Układ zmywania reflektorów

Elektrycznie napędzana pompa wirnikowa układu zmywania reflektorów natryskuje wodę lub płyn do spryskiwaczy pod wysokim ciśnieniem z zewnątrz na pokrywę reflektora. Poprawia to widoczność podczas deszczu, śniegu i przy zanieczyszczeniach podrywanych z jezdni. Przy reflektorach ksenonowych spryskiwacze są obowiązkowo wymagane przez przepisy.

W niektórych modelach proces zmywania przebiega dwustopniowo. Pierwsze spryskiwanie po wysunięciu się dyszy rozpuszcza zabrudzenia. Drugie spryskiwanie usuwa rozpuszczony brud. Dzięki temu proces zmywania nie wpływa negatywnie na oświetlenie drogi i działa optymalnie także przy dużych prędkościach jazdy.

Patrz też:
Reflektory biksenonowe

VW Golf z boku, detal: reflektory ze spryskiwaczami

Usługi online

Nowe serwisy, praktyczne usługi i pomocne aplikacje: oto nowe usługi online Car-Net

Patrz też:
Car-Net App-Connect
Car-Net Cam-Connect
Car-Net „Guide & Inform”
Car-Net „Security & Service”

Prezentacja usług online Car-Net

Układ sterowania pracą silnika

Najważniejszym zadaniem układu sterowania pracą silnika jest koordynacja wszystkich parametrów w celu zapewnienia możliwie jak najoszczędniejszej pracy jednostki napędowej z niewielkimi emisjami substancji szkodliwych. Regulacja pracy silnika uwzględnia prędkość obrotową, temperaturę, rodzaj paliwa (określony przez czujnik spalania stukowego) i pozycję pedału przyspieszenia. Sterownik przetwarza wszystkie informacje i na ich podstawie wysyła sygnały sterujące do poszczególnych podzespołów. By móc przetworzyć tak dużą ilość danych, konieczne są procesory 16- lub 32-bitowe.

W zależności od silnika, sterowany jest na przykład punkt zapłonu, ilość wtryskiwanego paliwa, czas wtrysku, recyrkulacja spalin, ustawienie przepustnicy, ustawienie kolektora dolotowego VIS, zmienna geometria turbiny (przy silnikach z turbosprężarką) i ustawienie wałka rozrządu. W przypadku odstępstw od normalnej pracy, odpowiednie informacje są zapisywane w pamięci błędów, aby mogły zostać sprawdzone przy kolejnym serwisie.

Patrz też:
Czujnik spalania stukowego
Elektroniczny pedał przyspieszenia (E-Gas)
Turbosprężarka (ATL)

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen