Volkswagen mocno inwestuje w przyszłość

Volkswagen mocno inwestuje w przyszłość

Volkswagen mocno inwestuje w przyszłość

18 listopada 2019
  • planowane inwestycje oraz nakłady na prace rozwojowe w takich dziedzinach jak hybrydyzacja, elektromobilność i cyfryzacja w latach 2020-2024 wyniosą 60 miliardów euro
  • udział zaplanowanych wydatków na technologie przyszłości w 68. Sesji Planowania wzrósł do około 40 procent – poprzednio wynosił 30 procent

Wolfsburg/Poznań, 18. listopada 2019 – Koncern Volkswagen nadal mocno inwestuje w swoją przyszłość. W ramach 68. Sesji Planowania uchwalono plany inwestycyjne na lata 2020-2024*. Plany stały się przedmiotem obrad Rady Nadzorczej na jej piątkowym posiedzeniu i zostały przez Radę zatwierdzone. W ciągu najbliższych pięciu lat koncern Volkswagen zamierza wydać 60 miliardów euro na hybrydyzację, elektromobilność oraz cyfryzację. Odpowiada to nieco ponad 40 procentom inwestycji w nieruchomości, zakłady produkcyjne, wyposażenie oraz we wszystkie koszty badań i rozwoju w całym planowanym okresie. W porównaniu z poprzednią sesją planowania oznacza to wzrost o około 10 punktów procentowych. 33 miliardy euro z tej kwoty koncern zamierza przeznaczyć na rozwój samej elektromobilności.

„Z pełnym zdecydowaniem kontynuujemy transformację koncernu Volkswagen koncentrując inwestycje na zagadnieniach ważnych z punktu widzenia przyszłej mobilności. W ten sposób konsekwentnie realizujemy strategię koncernu” – powiedział Przewodniczący Rady Nadzorczej koncernu Volkswagen, Hans Dieter Pötsch.

„W najbliższych latach jeszcze przyspieszymy inwestycje. Hybrydyzacja, elektryfikacja i cyfryzacja naszych samochodów będą w nich odgrywały coraz większą rolę. Chcemy wykorzystać efekty skali i synergii. W warunkach niepewnej koniunktury pracujemy równocześnie nad zwiększeniem produktywności, wydajności i nad optymalizacją kosztów, by w ten sposób osiągnąć wyznaczone cele” – powiedział Herbert Diess, Prezes Zarządu koncernu Volkswagen.

Podczas 68. Sesji Planowania zmodyfikowano także długoterminowy plan obejmujący kolejne 10 lat. Do 2029 roku koncern zamierza wprowadzić na rynek do 75 modeli z napędem wyłącznie elektrycznym oraz około 60 modeli hybrydowych. Głównie ze względu na przedłużenie rozpatrywanego okresu do 2029 roku, liczba planowanych samochodów elektrycznych, które wyprodukuje koncern wzrośnie do około 26 milionów. Oprócz nich Volkswagen zamierza sprzedać do 2029 roku prawie sześć milionów pojazdów hybrydowych.

Około 20 milionów spośród planowanej do 2029 roku liczby aut będzie bazowało na modułowej platformie MEB koncernu, a duża część spośród kolejnych sześciu milionów na platformie High-Performance Platform (PPE). Samochody elektryczne produkowane za granicą będą pochodziły z fabryk w Mlada Boleslav, Chattanooga, Foshan i Anting. W Niemczech tego rodzaju auta będą produkowane w Zwickau, Emden, Hanowerze, Zuffenhausen i w Dreźnie. W odniesieniu do zakładu w Emden potwierdzono, że od 2022 roku będzie tam wytwarzany elektryczny SUV klasy A (ID. Next). Model ten, jeszcze zamaskowany, pokazano we Frankfurcie podczas wystawy IAA. Decyzja o powstaniu fabryki produkującej samochody kilku marek ma zostać podjęta do końca roku.

* – wymienione plany nie obejmują spółek chińskich; inwestycje w fabryki i produkty finansują one z własnych środków.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Czas promocji i liczba aut objętych promocją ograniczone. Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane w niniejszym cenniku są aktualne na dzień publikacji materiału.W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. 

    Zawartość domówionego pakietu lub opcji może zmienić elementy wyposażenia standardowego – w niektórych przypadkach bezzwrotnie zastępując elementy wyposażenia standardowego. 

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.