Najwyższa ocena: pięć gwiazdek od Euro NCAP
Technologia

Najwyższa ocena: pięć gwiazdek od Euro NCAP

Technologia

Najwyższa ocena: pięć gwiazdek od Euro NCAP

Nowy Touareg otrzymał najwyższą ocenę pięciu gwiazdek od Euro NCAP, ponieważ zapewnia maksymalne bezpieczeństwo. Rolf Bergmann z działu Global Safety Affairs Volkswagena wyjaśnia, co czyni nowy model tak bezpiecznym.

„Oczywiście jesteśmy bardzo dumni” – mówi Rolf Bergmann w reakcji na znakomity wynik Touarega w testach zderzeniowych Euro NCAP, europejskiego programu oceny bezpieczeństwa nowych samochodów. Program ma na celu dostarczenie nabywcom nowych pojazdów niezależnych informacji na temat bezpieczeństwa najpopularniejszych modeli sprzedawanych w Europie. Touareg trzeciej generacji otrzymał pięć z możliwych do uzyskania pięciu gwiazdek – to imponujący wynik. „Pod względem bezpieczeństwa to najwyższe osiągnięcie” – mówi zachwycony Bergmann.

Touareg to SUV, który oferuje mnóstwo przestrzeni i komfortu. SUV-y mają wyżej położony środek ciężkości niż – powiedzmy – samochody sportowe, a pasażerowie siedzą w nich wyżej. „Wyższa pozycja zajmowana w aucie zwiększa postrzeganie bezpieczeństwa. Jego rzeczywisty poziom zależy jednak od pojazdu i wyposażenia z tego zakresu” – mówi Bergmann.

Touareg zdobył najwyższą ocenę – pięć gwiazdek – za bezpieczeństwo.
Touareg zdobył najwyższą ocenę – pięć gwiazdek – za bezpieczeństwo.

Metoda badania

Pięć gwiazdek to najwyższa ocena możliwa do zdobycia od Euro NCAP. „Touareg osiągnął pierwszorzędne wyniki” – mówi Bergmann – „ale to nas nie zaskoczyło. Naszym celem było zbudowanie bardzo bezpiecznego pojazdu. Dla nas, w Volkswagen Group, bezpieczeństwo pojazdów jest fundamentalne i dotyczy wszystkich marek i modeli w grupie”.

Euro NCAP (link: http://www.euroncap.com/de/results/vw/touareg/33478Opens an external link) używa różnych procedur, w tym testów zderzeniowych czołowych, bocznych i z barierą, w celu sprawdzenia bezpieczeństwa pojazdu. Testy te odzwierciedlają najczęstsze scenariusze wypadków w rzeczywistym świecie, które mogą skutkować obrażeniami pasażerów lub innych użytkowników dróg.

Testy oceniają bezpieczeństwo w następujących kategoriach:

  • Bezpieczeństwo dzieci (Touareg: 86 procent),
  • Bezpieczeństwo osób dorosłych (Touareg: 89 procent),
  • Bezpieczeństwo pozostałych użytkowników dróg, takich jak piesi i rowerzyści (Touareg: 72 procent),
  • Funkcje wspomagania bezpieczeństwa, takie jak asystenci hamowania awaryjnego i inne systemy wspomagające (Touareg: 81 procent).

Porównując samochody należy zwrócić uwagę zarówno na rok przeprowadzenia testu, jak i na klasę aut, w której przyznano gwiazdki Euro NCAP. Ze względu na różne masy pojazdów, dużego samochodu terenowego nie można porównać z autem kompaktowym, nawet jeśli obydwa mają pięciogwiazdkowe oceny. Technologia bezpieczeństwa stale się rozwija we wszystkich obszarach, dlatego też Euro NCAP systematycznie zaostrza wymagania dla nowych pojazdów.

Systemy bezpieczeństwa w nowym Touaregu.
Systemy bezpieczeństwa w nowym Touaregu.

Bezpieczeństwo czynne i bierne

Prawdziwie bezpieczny samochód wymaga systemów zarówno bezpieczeństwa czynnego, jak i biernego. Aktywne systemy bezpieczeństwa pomagają unikać wypadków i są wspierane przez inteligentne systemy asystujące, takie jak asystent pasa ruchu, system stabilizacji toru jazdy (ESC) i system hamowania awaryjnego – funkcje, które chronią również innych użytkowników dróg, takich jak piesi czy rowerzyści. Natomiast bezpieczeństwo bierne oznacza zminimalizowanie następstw wypadku – zalicza się do niego, na przykład, sztywna kabina pasażerska z tylnymi i przednimi strefami zgniotu, których odkształcenie pochłania energię kinetyczną uderzenia. Napinacze pasów bezpieczeństwa, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, takie jak te w Touaregu również są traktowane jako elementy bezpieczeństwa biernego. „Nawet Touareg z podstawowym wyposażeniem może pochwalić się bardzo dobrymi osiągnięciami pod względem bezpieczeństwa czynnego i biernego” – mówi Bergmann. Łącznikiem pomiędzy bezpieczeństwem aktywnym i pasywnym jest proaktywny system ochrony pasażerów. Wykrywa on sytuacje krytyczne o zwiększonym potencjale wypadku, przygotowuje pojazd do bezpośredniego zderzenia poprzez, na przykład, napięcie pasów bezpieczeństwa, automatyczne zamknięcie otwartych okien i dachu panoramicznego oraz włączenie świateł awaryjnych w tryb migania.

„Chodzi o życie naszych klientów”

Wysoki poziom bezpieczeństwa oferowany przez Touarega jest wynikiem skomplikowanego procesu rozwoju samochodów w Volkswagenie. Z roku na rok inżynierowie udoskonalają funkcje bezpieczeństwa aut, a następnie sprawdzają je w wirtualnych testach zderzeniowych za pomocą symulacji komputerowych, by w kolejnym etapie sprawdzić je w rzeczywistych warunkach testowych. „Ciągle poprawiamy bezpieczeństwo naszych pojazdów” – mówi Bergmann. „Niezależnie od tego, czy są to czujniki radarowe, czy obsługa kamer, tendencja jest skierowana na systemy asystujące, które pomagają kierowcy uniknąć wypadków. Rozwijamy kolejny poziom systemów wspomagających jazdę, takich jak komunikacja pojazd-pojazd” – mówi Bergmann. Szczególny powód do dumy? „Otrzymujemy listy z całego świata. Klienci opisują w nich, jak wyszli bez szwanku z poważnych wypadków, w których uczestniczyli - dzięki naszej technologii bezpieczeństwa. O to właśnie chodzi” – mówi Bergmann. „Tu nie chodzi o gwiazdki. Chodzi o życie naszych klientów”.

System Night Vision
System Night Vision i matrycowe światła w technologii LED zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa również podczas jazdy nocą.

Gwiazdki i Euro NCAP

Euro NCAP opracowało system oceny z pięcioma gwiazdkami, aby zapewnić podstawę do porównania bezpieczeństwa samochodu przy jego wyborze. Organizacja została założona w połowie lat 90. i działa pod patronatem Komisji Europejskiej, Fundacji na rzecz Samochodów i Społeczeństwa Międzynarodowej Federacji Samochodowej FIA, ADAC (Niemiecki Klub Automobilowy), Niemieckiego Federalnego Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Rozwoju miast, a także innych europejskich ministerstw transportu.

Wysoka ocena wyrażona w gwiazdkach nie tylko wskazuje na dobre wyniki testów, ale także, że poziom bezpieczeństwa testowanego pojazdu jest dostępny dla wszystkich nabywców w UE. Znacznie wykracza ona poza regulacje prawne.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt "Jak Abonament" (EasyDrive) - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.