Od stycznia do października Grupa Volkswagen zwiększyła dostawy do klientów o 2,6 procenta w porównaniu z dostawami w 2017 roku

Od stycznia do października Grupa Volkswagen zwiększyła dostawy do klientów o 2,6 procenta w porównaniu z dostawami w 2017 roku

Od stycznia do października Grupa Volkswagen zwiększyła dostawy do klientów o 2,6 procenta w porównaniu z dostawami w 2017 roku

  • wzrost o 2,6 procenta oznacza, że w 2018 roku dostarczono już 8,98 mln aut
  • silny wzrost zanotowano w Ameryce Południowej (+19,8 procenta)
  • liczba rejestracji w Polsce w pierwszy 10 miesiącach 2018 roku wzrosła o 15,7 procenta do 128.691 samochodów
  • coraz mniej zauważalny jest spadek dostaw w Europie spowodowany zmianą procedury homologacyjnej według normy WLTP
  • w październiku dostawy do klientów na świecie zmniejszyły się o 10 procent do 886.300 samochodów
  • Dr Christian Dahlheim, szef działu sprzedaży Grupy powiedział: „Jeśli chodzi o przejście na homologację wg normy WLTP, w Europie najgorsze mamy już za sobą. W listopadzie i w grudniu powinniśmy odnotować wzrost liczby dostaw. Oczekujemy, że w całym roku nieznacznie przekroczą one dostawy w ubiegłym roku”.

Poznań, 20 listopada 2018 r. – W wyniku przejścia na nową procedurę homologacyjną według normy WLTP w październiku Grupa Volkswagen dostarczyła mniej pojazdów niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. Na całym świecie przekazano klientom w sumie 846.300 samochodów, co stanowi spadek o 10 procent. W ostatnim miesiącu spadek dostaw w Europie o 15,6 procenta, w porównaniu z październikiem ubiegłego roku, był znacznie mniejszy niż we wrześniu. Dwucyfrowy wzrost odnotowano w Ameryce Południowej. Od stycznia do października Grupa odnotowała na świecie wzrost liczby dostaw o 2,6 procent do 8,98 miliona samochodów, mimo że branża motoryzacyjna przeżywa w tym roku stagnację. Dr. Christian Dahlheim, szef działu sprzedaży Grupy powiedział: „Jeśli chodzi o przejście na homologację wg normy WLTP, w Europie najgorsze mamy już za sobą. W listopadzie i w grudniu powinniśmy odnotować wzrost liczby dostaw. Oczekujemy, że w całym 2018 roku nieznacznie przekroczą one wynik dostaw w ubiegłym roku”.

W październiku dostawy w poszczególnych regionach kształtowały się następująco:

Europie udało się zahamować nagły spadek, który miał miejsce we wrześniu i wynikał z wejścia w życie nowej procedury homologacyjnej według normy WLTP. W październiku dostarczono klientom 295.400 pojazdów, czyli o 15,6 procenta mniej niż przed rokiem. Przejście na homologację według nowej normy w dalszym ciągu miało największy wpływ na zmniejszenie liczby dostaw w Europie Zachodniej. W październiku przekazano klientom 229.300 samochodów, czyli o 19,3 procenta mniej niż w październiku 2017 roku. Największy spadek liczby dostaw odnotowano w Niemczech (-23,2 procenta). W Europie Środkowej i Wschodniej dostawy wyniosły 66.100 pojazdów, czyli osiągnęły niemal identyczny poziom jak w październiku ubiegłego roku. Po raz kolejny najsilniejszym rynkiem w regionie była Rosja, w której klientom dostarczono 21.300 samochodów, czyli o 22,4 procenta więcej niż w październiku 2017 roku. Od stycznia do października dostawy w całej Europie wzrosły o 2,3 procenta i wyniosły 3,7 milionów samochodów. Znaczący wzrost w tym okresie zanotowała Volkswagen Group Polska dostarczając klientom 128.691 samochodów (+15,7 procenta) co umocniło pozycję lidera spółki na polskim rynku.

Ameryce Północnej w październiku Grupa Volkswagen dostarczyła klientom 79.700 aut, czyli o 2,4 procenta mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Wzrost dostaw w Kanadzie o 4,8 procenta zrekompensował zmniejszenie dostaw w USA (-3,6 procenta) i w Meksyku (-3,1procenta). Od stycznia do października dostawy w Ameryce Północnej wyniosły w sumie 793.000 samochodów i były niższe od ubiegłorocznych o 0,9 procenta.

Ameryce Południowej Grupa Volkswagen odnotowała w październiku znaczny wzrost w porównaniu z analogicznym miesiącem 2017 roku. Do klientów trafiło 54.500 samochodów, czyli o 19,8 procenta więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Wzrost w tym regionie wciąż napędza Brazylia – klientom przekazano tam 41.800 aut, czyli o aż 56,7 procenta więcej niż w październiku poprzedniego roku. To z nawiązką zrekompensowało słabe wyniki w Argentynie, która wciąż zmaga się z trudnościami gospodarczymi. Dostawy w tym kraju wyniosły tylko 7.000 aut i były niższe o 48,7 procenta od ubiegłorocznych.

W regionie Azji i Pacyfiku w październiku dostawy spadły o 7,6 procenta do 391.600 samochodów. Napięta sytuacja gospodarcza w Chinach, spowodowana sporem handlowym z USA, nadal ma negatywny wpływ na wyniki w tym regionie. W Chinach do klientów trafiło 365.100 aut, czyli o 8,3 procenta mniej w porównaniu z dostawami w październiku poprzedniego roku. Od początku roku w Chinach Volkswagen Group przekazała klientom 3,4 miliona samochodów, co stanowi wzrost o 3,4 procenta w porównaniu z dostawami w ubiegłym roku.

Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.