Zawsze na miarę swoich czasów

Zawsze na miarę swoich czasów

Zawsze na miarę swoich czasów

Prosty kształt, czysty design – pojawienie się w 1974 roku nowego Volkswagena było rewolucją. Giorgetto Giugiaro stworzył Golfa – model, który stał się ikoną. Od tego czasu każda generacja tego auta przykuwa powszechną uwagę, w tej chwili jest to już ósme pokolenie, stworzone pod kierownictwem głównego stylisty koncernu Volkswagen – Klausa Bischoffa. Pierwszego Golfa od współczesnego dzieli 46 lat. Giugiaro i Bischoff mieli różne zadania, ale łączyło ich to samo wyzwanie: stworzyć design, który oprze się upływowi czasu.

Oszczędność formy, estetyka uzyskana dzięki prostocie i innowacyjny design to były znaki rozpoznawcze Giorgetto Giugiaro, jednego z najwybitniejszych stylistów samochodowych naszych czasów. Giugiaro odegrał wybitną rolę także w historii Volkswagena. Tworząc rodzinę nowych modeli od 1970 roku, tworzył jednocześnie nowy stylistyczny język Volkswagena, stał się „mistrzem przełomu”, który zapoczątkował nową epokę.

Giorgetto Giugiaro
Mistrz prostoty: Giorgetto Giugiaro wywarł ogromny wpływ na design samochodowy, w 1999 roku został wybrany „Stylistą stulecia”. Jego studio projektowe – Italdesign – opracowało stylistykę nowych modeli Volkswagena z lat 70.: Golfa, Scirocco i Passata.

„Stworzenie pięknego samochodu, gdy wiadomo, że powstanie on w niewielkiej liczbie egzemplarzy to prosta rzecz” – wyjaśnia włoski stylista. „Ale jeśli mają ich być tysiące…” Żywa gestykulacja, błysk w oku – Giugiaro bardzo sugestywnie opisuje wyzwanie, jakim było dla niego zlecenie z Wolfsburga. Miała powstać „rodzina samochodów o zupełnie nowej konstrukcji i miało to być od razu widać, od najmniejszego do największego modelu”. Już szkicując pierwszy z nich, Passata, Giugiaro zdefiniował nowy język stylistyczny.

Technika z Wolfsburga, design z Turynu

W sprawie Golfa Volkswagen wydał konkretne zalecenia: „Chcielibyśmy, żeby zaprojektował Pan następcę Garbusa. Bylibyśmy zadowoleni, gdyby ilość miejsca w środku była mniej więcej taka jak w Garbusie”. Podczas pierwszego spotkania w Wolfsburgu w styczniu 1970 roku ówczesny prezes zarządu Volkswagena, Kurt Lotz, szybko przeszedł do rzeczy – wspomina Giugiaro. Równie konkretne były oczekiwania, co do rodzaju nadwozia: „nowoczesny kompakt z pokrywą bagażnika, która podnosi się razem z szybą – praktyczny, zgodny z nowymi trendami. Volkswagen dobrze je wtedy rozpoznał”.

Technika stanowi podstawę dla stylistyki
„Technika stanowi podstawę dla stylistyki” – twierdzi Giugiaro.
Szkic
„Designer za jakiego się uważam, musi być kimś więcej niż tylko stylistą.”

Co stanowi o tożsamości Golfa? Gdy redaktor pisma Volkswagen Classic” kilka lat temu odwiedził Giugiaro w Turynie, ten odpowiedział na swój sposób szkicując zręcznie węglem kilka linii na wielkim arkuszu papieru. Jego ręce raz poruszają się z rozmachem po papierze, innym razem modelują jakiś kształt w jednym miejscu. Po kilku sekundach sylwetka kultowego auta jest gotowa. Oto Golf, model nie do pomylenia z jakimkolwiek innym, nawet w tej dwuwymiarowej wersji siła jego oddziaływania jest ogromna. Proste linie, forma zredukowana do tego, co istotne. Szczególnie charakterystyczny jest tylny słupek dachowy, który w kolejnych pokoleniach Golfa nadal spełnia swoją stylistyczną funkcję. Dobry design opiera się upływowi czasu. Giorgetto Giugiaro uśmiecha się zadowolony.

Rozwiązania techniczne z Dolnej Saksonii połączone z designem z Piemontu. Giugiaro zjednoczył w jednym modelu ducha epoki, technikę i kreatywność tworząc model, który stał się legendą i wyznaczył nowy standard.

Giugiaro ani przez moment nie wątpił w Golfa
Giugiaro ani przez moment nie wątpił w Golfa: „Byłem spokojny, bo efekt pracy okazał się udany także z punktu widzenia ekonomii. Golf odniósł sukces, ponieważ był dobrze przemyślany jako całość!”

