Funkcja obsługi głosowej

Funkcja obsługi głosowej pozwala wygodnie obsługiwać liczne funkcje telefonu, radia czy nawigacji przy użyciu poleceń głosowych. Na przykład w trybie nawigacji wystarczy aktywować obsługę głosową przyciskiem na kierownicy i podać adres, a trasa zostanie automatycznie wyznaczona.

Jeżeli telefon jest połączony z systemem Infotainment, można głosowo wyszukać nazwisko w książce telefonicznej i wydać polecenie nawiązania połączenia.

Funkcja pamięci ustawień

Siedzenia z funkcją pamięci ustawień dają możliwość zapisania indywidualnych ustawień siedzeń dla różnych osób i przywołania ich przez wciśnięcie przycisku. Ustawienia fotela kierowcy i lusterek zewnętrznych mogą być przypisane do kluczyka samochodowego.

Regulacja siedzeń z funkcją pamięci ustawień w VW Golfie

Funkcja masażu (fotele)

Siedzenia z klimatyzacją i funkcją masażu oferują komfort i relaks.

Klimatyzacja:
Ogrzewanie lub chłodzenie dzięki wentylacji siedziska i oparcia zapewnia poczucie komfortu, a przy niskich temperaturach zapobiega napięciom powodującym zesztywnienie ciała. Ogrzewanie siedzeń pozwala zrezygnować z krępującej ruchy odzieży zimowej. Brak grubej odzieży sprawia, że pasy bezpieczeństwa lepiej przylegają do ciała i skuteczniej chronią przed obrażeniami w razie wypadku.

Funkcja masażu:
Masaż odciąża kręgosłup oraz rozluźnia mięśnie pleców przyczyniając się do lepszego samopoczucia.

Patrz też:
Podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa

Przednie siedzenia z funkcją masażu w VW Golfie

Funkcja Leaving home

Gdy kierowca otworzy pilotem drzwi samochodu, włączone zostają światła mijania, światła w lusterkach oświetlające otoczenie, tylne światła pozycyjne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej (leaving home). Światła zewnętrzne samochodu są zatem wykorzystywane do oświetlenia drogi do auta.

Patrz też:
Funkcja Coming home
Centralny zamek

VW T-Roc widziany od przodu o zmroku

Funkcja sterowania gestem

Sterowania gestem umożliwia jeszcze wygodniejszą obsługę odpowiednio wyposażonych systemów Infotainment. Prostym ruchem dłoni można sterować wieloma funkcjami menu, na przykład zmienić stację radiową.

Mężczyzna siedzi w VW Touareg i obsługuje komputer pokładowy wykonując ruch dłonią

Funkcja stabilizacji przyczepy

Elektroniczna funkcja stabilizacji przyczepy jest jedną z funkcji elektronicznego programu stabilizacji jazdy. System rozpoznaje niestabilność samochodu holującego przyczepę, spowodowaną niedostosowaną prędkością. Przez odpowiednią ingerencję w pracę silnika i przyhamowanie poszczególnych kół, zestaw samochód – przyczepa zostaje ustabilizowany. Funkcja stabilizacji przyczepy wnosi zatem ważny wkład w bezpieczeństwo jazdy z przyczepą.

VW Passat z góry, manewruje z przyczepą tyłem na zakręcie

Funkcja rozpoznawania pieszych

Funkcja rozpoznawania pieszych jest rozszerzeniem systemu obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście. Wykorzystując dwa czujniki z przodu nadwozia – radar w osłonie chłodnicy i kamerę w stopce lusterka, system monitoruje obszar przed samochodem i w granicach swoich możliwości rejestruje na przykład, gdy pieszy nagle wejdzie na jezdnię. Front Assist ostrzeże wtedy kierowcę sygnałem akustycznym i optycznym. Jeśli kierowca nie zahamuje, system szarpnięciem hamulców zwróci mu uwagę na krytyczną odległość, jednocześnie przygotuje układ hamulcowy do ewentualnego ostrego hamowania. W przypadku dalszego braku reakcji ze strony kierowcy, system w granicach swoich możliwości automatycznie awaryjnie zahamuje. W idealnej sytuacji pozwoli to uniknąć kolizji lub przynajmniej zminimalizować jej skutki.

