Hamulec postojowy, elektroniczny

Elektroniczny hamulec postojowy zastępuje tradycyjny hamulec ręczny i jest obsługiwany przyciskiem na tablicy rozdzielczej. Nie ma zatem dźwigni hamulca ręcznego, przez co uzyskano dodatkowe miejsce na schowek między przednimi siedzeniami. Elektroniczny hamulec postojowy wykorzystuje dwa silniki elektryczne z przekładnią na tylnych hamulcach tarczowych. Konstrukcja elementów mechanicznych zapewnia, że hamulec będzie utrzymywał samochód także przy braku napięcia w sieci pokładowej. Lampki kontrolne w zestawie wskaźników oraz w przycisku sygnalizują, czy hamulec postojowy jest aktywny. Także odgłos pracy hamulca świadczy o jego działaniu.

Elektroniczny hamulec postojowy oprócz łatwej obsługi przyciskiem oferuje dodatkowe funkcje poprawiające komfort i bezpieczeństwo, takie jak dynamiczny asystent ruszania i funkcja Auto Hold.

Patrz też:
Dynamiczny asystent ruszania
Funkcja Auto Hold

Konsola środkowa VW Golfa, detal: elektroniczny hamulec postojowy

Hak holowniczy, składany

W zależności od samochodu hak jest rozkładany elektrycznie lub manualnie. Blokada zwalniana jest przyciskiem lub dźwignią. Po zwolnieniu blokady hak należy zawsze złożyć manualnie. W stanie złożonym hak jest w całości schowany pod samochodem.

VW Golf, detal hak holowniczy

Hydrauliczny asystent hamowania (HBA)

Ten komfortowy asystent hamowania oferowany przez Volkswagena wspiera kierowcę przy awaryjnym i nagłym hamowaniu. HBA na podstawie prędkości wciskania pedału hamulca rozpoznaje, czy kierowca chce zahamować z pełną siłą, i automatycznie zwiększa ciśnienie hamowania aż do zakresu aktywacji ABS i utrzymuje je przez cały czas, gdy kierowca wciska pedał hamulca. Jeżeli kierowca puści pedał, system zmniejsza ciśnienie hamowania do wartości zalecanej.
HBA pozwala znacznie skrócić drogę hamowania i pracuje w sposób prawie niewyczuwalny dla kierowcy.

Patrz też:
Elektroniczny program stabilizacji jazdy

Zdjęcie lampki kontrolnej HBA
Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Od 1 września 2018 r. cykl WLTP w pełni zastąpił nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który stanowił dotychczasową procedurę badania zużycia paliwa i emisji CO2. Wszystkie prezentowane pojazdy marki Volkswagen uzyskały homologację zgodnie z procedurą WLTP.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa oraz emisji CO2 i może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.
Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki
Volkswagen Osobowe.

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen