Marka Volkswagen inwestuje miliard euro w rozwój w Ameryce Południowej

Marka Volkswagen inwestuje miliard euro w rozwój w Ameryce Południowej

Marka Volkswagen inwestuje miliard euro w rozwój w Ameryce Południowej

10.07.2023
  • do 2027 r. marka chce osiągnąć 40-procentowy wzrost w Brazylii
  • ofensywa w tamtym regionie rozpocznie się od 15 nowych modeli
  • modele ID.4 i ID. Buzz zadebiutują w Brazylii jeszcze w tym roku
  • Thomas Schäfer, CEO Volkswagena, o 70. rocznicy VW w Brazylii: „Jako szybko rozwijający się rynek, Ameryka Południowa ma strategiczne znaczenie dla Volkswagena. Znacząco poprawiliśmy już rentowność i nadal pracujemy nad ograniczeniem kosztów”

Dzięki dużej ofensywie produktowej marka Volkswagen zamierza osiągnąć znaczące zyski w Ameryce Południowej. Do 2027 r. w Brazylii, na największym rynku w regionie firma planuje osiągnąć 40-procentowy wzrost. Jeszcze przed końcem 2023 r. firma wprowadzi do Brazylii swoje pierwsze w pełni elektryczne modele – ID.4. i ID. Buzz. Oczekuje się, że południowoamerykański rynek motoryzacyjny będzie rósł o 11 procent rocznie do 2030 roku, co uczyni go jednym z najszybciej rozwijających się rynków na świecie. W ten sposób firma systematycznie wdraża swoją strategię szybkiego rozwoju działalności na rynkach rozwijających się i zintensyfikuje swoje działania w kierunku zrównoważonej mobilności. Volkswagen świętuje właśnie 70. rocznicę działalności w Brazylii.


„Jako szybko rozwijający się rynek, Ameryka Południowa ma strategiczne znaczenie dla Volkswagena. W ostatnich latach lokalny zespół trwale poprawił rentowność i konkurencyjność. Teraz zadaniem jest dalsza praca nad ograniczeniem kosztów przy jednoczesnej ofensywie produktowej. W tym celu zainwestujemy miliard euro w Ameryce Południowej do 2026 roku” – powiedział Thomas Schäfer, CEO marki Volkswagen.

Region Ameryki Południowej odzyskał rentowność w 2021 r. po wielu latach i już w 2022 r. zanotował znaczące zyski. Region dąży do dalszej poprawy w ramach strategii ACCELERATE FORWARD/Road to 6,5.


„Dzięki ofensywie produktowej wprowadzamy pojazdy, które trafią w gusta klientów w Brazylii i Ameryce Południowej. Pomaga nam to przyspieszyć transformację w kierunku bezemisyjnej i w pełni sieciowej mobilności. Robimy w tych obszarach duże postępy. Nowe Polo już jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Brazylii. Wprowadzenie dwóch modeli elektrycznych – ID.4 i kultowego ID. Buzz na rynku brazylijskim przyniesie nam dalsze przyspieszenie” – powiedział Alexander Seitz, odpowiedzialny za działania Grupy Volkswagen w Ameryce Południowej.

Pojazdy elektryczne w abonamencie

Do 2026 r. firma zainwestuje w Ameryce Południowej miliard euro – między innymi w rozwój silników spalinowych przystosowanych do zasilania paliwami na bazie etanolu i nowe modele biznesowe. Przykładowo, w 2022 r. w Brazylii Volkswagen sprzedał ponad 3000 samochodów w abonamencie – oczekuje się, że w 2023 r. liczba ta wzrośnie o ok. 150 procent. Jednocześnie marka z Wolfsburga wprowadzi w Brazylii swoje pierwsze w pełni elektryczne pojazdy – ID.4 i ID. Buzz – w ramach subskrypcji w 2023 r., napędzając w ten sposób swoją transformację w dostawcę zrównoważonej mobilności. Firma spodziewa się, że transformacja w kierunku aut z pewłni elektrycznych w Brazylii będzie mniej dynamiczna niż w Europie – ogólny udział takich aut w 2033 r. na rynku brazylijskim szacuje się na około 4 procent. Volkswagen zamierza jednak rosnąć szybciej niż rynek w tym segmencie.

Otwartość na technologię w ramach strategii Way to ZERO

Dopóki rynek nie zostanie w pełni zelektryfikowany, Volkswagen będzie polegał na alternatywnych napędach i będzie otwarty na nowe technologie. Na przykład wszystkie nowe modele produkowane w regionie będą nadal mogły być zasilane w 100 procentach bioetanolem. W ten sposób wnoszą one istotny wkład w strategię zrównoważonego rozwoju i lokalną strategię Way to ZERO. Opracowane w Europie silniki zostaną dostosowane w nowo otwartym centrum rozwoju Volkswagena w Brazylii specjalnie do tego celu. Opracowane przez Volkswagena w Brazylii pojazdy z silnikami spalinowymi mogą być zasilane bioetanolem i benzyną, a także dowolną mieszanką tych paliw. W Europie dodaje się maksymalnie dziesięć procent biokomponentów. Jednym z celów ofensywy produktowej Volkswagena jest segment małych aut, a także SUV-ów – najszybciej rozwijający się segment rynku na świecie. Segment małych aut stanowi już prawie 40 procent rynku południowoamerykańskiego i wg prognoz będzie nadal rósł nieproporcjonalnie do rynku.

Etanol pochodzący z trzciny cukrowej jest zrównoważonym paliwem powstającym w wyniku fermentacji cukru przy użyciu drożdży. W porównaniu do benzyny, zmniejsza on emisję gazów cieplarnianych nawet o 80 procent. Pola trzciny cukrowej do produkcji etanolu zajmują mniej niż 0,8 proc. powierzchni Brazylii. Prawie 92 proc. cukru trzcinowego zbiera się w południowo-środkowej Brazylii, a pozostałe 8 procent w północno-wschodniej części kraju – prawie 2000 kilometrów od regionu Amazonii. Biopaliwo może zatem wnieść decydujący wkład w krótkoterminową redukcję emisji CO2 w tym regionie świata.

70 lat w Brazylii: historia sukcesu trwa

Volkswagen rozpoczął produkcję w Brazylii 70 lat temu w Sao Paulo – był to również pierwszy zakład poza granicami Niemiec. Na początku dwunastu pracowników montowało tam części importowane z Niemiec. Dziś Volkswagen jest największym producentem samochodów w Brazylii, w ciągu 70 lat wyprodukował łącznie 25 milionów pojazdów, z czego cztery miliony zostały wyeksportowane. Firma opracowuje i produkuje między innymi modele Polo, Virtus, Nivus, Taos i T-Cross w czterech zakładach w kraju i sprzedaje samochody za pośrednictwem około 500 dealerów.

 

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 5000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.