Przygoda życia
Lifestyle

Przygoda życia

Lifestyle

Przygoda życia

Autor Szymon Łukasik

 

Ramowa konstrukcja oraz zwartość i prostota zespołu napędowego Garbusa pozwoliły na stworzenie na jego bazie wielu wspaniałych pojazdów. Jednym z najbardziej ikonicznych jest Meyers Manx, który został wymyślony przez Bruce’a Meyersa.

Urodzony w Los Angeles Bruce Meyers prowadził życie, o jakim wielu z nas czyta w książkach albo po prostu marzy – był weteranem drugiej wojny światowej, który osiedlił się w Kalifornii, surfował, zajmował sztuką, brał udział w wyścigach i rajdach oraz stworzył własne auto, będące kwintesencją lokalnej kultury. Pasją do motoryzacji zaraził go ojciec, który prowadził jedną z większych lokalnych firm dilerskich. Spędzając dużo czasu nad morzem poznał budowę łodzi, a także nauczył się tajników ich produkcji z użyciem zyskującego wówczas na popularności włókna szklanego.

Meyers zauważył, że w Kalifornii nie brakowało osób demontujących panele nadwoziowe z Garbusa w celu zmniejszenia jego masy, co z kolei przekładało się na wyższą sprawność terenową. Niepozorny Volkswagen po modyfikacjach potrafił jeździć po wydmach, z czym nie radziło sobie wiele znacznie cięższych aut z napędem 4x4.

Przygoda życia

Nie pozostało więc nic innego, jak rozpocząć produkcję. Manufakturę Meyersa opuściło 7000 egzemplarzy. Drogi całego świata zalały jednak liczne klony auta jego pomysłu. Produkowane na masową skalę były tańsze od oryginału, co zmusiło Bruce’a do zakończenia działalności.

Może mieć jednak powody do dumy. Stworzył konstrukcję, która trafiła na drogi całego świata w liczbie 250.000 egzemplarzy. Wiele modeli największych koncernów, mimo żmudnego procesu projektowania oraz późniejszego wsparcia marketingowego, nie cieszyło się takim uznaniem.

Moje życie było pełne przygód. I chcę, żeby ludzie także ich doświadczali. Byłem osobą, która nie bała się łamania tradycji – buggy doskonale sprawdziło się w tej roli – wyjaśniał w jednym z wywiadów Meyers.

Przygoda życia

Bruce Meyers zmarł na początku 2021 roku w wieku 94 lat. Swoją działalnością udowodnił, że sukces w motoryzacji to nie tylko wypadkowa mocy, prowadzenia czy technicznej doskonałości pojazdu, ale również pomysłu na auto i wypełnienia nieobsadzonych wcześniej nisz.

Old Red, jak Meyers nazwał swój pierwszy samochód, w 2014 roku został wpisany do amerykańskiego rejestru pojazdów zabytkowych.

Więcej informacji ze świata marki Volkswagen znaleźć można w magazynie Volkswagen Trends”, z którego pochodzi powyższy artykuł.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html