Wizualizacja systemu Travel Assist w Volkswagenie ID 5

Asystent jazdy przyszłości

IQ.Drive Travel Assist stworzy z Twojego auta samochód półautonomiczny!

Dostosuje prędkość do znaków drogowych i przeanalizuje dane z systemu nawigacji satelitarnej, zachowa bezpieczną odległość od pojazdów przed Tobą i utrzyma auto na pasie ruchu, a nawet sam go zmieni, gdy tylko „wrzucisz” kierunkowskaz. IQ.Drive Travel Assist to funkcja, która przeniesie Twój samochód do nowej ery aut półautonomicznych.

Wygoda na długich trasach

IQ.Drive Travel Assist za sprawą dostosowania prędkości do znaków drogowych i danych z systemu nawigacji satelitarnej pozwala komfortowo pokonywać dłuższe trasy. Samochód może zapewnić półautomatyczną jazdę w niemal pełnym zakresie prędkości. Przedsmak autonomicznej jazdy zapewni Ci aktywne utrzymywanie auta na pasie ruchu, zachowanie odległości od poprzedzającego pojazdu, a także hamowanie i przyspieszanie w odpowiednich momentach – od teraz tym wszystkim zarządza Twój samochód! Potrafi nawet bezpiecznie zmniejszyć prędkość jazdy przed zakrętem lub samodzielnie zmienić pas ruchu po tym, jak zasygnalizujesz to kierunkowskazem…

Volkswagen ID 5 automatycznie zmienia pas ruchu po wrzuceniu kierunkowskazu, dzięki systemowi IQ.Drive Travel Assist

Dzięki IQ.Drive Travel Assist jazda jest przyjemniejsza i bezpieczniejsza.

Zalety nowego asystenta poczujesz szczególnie podczas długiej podróży trasą szybkiego ruchu.

ID.5 oraz kobieta na pierwszym planie

Jeden przycisk na kierownicy

Na pierwszy rzut oka to tylko połączenie adaptacyjnego tempomatu z asystentem utrzymania pasa ruchu i systemem Traffic Jam Assist. To jednak dużo więcej! Do tej pory te znane powszechnie funkcje utrzymywały jedynie zadaną prędkość jazdy lub podążały za pojazdem jadącym z przodu. Teraz naciśnięcie na kierownicy odpowiedniego przycisku przeniesie Cię do świata inteligentnej jazdy.

Multifunkcyjna kierownica Volkswagen z przyciskiem do włączenia IQ Drive Travel Assist.

IQ.Drive Travel Assist łączy w sobie m.in.:

Asystenta pasa ruchu i adaptacyjny tempomat

System pomaga w utrzymaniu pasa ruchu, a gdy wykryje, że auto zjeżdża – zwróci uwagę kierowcy lekkim drżeniem kierownicy lub skoryguje kierunek jazdy. Adaptacyjny tempomat z kolei płynnie dostosuje prędkość jazdy do auta jadącego z przodu, ograniczeń prędkości na trasie i warunków na drodze (np. zwolni przed zakrętem).

Wizualizacja asystenta pasa ruchu na drodze

System rozpoznawania znaków drogowych

Inteligentny system analizuje obraz z kamery znajdującej się z przodu auta i rozpoznaje znaki drogowe, po czym wyświetla je na wyświetlaczu wielofunkcyjnym i/lub ekranie systemu nawigacji. Dzięki temu prowadzenie auta jest dużo łatwiejsze i bezpieczniejsze. Dla weryfikacji, poza rejestracją znaków drogowych, system wykorzystuje dodatkowo informacje z systemu nawigacyjnego oraz aktualne dane dot. samochodu.

System rozpoznawania znaków drogowych, rozpoznaje znak ograniczenia 60km/h

Dane z systemu nawigacji satelitarnej

System wykorzystuje m.in. zapisane w danych trasy informacje o promieniach zakrętów, początku terenu zabudowanego oraz ograniczeniach prędkości. System również dostosowuje jazdę do zmieniających się warunków na drodze. Ponadto wykorzystanie systemu Car2X pozwala zbierać dane z innych samochodów Volkswagena i sygnały z urządzeń infrastruktury drogowej w promieniu 800 m – system w ułamku sekundy przetwarza je i wykorzystuje w miejscach niebezpiecznych oraz ostrzega przed wypadkami i korkami na drodze.

Nawigacja satelitarna pokazująca trasę

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Volkswagen wynosi przyjemność z jazdy na najwyższy poziom. Najwyższy priorytet nadal ma i zawsze będzie mieć bezpieczeństwo. Nawet najbardziej zaawansowane i inteligentne funkcje nie zwalniają kierowcy od zachowania ostrożności za kierownicą. IQ.Drive Travel Assist pomoże w niebezpiecznych sytuacjach – np. ostrzeże przed innym pojazdem znajdującym się w tzw. martwym polu. Cały czas jednak kierowca musi zachować skupienie na drodze i dłonie na kierownicy – tylko pod takim warunkiem nowy asystent wyręczy go z konieczności kontrolowania toru i prędkości jazdy.

Wizualizacja systemu IQ.Drive Travel Assist, Volkswagen ID.4 przed wjazdem do tunelu