W trzecim kwartale marka Volkswagen przezwycięża negatywne skutki pandemii Covid-19

W trzecim kwartale marka Volkswagen przezwycięża negatywne skutki pandemii Covid-19

W trzecim kwartale marka Volkswagen przezwycięża negatywne skutki pandemii Covid-19

2 listopada 2020
  • w trzecim kwartale dostawy dla klientów osiągnęły prawie ubiegłoroczny poziom; od początku roku zmniejszyły się jednak o 18,6 procent
  • powrót do zyskowności w trzecim kwartale – wynik operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi po dziewięciu miesiącach wynosi -1,0 miliard euro
  • działania zapobiegające skutkom pandemii Covid-19 przynoszą pozytywne efekty; dodatkowe impulsy zapewnia ofensywa nowych modeli

Po spowodowanym pandemią spadku sprzedaży w pierwszym półroczu, sytuacja marki Volkswagen Samochody Osobowe w okresie od lipca do września znacznie się poprawiła. W trzecim kwartale 2020 roku marka dostarczyła klientom na całym świecie 1,5 miliona samochodów, czyli niemal tyle samo, ile rok wcześniej (-2,7 procent). Od stycznia do września spadek dostaw wyniósł jednak 18,6 procent. Stopniowa poprawa znajduje swój wyraz w danych finansowych marki: przychód ze sprzedaży po dziewięciu miesiącach wyniósł 47,2 miliarda euro, co oznacza, że był o 27,9 procent mniejszy niż w poprzednim roku. Po pierwszym półroczu spadek w stosunku do stanu sprzed roku wynosił jeszcze 35,3 procent. Zysk operacyjny w wysokości 522 milionów euro przed zdarzeniami specjalnymi oznacza, że w trzecim kwartale marka powróciła do strefy zysków. Rezultat operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi zwiększył się po dziewięciu miesiącach do -1,0 miliarda euro (w pierwszym półroczu wyniósł -1,5 miliarda euro).

Alexander Seitz, CFO marki Volkswagen, stwierdził: „Mimo utrzymującej się trudnej sytuacji spowodowanej pandemią Covid-19, marka ponownie znalazła się w strefie zysków. Zawdzięczamy to w głównej mierze konsekwencji naszych działań w dziedzinie zmniejszenia kosztów i zapewnienia płynności finansowej, a także zaangażowaniu pracowników, którzy po czasowej wiosennej przerwie w produkcji zrobili wszystko, żeby nadrobić opóźnienia. Dzięki wysokiej jakości naszych produktów w wielu regionach świata zwiększamy udział w rynku. W ostatnim kwartale roku zrobimy wszystko, żeby utrzymać pozytywny rezultat operacyjny za cały rok”.

Stopniowa poprawa sytuacji
Po znacznym spadku na początku roku w trzecim kwartale poziom dostaw dla klientów znacznie wzrósł. W porównaniu z poprzednim rokiem w lipcu i sierpniu marka Volkswagen Samochody Osobowe odnotowała jedynie jednocyfrowe procentowe spadki dostaw. We wrześniu dostawy były mniejsze o -0,7 procent, a więc bardzo nieznacznie odbiegały od ubiegłorocznego poziomu. Stopniową poprawę w zakresie dostaw dla klientów należy zawdzięczać przede wszystkim nowemu kompaktowemu modelowi ID.3, którego dostarczono już do klientów w liczbie około 20.000 egzemplarzy, dużemu popytowi na hybrydy typu plug-in marki Volkswagen, a także znacznemu zwiększeniu zainteresowania Golfem ósmej generacji.

Kontynuacja skutecznych działań w obliczu pandemii
Mimo stopniowej poprawy sytuacji, trudno przewidzieć jaki dalszy przebieg będzie miała pandemia Covid-19. Marka będzie więc nadal konsekwentnie stosować środki służące zmniejszaniu kosztów stałych. Dzięki temu w pierwszych dziewięciu miesiącach roku udało się je znacznie obniżyć w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Marka spodziewa się, że w całym 2020 roku dostawy dla klientów i przychody ze sprzedaży utrzymają się znacznie poniżej poziomu z roku 2019. Rezultat operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi będzie dużo niższy od ubiegłorocznego, ale jednak będzie to pozytywny wynik.

Ofensywa w dziedzinie aut elektrycznych w czwartym kwartale
Po wprowadzeniu we wrześniu do sprzedaży elektrycznego modelu ID.3 marka Volkswagen będzie w czwartym kwartale kontynuować rozpoczętą z sukcesem ofensywę w dziedzinie samochodów z napędem elektrycznym. Klienci mogą już zamawiać Volkswagena ID.4 – drugi model skonstruowany na modułowej platformie MEB. ID.4 to elektryczny SUV, który będzie produkowany i sprzedawany na wszystkich dużych rynkach świata – w Europie, Ameryce Północnej i w Chinach. Oprócz tego marka nadal prowadzi elektryfikację swoich modeli wprowadzając na rynek liczne hybrydy typu plug-in: zamawiać można już hybrydowe odmiany nowego Golfa i Touarega. Niedługo dołączą do nich zelektryfikowane wersje nowego Tiguana oraz nowych Arteona i Arteona Shooting Brake. Już od dłuższego czasu w sprzedaży znajdują się hybrydowe (PHEV) wersje Passata i Passata Varianta.

Szczegółowe dane znajdują się w pliku pdf

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 15% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 20 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.