Fabryka samochodów elektrycznych Volkswagena w Zwickau będzie najnowocześniejszą w Europie

Fabryka samochodów elektrycznych Volkswagena w Zwickau będzie najnowocześniejszą w Europie

Fabryka samochodów elektrycznych Volkswagena w Zwickau będzie najnowocześniejszą w Europie

  • pierwsza na świecie transformacja dużej fabryki z produkcji samochodów z silnikami spalinowymi do produkcji pojazdów elektrycznych
  • zdolność produkcyjna – 330.000 aut elektrycznych rocznie
  • fabryka w Zwickau jest centralnym punktem sieci zakładów, w których będą powstawać samochody elektryczne
  • ochrona środowiska – pod koniec 2019 roku produkcja modelu ID.1 w fabryce w Zwickau będzie neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla
  • Thomas Ulbrich, Członek Zarządu ds. e-mobilności – „Chcemy wnieść istotny wkład w ochronę klimatu. ID. chce być modelem zrównoważonej mobilności.”

Poznań – Marka Volkswagen kontynuuje elektryczną ofensywę i stopniowo przygotowuje zdolność produkcyjną potrzebną do uzyskania wydajności na poziomie ponad milion samochodów elektrycznych rocznie na całym świecie począwszy od 2025 roku. W Zwickau powstaje obecnie największy i najbardziej wydajny zakład produkcji samochodów elektrycznych w Grupie Volkswagen – w przyszłości z taśm produkcyjnych tutejszej fabryki będzie zjeżdżać do 330.000 aut elektrycznych rocznie, czyli więcej niż w innych zakładach należących do Grupy Volkswagen. Jako pierwszy producent samochodów elektrycznych na świecie na skalę masową, Volkswagen całkowicie przekształca fabrykę, która dotychczas produkowała samochody z silnikami spalinowymi w fabrykę ze świata e-mobilności. Obecnie w Zwickau są produkowane Golf i Golf kombi. Pod koniec 2019 roku, czyli za nieco ponad rok, rozpocznie się tu produkcja modelu ID.1, pierwszego elektrycznego Volkswagena skonstruowanego w oparciu o modułową platformę dla aut elektrycznych (MEB). Gdy w 2021 r. fabryka w Zwickau osiągnie pełnię zdolności produkcyjnej, będzie w niej powstawać sześć modeli elektrycznych trzech marek należących do koncernu.

„Rozpoczęcie produkcji modelu ID.1 za nieco ponad 12 miesięcy będzie dla Volkswagena nową erą – porównywalną z erą pierwszego Beetle'a czy pierwszego Golfa” – powiedział Thomas Ulbrich, Członek Zarządu Volkswagena odpowiedzialny za e-mobilność. „Zamierzamy wydobyć e-mobilność z niszy i sprawić, że samochód elektryczny stanie się przystępny dla milionów ludzi. Do tego są niezbędne wydajne i nowoczesne fabryki. Dlatego w zakładach w Zwickau łączymy produkcję elektrycznych modeli różnych marek, które należą do Grupy Volkswagen. W ciągu najbliższego roku ta fabryka stanie się punktem wyjścia dla naszej globalnej ofensywy aut elektrycznych. Jako pierwszy zakład w Grupie Volkswagen, w którym będą powstawać samochody skonstruowane na nowej modułowej platformie MEB, fabryka w Zwickau będzie odgrywać wiodącą rolę w rozwoju tej przyszłościowej technologii”.

Zielona produkcja

Dzięki ID.1 produkowanemu w Zwickau, Volkswagen po raz pierwszy zamierza dostarczyć klientom pojazd, który powstanie przy całkowicie neutralnym bilansie CO2 w całym procesie produkcji – od dostaw po montaż. Przy czym w procesie produkcji emisja CO2 będzie ograniczana w miarę możliwości. Zostaną podjęte celowe środki ochrony klimatu, aby zrekompensować nieuniknioną emisję. Środki, które służą ograniczeniu emisji CO2 w produkcji ID.1 obejmują m. in. energooszczędną produkcję ogniw baterii. Z dostawcami zostało uzgodnione, że do produkcji ogniw będą używali energii ze źródeł odnawialnych, tzw. zielonej. Będzie to miało spory wpływ na poprawę bilansu CO2 w pełnym okresie „życia” samochodu elektrycznego.

Dostawcy energii do zakładu w Zwickau już w 2017 roku zostali zastąpieni takimi, którzy zapewniają 100% energii ze źródeł odnawialnych. Przed rozpoczęciem produkcji modelu ID.1 pozostałe emisje, które pochodzą z niewielkiej przyzakładowej elektrowni oraz od szeregu dostawców, zostaną zrekompensowane przez wdrożenie projektów ochrony klimatu certyfikowanych zgodnie z oficjalnie zatwierdzonymi normami. Thomas Ulbrich powiedział – „Dzięki naszym elektrycznym samochodom chcemy wnieść istotny wkład w ochronę klimatu. Decydujące jest to, że samochody elektryczne będą budowane i wykorzystywane w sposób zrównoważony, a ID.1 będzie samochodem zrównoważonej mobilności”.

Duża transformacja

Transformacja fabryki samochodów w Zwickau już się rozpoczęła i będzie kontynuowana w kilku etapach. Przekształcanie linii produkcyjnych rozpoczęło się latem 2018 r. Pierwsza z dwóch linii produkcyjnych będzie modyfikowana stopniowo aż do momentu uruchomienia produkcji modelu ID.1 w listopadzie 2019 r. Druga linia produkcyjna będzie przekształcana w ten sam sposób do końca 2020 roku, w którym rozpocznie się na niej produkcja samochodów. Maksymalna zdolność produkcyjna będzie wynosić od 1.350 do 1.500 aut dziennie i – prawdopodobnie – zostanie osiągnięta począwszy od 2021 roku. Przekształcenie fabryki przebiega sprawnie i zgodnie z harmonogramem.

E-mobilność stwarza w fabryce w Zwickau nie tylko miejsca pracy, ale realną długoterminową przyszłość dla zakładu. Obecnie 7.700 pracowników przygotowuje się do pracy z nową technologią w ramach zaawansowanej kampanii szkoleniowej. Wszyscy pracownicy uczestniczą w konferencjach na temat e-mobilności, a 3.000 osób kończy szkolenie z e-mobilności, które obejmuje szczegółowe poznanie nowych standardów produkcyjnych. Do końca 2019 roku załoga fabryki w Zwickau zaliczy w sumie aż 13.000 dni szkoleniowych.

Cyfrowy, wydajny, modelowy zakład produkcyjny

Podczas transformacji zakład Volkswagena w Zwickau stopniowo przekształca się w modelową fabrykę, która będzie cyfrowa, elastyczna i bardzo wydajna. Zakład będzie wyposażony w inteligentne roboty przemysłowe generacji 4.0 i bezobsługowy system transportu części, który w pełni autonomicznie dostarcza elementy na linie montażowe. Stopień automatyzacji w procesie montażu zwiększył się niemal trzykrotnie w porównaniu z dotychczasowym. Niemniej jednak liczba pracowników nie ulegnie zmianie. W przekształcenie zakładu w Zwickau Volkswagen zainwestuje w sumie około 1,2 miliarda euro.

Wszystkie elektryczne samochody, które będą powstawać w zakładach w Zwickau będą skonstruowane w oparciu o modułową platformę dla aut elektrycznych (MEB). Została ona opracowana wyłącznie na potrzeby samochodów elektrycznych i w pełni wykorzystuje możliwości e-mobilności. Auta skonstruowane na modułowej platformie MEB zapewniają duży zasięg, sporo miejsca i wiele nowych usług cyfrowych. Najpóźniej do 2025 roku Volkswagen zamierza sprzedawać ponad milion samochodów elektrycznych rocznie, co uczyni go światowym liderem w dziedzinie e-mobilności.

Światowa sieć fabryk MEB będzie się rozwijać

Po transformacji zakładów w Zwickau Volkswagen rozpoczyna daleko idące przekształcenia w całej sieci fabryk. Dwa nowe zakłady MEB powstają również w Chinach – w Anting (Szanghaj) i w Foshan. Produkcja rozpocznie się w nich tylko kilka miesięcy później niż w pilotażowym zakładzie w Zwickau, w którym produkcja ruszy w 2020 roku. Volkswagen będzie produkował pojazdy skonstruowane w oparciu o modułową platformę MEB także w Ameryce Północnej; dokładna lokalizacja nowej fabryki nie została jeszcze ustalona. W planach są kolejne zakłady MEB.

„Światowy przemysł samochodowy przeżywa fundamentalne zmiany. Marka Volkswagen napędza tę transformację i jednocześnie dba o miejsca pracy dla swoich pracowników na całym świecie” – powiedział Członek Zarządu ds. e-mobility, Thomas Ulbrich. „Transformacja fabryki w Zwickau w najważniejszy zakład e-mobilności Volkswagena wyraża nasze wielkie zaangażowanie na rodzimym rynku. Chcieliśmy, aby w Niemczech znajdowało się światowe centrum dowodzenia produkcją samochodów elektrycznych, które w przyszłości będzie rosło w siłę. W Zwickau mogą i będą powstawać fascynujące auta elektryczne najwyższej jakości” – dodał.

*ID. – samochód studyjny

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 5000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.