Marka Volkswagen wkracza w elektryczną erę

Marka Volkswagen wkracza w elektryczną erę

Marka Volkswagen wkracza w elektryczną erę

19 marca 2020
  • wzrost dostaw dla klientów w 2019 roku do 6,3 miliona samochodów mimo kurczącego się rynku
  • początek realizacji drugiej fazy strategii TRANSFORM 2025+ ze szczególnym naciskiem na elektromobilność i cyfryzację
  • COO Ralf Brandstätter: „2019 rok był dla marki Volkswagen udany. Skutecznie pracowaliśmy nad wszystkim ważnymi zagadnieniami. Nasza strategia działa”.
  • prognozę na bieżący rok utrudnia niepewność związana z pandemią koronawirusa

Marka Volkswagen Samochody Osobowe wchodzi wzmocniona w kolejną fazę transformacji. Mimo kurczącego się rynku główna marka koncernu Volkswagen dostarczyła klientom w ubiegłym roku 6,3 miliona samochodów – najwięcej w swojej historii. Volkswagen zwiększył udział na wszystkich ważnych rynkach. Sukces zawdzięcza w dużej mierze ofensywie w dziedzinie nowych modeli, w tym zwłaszcza wzrostowi sprzedaży aut typu SUV, jak T-Cross, T-Roc i Atlas. Bestsellerem marki ponownie okazał się Tiguan, którego sprzedano na świecie ponad 700.000 egzemplarzy. Podobnie jak Golf, Tiguan należy do 10 najchętniej kupowanych modeli na świecie.

Rynkowy sukces jest widoczny w wynikach finansowych, jeszcze lepszych niż rok wcześniej: przychód ze sprzedaży marki Volkswagen Samochody Osobowe wzrósł w porównaniu z poprzednim rokiem o 5 procent do 88,4 miliarda euro. Operacyjna stopa zwrotu wyniosła 4,3 procent (w poprzednim roku: 3,8 procent) i znalazła się w planowanych granicach między 4 a 5 procent. 

„2019 rok był dla marki Volkswagen udany. Nasze produkty zdobywają uznanie klientów na całym świecie. Skutecznie pracowaliśmy nad wszystkimi ważnymi zagadnieniami. Nasza strategia działa. Zrealizowaliśmy to, co obiecaliśmy” – powiedział Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer Marki Volkswagen. „W 2020 roku stoimy przed wielkimi wyzwaniami, zwłaszcza związanymi z pandemią koronawirusa. Dzięki dobrym wynikom minionego roku możemy jednak odważnie stawić czoła kryzysowi. Volkswagen to mocna firma ze wspaniałą załogą. Nie raz już pokazaliśmy, czego potrafimy wspólnie dokonać” – dodał Brandstätter.

Pierwsza faza strategii „TRANSFORM 2025+” zakończona sukcesem 

„Pakt na rzecz przyszłości” wnosi istotny wkład we wzrost konkurencyjności Volkswagena. Do końca 2019 roku, z planowanych 3,0 miliardów, zrealizowano 2,7 miliarda euro oszczędności w zakresie kosztów produkcji, czyli więcej niż planowano. 

Marka kontynuowała ofensywę w dziedzinie nowych samochodów klasy SUV. Liczba modeli tego rodzaju wzrosła z czterech w 2016 roku do 14. Udział SUV-ów wynosi dziś w Europie 37 procent, a w USA nawet ponad 50 procent. Dzięki atrakcyjnej ofercie i skutecznemu zarządzaniu kosztami Volkswagen zwiększa też swój udział w rynkach w poszczególnych regionach.

Ralf Brandstätter: „Pierwszą fazę realizacji strategii TRANSFORM 2025+ zakończyliśmy sukcesem. W drugiej fazie sprawimy, że Volkswagen stanie się wiodącą firmą w dziedzinie elektrycznej mobilności. Zmieniamy się w przedsiębiorstwo technologii cyfrowych”.

Rok 2020 kluczowy dla ofensywy marki w dziedzinie elektromobilności

Mimo trudnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa, Volkswagen przystępuje do realizacji drugiej fazy strategii „TRANSFORM 2025+”. Dla marki oznacza to początek nowej epoki. Zakrojona na szeroką skalę ofensywa w dziedzinie samochodów elektrycznych stanie się teraz widoczna na ulicach. Volkswagen ID.3, pierwszy skonstruowany na platformie MEB model wyposażony wyłącznie w elektryczny napęd, ma według planów trafić do klientów latem. Po nim pojawi się ID.4 – pierwszy elektryczny SUV marki. Ofertę wzbogacą również konwencjonalne pojazdy ze zelektryfikowanym układem napędowym.

W ten sposób Volkswagen wkracza na drogę do bezemisyjnej mobilności. Od 2022 roku marka będzie oferować we wszystkich ważnych segmentach auta elektryczne skonstruowane na bazie platformy MEB, od 2025 roku ma sprzedawać co najmniej 1,5 miliona takich aut rocznie. Długofalowym celem jest całkowita eliminacja do 2050 roku dwutlenku węgla zarówno emitowanego przez samochody, jak i przez samo przedsiębiorstwo. W bieżącym roku średnia emisja CO2 samochodów marki Volkswagen powinna zostać zmniejszona o 25 gram na kilometr. Marka jest pewna spełnienia norm obowiązujących w tym zakresie w Unii Europejskiej w 2020 roku.

Volkswagen rozwija kompetencje w dziedzinie oprogramowania

Oprócz elektryfikacji w najbliższych latach marka Volkswagen będzie nadal prowadziła prace w dziedzinie cyfryzacji. Nacisk zostanie położony przede wszystkim na realizację Roadmap Digital Transformation oraz na prace w zakresie Car.Software.

Po zrealizowaniu „paktu dla przyszłości”, kolejnym programem przygotowującym markę do epoki cyfryzacji będzie właśnie Roadmap Digital Transformation. W jej ramach marka nabędzie nowe kompetencje w dziedzinie elektroniki i w każdej dziedzinie będzie działać szybciej, mniejszym nakładem środków i w sposób bardziej konkurencyjny. 

Nowy dział Car.Software będzie służył marce do realizacji nałożonej na nią odpowiedzialności w skali koncernu za rozwój oprogramowania samochodowego. W nowym dziale skupią się wszystkie działania w zakresie rozwoju samochodowych systemów operacyjnych i ekosystemów cyfrowych, aż po nowe usługi mobilne. W pierwszym etapie w dziale tym pracuje około 3.000 specjalistów, do 2025 roku ma ich być ponad 10.000.

Perspektywy finansowe na 2020 rok zależne od czasu trwania i przebiegu kryzysu związanego z koronawirusem

Prognozę na bieżący rok utrudnia niepewność związana z pandemią koronawirusa. 
Z powodu zaostrzającej się i dynamicznej sytuacji w zakresie dostaw i logistyki nie można już na dłuższą metę zapewnić stabilnego zaopatrzenia fabryk. Jednocześnie w Europie spada sprzedaż samochodów. Marka Volkswagen przerwie więc produkcję w europejskich fabrykach początkowo prawdopodobnie na dziesięć dni roboczych.

Alexander Seitz, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Finansów, stwierdził: „Pandemia jest wyjątkowym wydarzeniem i z całą pewnością wpłynie na działalność marki Volkswagen. Nie możemy dzisiaj jeszcze przewidzieć jak duże będą jej skutki. Zrobimy wszystko, by chronić naszych pracowników i ustabilizować działalność. Bardzo dokładnie monitorujemy sytuację i – jeśli okaże się to konieczne – zastosujemy środki, które pozwolą zmniejszyć negatywne skutki pandemii. Volkswagen udowodnił już w przeszłości, że potrafi radzić sobie w trudnych sytuacjach”.

Tabela z danymi finansowymi znajduje się w pliku pdf

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 5000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.