Patrz też:
System obserwacji otoczenia Front Assist

Pieszy przechodzi przez jezdnię przed VW Polo. Linie przedstawiają sensorykę funkcji rozpoznawania pieszych

Funkcja wolnobiegu

Funkcja wolnobiegu służy do lepszego wykorzystania energii kinetycznej pojazdu. W tym celu przy zerowym obciążeniu (noga zdjęta z pedału przyspieszenia) silnik zostaje automatycznie odsprzężony i utrzymywany jest na prędkości obrotowej biegu jałowego. Dzięki temu samochód może toczyć się na dłuższym odcinku, na przejechanie którego potrzebne byłoby paliwo. Oszczędność paliwa w praktyce polega na tym, że energia kinetyczna samochodu jest wykorzystywana tylko do przezwyciężenia oporów toczenia i powietrza, a nie zasilania silnika. Jeżeli kierowca wciskając hamulec zasygnalizuje zamiar zmniejszenia prędkości, silnik zostanie ponownie połączony sprzęgłem, aby wykorzystać funkcję odłączania dopływu paliwa, jeżeli nie jest potrzebna moc silnika. Hamowanie silnikiem skraca z kolei drogę toczenia się samochodu. Alternatywnie można użyć przycisku „minus” na kierownicy.
Uzyskane oszczędności mogą wynieść 0,5 l/100 km i więcej. Efektywność funkcji zależy od przewidującej jazdy; po krótkim okresie przyzwyczajania się kierowca będzie intuicyjnie uwzględniał dłuższą drogę toczenia się samochodu i szybciej zdejmie nogę z gazu, na przykład zbliżając się do miejscowości.

Konsola środkowa w VW Sharanie

Funkcja regulacji świateł drogowych Light Assist

Light Assist przez automatyczne włączanie świateł drogowych poprawia komfort i bezpieczeństwo. Kamera w stopce lusterka wewnętrznego obserwuje otoczenie. Przy prędkości powyżej 60 km/h i po zapadnięciu zmroku Light Assist samoczynnie włącza światła drogowe. System rozpoznaje jadące z przodu oraz nadjeżdżające z przeciwka pojazdy i automatycznie przełącza światła drogowe na mijania, zanim zaczną one oślepiać innych kierowców. Automatyczne przełączanie świateł z drogowych na mijania i odwrotnie zapewnia optymalne oświetlenie drogi.

Volkswagen nocą na drodze widziany z góry. Widać regulację świateł drogowych jako stożek światła.

Funkcja wyboru profilu jazdy

Funkcja wyboru profilu jazdu umożliwia w określonych ramach wybór indywidualnych ustawień, dostosowujących działanie układu kierowniczego oraz charakterystykę pracy silnika i skrzyni biegów do stylu jazdy kierowcy.
Do wyboru jest pięć trybów: Eco (oszczędny), Sport (sportowy), Normal, Comfort i Individual (indywidualne ustawienia).

Wnętrze Volkswagena z fokusem na komputer pokładowy z wyborem profilu jazdy

Fotele ergonomiczne

Opcjonalne fotele ergonomiczne Volkswagena mogą odciążyć mięśnie oraz kręgosłup i zapewniają wygodną pozycję siedzącą, szczególnie korzystną na długich trasach.
Fotel ergoActive dla kierowcy posiada między innymi 14-kierunkową regulację, obejmującą manualną regulację wysokości, pochylenia i głębokości. Dodatkowo wyposażony jest w regulację wysokości zagłówków oraz elektryczną, 4-kierunkową regulację podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa z funkcją masażu.
Fotel ergoComfort dla kierowcy posiada również 14-kierunkową regulację. Odległość od kierownicy, wysokość siedzenia, kąt nachylenia siedziska i oparcia, wysuwane podparcie pod uda oraz wysokość zagłówków są regulowane manualnie. Do wyposażenia należy również elektryczna, 4-kierunkowa regulacja podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa, którą na życzenie można rozbudować o funkcję masażu. Opcjonalna funkcja pamięci ustawień zapamiętuje preferowane ustawienie siedzenia oraz elektrycznie składanych, regulowanych i ogrzewanych lusterek zewnętrznych z diodami oświetlającymi otoczenie samochodu.
Zalecenia dla optymalnego ustawienia fotela:

  1. Odległość od pedałów: przesunąć dolną część pleców jak najbliżej oparcia; przy wciśniętych pedałach nogi powinny być lekko ugięte.
  2. Pochylenie oparcia: ustawić oparcie pod kątem ok. 110°, aby ręce leżące na kierownicy były lekko zgięte.
  3. Wysokość siedzenia: ustawić siedzenie możliwie jak najwyżej; odległość od podsufitki równa szerokości dłoni jest wystarczająca.
  4. Pochylenie siedziska: uda powinny luźno opierać się o siedzisko, a wciskanie pedałów nie powinno wymagać dużej siły.
  5. Głębokość siedziska: odległość między zagłębieniem pod kolanami a przednią krawędzią fotela powinna wynosić dwie do trzech grubości palców.
  6. Podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa: należy zawsze dopasowywać podparcie przesuwając je z dołu do góry, aby znaleźć naturalne wygięcie kręgosłupa.
    Oba siedzenia dzięki swoim licznym możliwościom regulacji pozwalają znaleźć ergonomiczną pozycję siedzącą, dlatego w Niemczech zostały wyróżnione obowiązującym na całym świecie znakiem jakości AGR.
    Ergonomiczne fotele są dostępne jako opcja dla Golfa, Golfa Variant, Golfa Sportsvan, Tourana, Tiguana, Tiguana Allspace, Passata, Passata Variant, Arteona i Touarega. W niektórych modelach także dla przedniego pasażera.

Patrz też:
Podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa

Filtr cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych

Filtr cząstek stałych to system wychwytywania sadzy ze spalin silników wysokoprężnych.
Filtr z katalityczną powłoką pracuje bez żadnych substancji dodatkowych, wykorzystując powłokę zawierającą metale szlachetne, działającą na dwa sposoby. Przy regeneracji pasywnej sadza osadzona w katalizatorze ulega stopniowej przemianie w CO2. Proces ten zachodzi w temperaturach między 350 a 500°C i w przypadku używania samochodu przede wszystkim do jazdy z dużą prędkością, przebiega w sposób stały bez konieczności dodatkowych działań.
Tylko w przypadku, gdy silnik pracuje przez dłuższy czas z niewielkim obciążeniem, na przykład w ruchu miejskim, co 1000 – 1200 km następuje aktywne podwyższenie temperatury spalin do około 600°C w celu dodatkowej regeneracji filtra. Przy tej temperaturze cząstki stałe osadzone w filtrze spalają się.

Patrz też:
Katalizator

Funkcja Coming home

Przy opuszczaniu samochodu światła mijania, lampki w lusterkach zewnętrznych oświetlające otoczenie, tylne światła pozycyjne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej są wyłączane z opóźnieniem (Coming home) lub włączane, gdy kierowca pilotem otworzy drzwi (Leaving home). Oświetlenie zewnętrzne samochodu ułatwia po zmroku drogę z auta do domu lub z domu do auta.

Patrz też:
Funkcja Leaving home
Pilot zdalnego sterowania

Widok VW T-Roc od przodu o zmroku

Funkcja awaryjnego hamowania w mieście

Funkcja awaryjnego hamowania w mieście jest aktywna przy prędkości poniżej 30 km/h. Jeżeli kierowca nie zauważy przeszkody rozpoznanej przez czujnik, system w granicach swoich możliwości automatycznie przyhamuje i zmniejszy prędkość zderzenia. W idealnym przypadku może pomóc uniknąć kolizji.

Patrz też:
System hamowania awaryjnego Front Assist

Dwa Volkswageny nocą widziane z góry. Sensoryka funkcji awaryjnego hamowania w mieście przedstawiona za pomocą linii

Funkcja Auto Hold

Funkcja Auto Hold Volkswagena stanowi rozszerzenie elektronicznego hamulca postojowego. Bez konieczności używania pedalu hamulca zapobiega ona staczaniu się samochodu na postoju lub przy ruszaniu, zwiększając w ten sposób komfort jazdy.
Auto Hold współpracuje z układem hydraulicznym ABS/ESC. Jeżeli samochód zahamuje do zatrzymania, Auto Hold przytrzymuje ostatnie ciśnienie w układzie hamulcowym. Kierowca może zdjąć nogę z pedału hamulca, a wszystkie cztery hamulce kół nadal pozostaną dociśnięte. Gdy czujniki prędkości obrotowej kół systemu ABS zarejestrują toczenie się, moment hamujący zostanie automatycznie zwiększony, tak że auto znów się zatrzyma. Taka sytuacja może wystąpić na przykład wtedy, gdy kierowca delikatnie zahamuje na wzniesieniu. Gdy tylko kierowca znów wciśnie pedał przyspieszenia lub puści sprzęgło przy manualnej skrzyni biegów, Auto Hold zwolni hamulce.
Ze względów bezpieczeństwa funkcję tę trzeba ponownie aktywować przyciskiem obok dźwigni zmiany biegów.

Patrz też:
Asystent ruszania pod górę
System zapobiegający blokowaniu się kół (ABS)
Elektroniczny program stabilizacji jazdy

Widok wnętrza VW, detal: konsola środkowa

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 5000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.