W trzecim kwartale marka Volkswagen przezwycięża negatywne skutki pandemii Covid-19
W trzecim kwartale marka Volkswagen przezwycięża negatywne skutki pandemii Covid-19
W trzecim kwartale marka Volkswagen przezwycięża negatywne skutki pandemii Covid-19
W trzecim kwartale marka Volkswagen przezwycięża negatywne skutki pandemii Covid-19

W trzecim kwartale marka Volkswagen przezwycięża negatywne skutki pandemii Covid-19

W trzecim kwartale marka Volkswagen przezwycięża negatywne skutki pandemii Covid-19

02.11.2020

  • w trzecim kwartale dostawy dla klientów osiągnęły prawie ubiegłoroczny poziom; od początku roku zmniejszyły się jednak o 18,6 procent
  • powrót do zyskowności w trzecim kwartale – wynik operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi po dziewięciu miesiącach wynosi -1,0 miliard euro
  • działania zapobiegające skutkom pandemii Covid-19 przynoszą pozytywne efekty; dodatkowe impulsy zapewnia ofensywa nowych modeli

Po spowodowanym pandemią spadku sprzedaży w pierwszym półroczu, sytuacja marki Volkswagen Samochody Osobowe w okresie od lipca do września znacznie się poprawiła. W trzecim kwartale 2020 roku marka dostarczyła klientom na całym świecie 1,5 miliona samochodów, czyli niemal tyle samo, ile rok wcześniej (-2,7 procent). Od stycznia do września spadek dostaw wyniósł jednak 18,6 procent. Stopniowa poprawa znajduje swój wyraz w danych finansowych marki: przychód ze sprzedaży po dziewięciu miesiącach wyniósł 47,2 miliarda euro, co oznacza, że był o 27,9 procent mniejszy niż w poprzednim roku. Po pierwszym półroczu spadek w stosunku do stanu sprzed roku wynosił jeszcze 35,3 procent. Zysk operacyjny w wysokości 522 milionów euro przed zdarzeniami specjalnymi oznacza, że w trzecim kwartale marka powróciła do strefy zysków. Rezultat operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi zwiększył się po dziewięciu miesiącach do -1,0 miliarda euro (w pierwszym półroczu wyniósł -1,5 miliarda euro).

Alexander Seitz, CFO marki Volkswagen, stwierdził: „Mimo utrzymującej się trudnej sytuacji spowodowanej pandemią Covid-19, marka ponownie znalazła się w strefie zysków. Zawdzięczamy to w głównej mierze konsekwencji naszych działań w dziedzinie zmniejszenia kosztów i zapewnienia płynności finansowej, a także zaangażowaniu pracowników, którzy po czasowej wiosennej przerwie w produkcji zrobili wszystko, żeby nadrobić opóźnienia. Dzięki wysokiej jakości naszych produktów w wielu regionach świata zwiększamy udział w rynku. W ostatnim kwartale roku zrobimy wszystko, żeby utrzymać pozytywny rezultat operacyjny za cały rok”.

Stopniowa poprawa sytuacji
Po znacznym spadku na początku roku w trzecim kwartale poziom dostaw dla klientów znacznie wzrósł. W porównaniu z poprzednim rokiem w lipcu i sierpniu marka Volkswagen Samochody Osobowe odnotowała jedynie jednocyfrowe procentowe spadki dostaw. We wrześniu dostawy były mniejsze o -0,7 procent, a więc bardzo nieznacznie odbiegały od ubiegłorocznego poziomu. Stopniową poprawę w zakresie dostaw dla klientów należy zawdzięczać przede wszystkim nowemu kompaktowemu modelowi ID.3, którego dostarczono już do klientów w liczbie około 20.000 egzemplarzy, dużemu popytowi na hybrydy typu plug-in marki Volkswagen, a także znacznemu zwiększeniu zainteresowania Golfem ósmej generacji.

Kontynuacja skutecznych działań w obliczu pandemii
Mimo stopniowej poprawy sytuacji, trudno przewidzieć jaki dalszy przebieg będzie miała pandemia Covid-19. Marka będzie więc nadal konsekwentnie stosować środki służące zmniejszaniu kosztów stałych. Dzięki temu w pierwszych dziewięciu miesiącach roku udało się je znacznie obniżyć w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Marka spodziewa się, że w całym 2020 roku dostawy dla klientów i przychody ze sprzedaży utrzymają się znacznie poniżej poziomu z roku 2019. Rezultat operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi będzie dużo niższy od ubiegłorocznego, ale jednak będzie to pozytywny wynik.

Ofensywa w dziedzinie aut elektrycznych w czwartym kwartale
Po wprowadzeniu we wrześniu do sprzedaży elektrycznego modelu ID.3 marka Volkswagen będzie w czwartym kwartale kontynuować rozpoczętą z sukcesem ofensywę w dziedzinie samochodów z napędem elektrycznym. Klienci mogą już zamawiać Volkswagena ID.4 – drugi model skonstruowany na modułowej platformie MEB. ID.4 to elektryczny SUV, który będzie produkowany i sprzedawany na wszystkich dużych rynkach świata – w Europie, Ameryce Północnej i w Chinach. Oprócz tego marka nadal prowadzi elektryfikację swoich modeli wprowadzając na rynek liczne hybrydy typu plug-in: zamawiać można już hybrydowe odmiany nowego Golfa i Touarega. Niedługo dołączą do nich zelektryfikowane wersje nowego Tiguana oraz nowych Arteona i Arteona Shooting Brake. Już od dłuższego czasu w sprzedaży znajdują się hybrydowe (PHEV) wersje Passata i Passata Varianta.

Szczegółowe dane znajdują się w pliku pdf

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html