Hamulec postojowy, elektroniczny

Elektroniczny hamulec postojowy zastępuje tradycyjny hamulec ręczny i jest obsługiwany przyciskiem na tablicy rozdzielczej. Nie ma zatem dźwigni hamulca ręcznego, przez co uzyskano dodatkowe miejsce na schowek między przednimi siedzeniami. Elektroniczny hamulec postojowy wykorzystuje dwa silniki elektryczne z przekładnią na tylnych hamulcach tarczowych. Konstrukcja elementów mechanicznych zapewnia, że hamulec będzie utrzymywał samochód także przy braku napięcia w sieci pokładowej. Lampki kontrolne w zestawie wskaźników oraz w przycisku sygnalizują, czy hamulec postojowy jest aktywny. Także odgłos pracy hamulca świadczy o jego działaniu.

Elektroniczny hamulec postojowy oprócz łatwej obsługi przyciskiem oferuje dodatkowe funkcje poprawiające komfort i bezpieczeństwo, takie jak dynamiczny asystent ruszania i funkcja Auto Hold.

Patrz też:
Dynamiczny asystent ruszania
Funkcja Auto Hold

Konsola środkowa VW Golfa, detal: elektroniczny hamulec postojowy

Hak holowniczy, składany

W zależności od samochodu hak jest rozkładany elektrycznie lub manualnie. Blokada zwalniana jest przyciskiem lub dźwignią. Po zwolnieniu blokady hak należy zawsze złożyć manualnie. W stanie złożonym hak jest w całości schowany pod samochodem.

VW Golf, detal hak holowniczy

Hydrauliczny asystent hamowania (HBA)

Ten komfortowy asystent hamowania oferowany przez Volkswagena wspiera kierowcę przy awaryjnym i nagłym hamowaniu. HBA na podstawie prędkości wciskania pedału hamulca rozpoznaje, czy kierowca chce zahamować z pełną siłą, i automatycznie zwiększa ciśnienie hamowania aż do zakresu aktywacji ABS i utrzymuje je przez cały czas, gdy kierowca wciska pedał hamulca. Jeżeli kierowca puści pedał, system zmniejsza ciśnienie hamowania do wartości zalecanej.
HBA pozwala znacznie skrócić drogę hamowania i pracuje w sposób prawie niewyczuwalny dla kierowcy.

Patrz też:
Elektroniczny program stabilizacji jazdy

Zdjęcie lampki kontrolnej HBA

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html