Touareg

Volkswagen do 2025 r. przeszkoli 22 000 pracowników fabryki w Wolfsburgu w zakresie elektromobilności

Volkswagen do 2025 r. przeszkoli 22 000 pracowników fabryki w Wolfsburgu w zakresie elektromobilności

19 lutego 2023
  • Podczas szkoleń małe grupy pracowników w ramach tzw. eMotionRoom zdobywają wiedzę o nowych profilach zawodowych i innowacyjnych metodach produkcji.
  • Akcja przekwalifikowania obejmuje tysiące pracowników i ma na celu stopniowe przygotowanie kadry fabryki w Wolfsburgu do produkcji wyłącznie aut elektrycznych.
  • Podczas szkoleń wykorzystywana jest także zabawa – zespoły pracowników rozwiązują zagadki i problemy w escape roomie i w ten sposób dowiadują się więcej o produkcji samochodów przyszłości.
  • Główny zakład w Wolfsburgu stanie się w najbliższych latach wieloplatformową lokalizacją dla marki Volkswagen w Niemczech.

Zakład Volkswagena w Wolfsburgu, największy w Europie kompleks produkcji samochodów rozpoczyna akcję przekwalifikowania pracowników. To jeden z etapów przestawiania zakładów Volkswagena w Niemczech na produkcję pojazdów elektrycznych. W ślad za fabrykami samochodów osobowych w Zwickau i Emden, w ciągu najbliższych kilku lat również fabryka w Wolfsburgu stanie się fabryką pojazdów elektrycznych. Ta fundamentalna transformacja opiera się nie tylko na specjalistycznych szkoleniach, lecz także na nauce poprzez zabawę: w fabryce w Wolfsburgu otwarto eMotionRoom, gdzie w ciągu najbliższych miesięcy 22 000 pracowników produkcji będzie mogło w zabawny sposób przeżyć proces transformacji z pojazdów spalinowych na elektryczne.

eMotionRoom to element jednodniowego programu szkoleniowego (eMotionDay) dla pracowników produkcji w Wolfsburgu, który będzie prowadzony do 2025 roku. Za kilka miesięcy w Wolfsburgu rozpocznie się produkcja bardzo dobrze przyjętego przez klientów modelu ID.3, pierwszego samochodu opartego na modułowej platformie MEB. Do lata około 1200 pracowników ma przejść szkolenie przygotowujące do pracy przy produkcji modelu ID.3.

„Jako Volkswagen staramy się nieustannie ulepszać swój program szkoleń, co pozwala nam się rozwijać i docelowo stać się dostawcą zrównoważonej i zorientowanej na oprogramowanie mobilności. Te właśnie koncepcje są podstawą naszej udanej transformacji. Im bardziej cyfrowy staje się nasz świat, tym ważniejsze dla naszej konkurencyjności stają się umiejętności naszego zespołu” – powiedział Gunnar Kilian, członek zarządu ds. zasobów ludzkich podczas otwarcia eMotionRoom. Volkswagen rozpoczął szeroko zakrojoną kampanię przekwalifikowania w swoich niemieckich zakładach, a nauka przez zabawę w escape roomach odegra ważną rolę w tej inicjatywie. Po Zwickau i Emden, teraz rozwijamy tę udaną koncepcję w naszym największym zakładzie – w Wolfsburgu” – dodał Kilian.

