6 procent – po to, by przedsiębiorstwo mogło z własnych środków pokrywać wszelkie niezbędne inwestycje w elektromobilność i cyfryzację oraz by mogło uczestniczyć w transformacji przemysłowej.

Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html