Idea, która żyje nadal

Golf stworzony przez Giugiaro z biegiem lat wszedł w wiek dojrzały, jego rodzina liczy dzisiaj ośmiu członków. W Autostadt w Wolfsburgu stoją równo w rzędzie wyeksponowane jak dzieła sztuki – od klasycznych po nowoczesne. Na ich widok każdy się uśmiecha, także ci, którzy znają Golfa od podszewki. Jak główny stylista koncernu Volkswagen – Klaus Bischoff.

Rodzina Golf
Nowy Golf stworzony przez głównego stylistę koncernu Klausa Bischoffa i jego zespół spodobał się również mistrzowi Giugiaro: „Jestem zachwycony, że mój pierwotny pomysł jest kontynuowany z pokolenia na pokolenie. To jak młoda dziewczyna, która przeistacza się w piękną dojrzałą kobietę”.

„Na miarę swoich czasów!” Bischoff z uznaniem stuka w dach Golfa stworzonego przez Giugiaro. Stylista Volkswagena pracuje w koncernie od ponad 30 lat i wie o Golfie wszystko. „Oryginalny design, dopracowany i wyrazisty” – mówi wsiadając do samochodu. Z dzisiejszej perspektywy pierwszy model wydaje się mały w środku, tym bardziej, gdy za kierownicą siada wysoki mężczyzna jak Bischoff. Z podziwem wyraża się o wnętrzu: „solidne, przemyślane, bez zbędnych ozdobników”. Rysuje w powietrzu kształt prostokąta: tablica rozdzielcza jest uporządkowana, wszystko na niej zamknięto w prostych ramach.

Główny stylista Volkswagena Klaus Bischoff
Główny stylista Volkswagena Klaus Bischoff: „Golf ma status ikony. A ikony, mimo że podlegają ciągłym przemianom, pozostają wierne sobie.”
Golf zawsze był odbiciem swoich czasów
„Golf zawsze był odbiciem swoich czasów. Jego stylistyka odzwierciedla potrzeby i życzenia społeczeństwa, daje milionom ludzi poczucie swojskości” – wyjaśnia Bischoff siedząc za kierownicą modelu pierwszej generacji

Samochód jakiego wcześniej nie było: „Golf dał wszystkim możliwość przemieszczania się w bezpieczny sposób, był dojrzałym samochodem o dojrzałej stylistyce”. Model opracowany przez Giugiaro stworzył pierwszy rozdział w księdze sukcesu kolejnych generacji, wyjaśnia Bischoff. „Golf określił stylistykę Volkswagena – ma doskonałe proporcje, jak na ówczesne czasy niezwykle klarowną formę i został przemyślany w najdrobniejszym szczególe”. Ten zupełnie nowy Volkswagen dał początek nowej klasie samochodów. Jest w niej dzisiaj doskonale zadomowiony, za każdym razem bardziej zaawansowany, ale też zawsze pozostaje Golfem – właśnie to jest największym wyzwaniem dla stylistów tworzących kolejne generacje tego auta. „Golf jest dzisiaj ikoną, ale żeby tak się stało trzeba było czasu i odwagi. Utrzymanie tej niezmienności wymaga najwyższej dyscypliny” – podkreśla Bischoff.

Światowy sukces pokazuje, że Golf przemawia do wszystkich. Ósma generacja emanuje siłą i jest wizjonerska. „To wyraz kompetencji i kreatywności ludzi oraz tego, co można osiągnąć w ciągu 70 lat pokoju i gromadzenia doświadczeń”. Bischoff jest dumny z nowego modelu. I wie o czym mówi. Jako stylista ma swój udział w sukcesie już od czasów Golfa II. Był odpowiedzialny za wnętrze Golfa V, za całą stylistykę modelu szóstej generacji – wtedy jako główny stylista marki Volkswagen, oraz za design pokolenia numer osiem – już jako główny stylista koncernu. „Aktualny Golf jest dla mnie również wyrazem nowej filozofii. Ma znakomite proporcje i design, z każdej strony emanuje dynamiką” – podsumowuje Bischoff. „Taki sympatyczny atleta patrzący z odwagą w przyszłość”.

Bischoff
„Praca stylisty wymaga wielkiego emocjonalnego zaangażowania. Wkłada się w nią wszystkie siły witalne. Jeśliby do pracy nad nowym Golfem nie podchodzić właśnie w taki sposób, nic by z niej nie wyszło”.

Wskazując energicznie najnowszy model, Klaus Bischoff podsumowuje: „To współczesny punkt odniesienia”.

Golf był i jest samochodem dla każdego
Klaus Bischoff: „Golf był i jest samochodem dla każdego”

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.