„Już w Zwickau eMotionRoom spotkał się z bardzo pozytywnym odzewem naszych pracowników. Pomysł bardzo się spodobał, dlatego uwzględniliśmy go również w Wolfsburgu. Przejście na elektromobilność może nastąpić tylko wspólnie z naszymi pracownikami. Ich zaangażowanie, inspirowanie i szkolenie są absolutnie kluczowe do osiągnięcia sukcesu. Tylko razem możemy przeprowadzić tę transformację, a eMotionRoom jest ważnym elementem układanki” – skomentował Gerardo Scarpino, zastępca przewodniczącego rady zakładowej.

eMotionRoom w Wolfsburgu został opracowany we własnym zakresie przez Akademię Grupy Volkswagen i jednostki organizacyjne zakładu. Ma trzy precyzyjnie zaprojektowane pomieszczenia, a pracownicy w każdym z nich w ciągu 20 minut muszą rozwiązać różne zagadki i problemy. Wyzwanie rozpoczyna się od podróży w czasie do XIX wieku (wynalezienie pierwszych silników elektrycznych), drugi pokój to historia zakładu w Wolfsburgu do dziś (produkcja pojazdów z silnikami spalinowymi). Trzeci pokój to spojrzenie na cyfrową przyszłość mobilności.

Podobnie jak w klasycznych escape roomach, zespoły (każdy składający się z czterech osób) muszą rozwiązać różne problemy w każdym pokoju, aby otworzyć drzwi. Każda grupa jest prowadzona przez dwóch instruktorów z Akademii Grupy Volkswagen za pośrednictwem łącza wideo. eMotionRoom jest częścią jednodniowego eMotionDay, który obejmuje również inne moduły szkoleniowe, np. wykorzystanie zestawów słuchawkowych VR w produkcji. eMotionRoom w Wolfsburgu będzie działał co najmniej do końca 2024 roku.

„Po Zwickau i Emden, nasz zakład w Wolfsburgu rozpoczyna właśnie przejście na elektromobilność w niemieckiej sieci produkcyjnej marki” – powiedział Christian Vollmer, członek zarządu marki Volkswagen ds. produkcji i logistyki, komentując transformację produkcji samochodów w Niemczech. „Wolfsburg jest wyjątkowy pod tym względem, że jeszcze przez wiele lat będą tu powstawać także pojazdy z tradycyjnym napędem. Innymi słowy dla Wolfsburga nadchodząca transformacja to przede wszystkim integracja – płynne połączenie z bieżącą działalnością i z produkcją. To jest bardzo szczególne wyzwanie” – dodał Vollmer.

Montaż ID.3 rozpocznie się w zakładzie w Wolfsburgu jesienią tego roku, a później, od połowy 2024 roku, ruszy masowa produkcja tego popularnego modelu elektrycznego. „Nowa linia produkcyjna w Wolfsburgu zapewni nam większą elastyczność niż kiedykolwiek wcześniej” – powiedział dyrektor zakładu Rainer Fessel. „Linia montażowa będzie pierwszą w naszych zakładach produkujących osobowe Volkswageny w Niemczech, z której będą mogły zjeżdżać zarówno pojazdy elektryczne, jak i spalinowe. Wraz z przyszłą platformą SSP sprawi to, że za kilka lat Wolfsburg będzie pierwszą wieloplatformową fabryką Volkswagena. Dzięki temu główny zakład zyska znaczną przewagę w zakresie wykorzystania mocy produkcyjnych w ciągu najbliższych dziesięciu lat. W ten sposób zabezpieczamy miejsca pracy w zakładzie w Wolfsburgu i dajemy naszym pracownikom jasną perspektywę na przyszłość” – podsumował Fessel.

Nowa linia produkcyjna dla ID.3 i nowego Tiguana zostanie zainstalowana w Wolfsburgu w ciągu najbliższych miesięcy. Przez najbliższe dwa lata inwestycje pochłoną ok. 460 mln euro, największa część dotyczy zakładów produkcyjnych, reszta przeznaczona jest na przekwalifikowanie – jak np. eMotionRoom – oraz inne działania związane z transformacją.

Oprócz ID.3 fabryka w Wolfsburgu ma w najbliższej przyszłości rozpocząć budowę kolejnego modelu na bazie MEB, tym razem będzie to SUV. To kolejny krok w drodze do umocnienia pozycji tego zakładu jako centralnego w strukturze Volkswagena.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego