Układ zmywania reflektorów

Elektrycznie napędzana pompa wirnikowa układu zmywania reflektorów natryskuje wodę lub płyn do spryskiwaczy pod wysokim ciśnieniem z zewnątrz na pokrywę reflektora. Poprawia to widoczność podczas deszczu, śniegu i przy zanieczyszczeniach podrywanych z jezdni. Przy reflektorach ksenonowych spryskiwacze są obowiązkowo wymagane przez przepisy.

W niektórych modelach proces zmywania przebiega dwustopniowo. Pierwsze spryskiwanie po wysunięciu się dyszy rozpuszcza zabrudzenia. Drugie spryskiwanie usuwa rozpuszczony brud. Dzięki temu proces zmywania nie wpływa negatywnie na oświetlenie drogi i działa optymalnie także przy dużych prędkościach jazdy.

Patrz też:
Reflektory biksenonowe

VW Golf z boku, detal: reflektory ze spryskiwaczami

Usługi online

Nowe serwisy, praktyczne usługi i pomocne aplikacje: oto nowe usługi online Car-Net

Patrz też:
Car-Net App-Connect
Car-Net Cam-Connect
Car-Net „Guide & Inform”
Car-Net „Security & Service”

Prezentacja usług online Car-Net

Układ sterowania pracą silnika

Najważniejszym zadaniem układu sterowania pracą silnika jest koordynacja wszystkich parametrów w celu zapewnienia możliwie jak najoszczędniejszej pracy jednostki napędowej z niewielkimi emisjami substancji szkodliwych. Regulacja pracy silnika uwzględnia prędkość obrotową, temperaturę, rodzaj paliwa (określony przez czujnik spalania stukowego) i pozycję pedału przyspieszenia. Sterownik przetwarza wszystkie informacje i na ich podstawie wysyła sygnały sterujące do poszczególnych podzespołów. By móc przetworzyć tak dużą ilość danych, konieczne są procesory 16- lub 32-bitowe.

W zależności od silnika, sterowany jest na przykład punkt zapłonu, ilość wtryskiwanego paliwa, czas wtrysku, recyrkulacja spalin, ustawienie przepustnicy, ustawienie kolektora dolotowego VIS, zmienna geometria turbiny (przy silnikach z turbosprężarką) i ustawienie wałka rozrządu. W przypadku odstępstw od normalnej pracy, odpowiednie informacje są zapisywane w pamięci błędów, aby mogły zostać sprawdzone przy kolejnym serwisie.

Patrz też:
Czujnik spalania stukowego
Elektroniczny pedał przyspieszenia (E-Gas)
Turbosprężarka (ATL)

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html