Passat R-Line Limited Edition
Technologia

TEST | Passat R-Line Limited Edition - szara eminencja

Technologia

TEST | Passat R-Line Limited Edition - szara eminencja

Autor Krzysztof Kaźmierczak
Autor zdjęcia Piotr Mokwiński

Świat motoryzacji uwielbia edycje limitowane. Kojarzą się z luksusem i otacza je aura tajemniczości. Volkswagen postanowił to wykorzystać, aby urozmaicić wizerunek aktualnego Passata.

 

Model B8 jest na rynku od 2014 roku, a w 2019 został poddany liftingowi. Aby to upamiętnić, na szczycie gamy pojawiła się wersja R-Line Limited Edition. Producent zapowiedział, że powstanie tylko 2000 takich aut. Czym się wyróżniają?

Mocny variant

Wszystkie samochody zostały zbudowane w oparciu o wersję Variant, czyli kombi. Każdy egzemplarz ma napęd na wszystkie koła (4MOTION) i silnik o mocy 240 KM (TDI) lub 272 KM (TSI). My prezentujemy wersję TDI. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jej 6,7 s (sedanowi 6,4 s), a rozpędza się do 241 km/h (sedan do 247). To osiągi godne auta sportowego. Przy tym Passat zadowala się średnio 9 l ropy na każde 100 km i spełnia normę spalin Euro 6.

Passat R-Line Limited Edition
Passat R-Line Limited Edition
Passat R-Line Limited Edition
Szara eminencja

R-Line Edition ma wiele unikatowych dodatków, z zarezerwowanym dla tej wersji szarym mlecznym lakierem o nazwie Moonstone Grey na czele. Dach jest w kolorze czarnym z połyskiem. Czarne są też wszystkie elementy dekoracyjne, co najlepiej widać z przodu wozu, a w wersji limitowanej jeszcze: spojler krawędzi dachu, relingi dachowe, osłony lusterek bocznych, tylny dyfuzor i pozostałe wykończenia zewnętrzne. Jak w samochodach Audi – po wybraniu pakietu „czerń” z nadwozia znikają wszystkie srebrne dodatki. W VW zmiany nie ominęły również oświetlenia i kół. Limited ma ciemne tylne światła LED i błyszczące czarne 19-calowe felgi aluminiowe Pretoria, dobrane pod kolor nadwozia.

Passat R-Line Limited Edition
Passat R-Line Limited Edition
Wnętrze
Passat R-Line Limited Edition
Passat R-Line Limited Edition

W kabinie przeważa czerń. Czarne są podsufitka, tapicerka i plastiki. Kierowca i pasażerowie siedzą na sportowych fotelach R-Line z panelami środkowymi pokrytymi wysokiej jakości skórą Nappa. Z boku fotele mają skórzaną tapicerkę o fakturze włókna węglowego. Pedały są wykończone szczotkowaną stalą nierdzewną, a progi boczne z logo R-Line błyszczą podobnie jak pedały. Nowe ambientowe oświetlenie zapewnia szeroką gamę barw.

Passat R-Line Limited Edition
Technologia

Limitowana edycja ma w standardzie prawie wszystkie nowe technologie, w tym Digital Cockpit (instrumenty cyfrowe) i pokryty szkłem mierzący 9,2 cala system nawigacji Discover Pro ze zintegrowaną kartą SIM (eSIM) i ekranem startowym R-Line. Dzięki nowej aplikacji Wireless App Connect po raz pierwszy aplikacje iPhone’a można bezprzewodowo zintegrować z systemem za pomocą Bluetootha. To nowy poziom komunikacji dla i tak genialnego Apple CarPlay.

Passat R-Line Limited Edition
Travel Assist

Wyposażenie auta w ten system oznacza, że Passat jest jednym z pierwszych samochodów na świecie częściowo wspomaganych podczas jazdy z prędkością do 210 km/h. Sztuczna inteligencja pozwala Volkswagenowi przejąć sterowanie, w tym hamowanie i przyspieszenie. Wszystko, co kierowca musi zrobić, to trzymać rękę na kierownicy. Travel Assist to połączenie przedniej kamery i systemów: monitorowania pieszych Front Assist, parkowania Park Assist, zmiany pasa bocznego Lane Assist i automatycznego systemu kontroli odległości ACC, w nowy, inteligentny system asystujący. W dobie uzależnienia od smartfonów taki system z pewnością nieraz uratuje komuś życie.

Passat R-Line Limited Edition
Wszystko w standardzie

W Limited standardowe wyposażenie obejmuje wiele pozycji, za które zwykle należy dopłacać, Są to: nowy system reflektorów IQ.Light LED Matrix, system kamer Area View oraz najnowsza wersja adaptacyjnego systemu sterowania amortyzatorami DCC. Sportowe ambicje modelu, podobnie jak w Golfie R i nowym T-Rocu R, podkreśla funkcja ESC off, która służy do wyłączenia elektronicznego programu stabilizacji podczas jazdy po torach wyścigowych. Ta funkcja w zwykłym Passacie (nawet z najmocniejszym silnikiem) jest ukryta w menu.

Ile to kosztuje?

Passat Limited nie jest już dostępny, ponieważ bardzo krótka seria egzemplarzy została szybko wyprzedana. Egzemplarz, który testowaliśmy, został wyceniony na około 253 tys. zł. To pokaźna kwota, ale mamy do czynienia z wyjątkową wersją. Można żartobliwie rzec, że to kombi to takie RS4 dla ludu. Sportowe Audi ma 600 KM i potrafi pojechać ponad 300 km/h. To inny świat, ale cennik rozpoczyna się od astronomicznych 600 tys. zł. Być może Passat R-Line Limited Edition to naprawdę tańsza alternatywa dla sportowych kombi Audi?

Dane techniczne

Dane techniczne VW T-Tross 1.5 TSI ACT

Silnik

2.0 TDI SCR, 4-cylindrowy, wysokoprężny

Maks. moc

240 KM

Maks. moment obrotowy

500 Nm przy 1750–2500 obr./min

Skrzynia biegów

automatyczna, DSG, 7-stopniowa

Napęd

na przednie i tylne koła (4Motion)

Długość / szerokość / wysokość

4773 / 1832/ 1516 mm

Rozstaw osi

2786 mm

Koła

19-calowe

Pojemność bagażnika

650 l / 1780 l

Masa własna

1770 kg

0–100 km/h

6,7 s

V maks.

241 km/h

Średnie zużycie paliwa (katalogowe/test)

7,4 / 9,1 l/100 km

Cena (bazowa/testowana wersja)

od 190.290 zł / 253.000 zł

2.0 TDI SCR, 4-cylindrowy, wysokoprężny

Więcej informacji ze świata marki Volkswagen znaleźć można w magazynie Volkswagen Trends”, z którego pochodzi powyższy artykuł.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.