Marka Volkswagen inwestuje miliard euro w rozwój w Ameryce Południowej

Marka Volkswagen inwestuje miliard euro w rozwój w Ameryce Południowej

Marka Volkswagen inwestuje miliard euro w rozwój w Ameryce Południowej

10.07.2023
  • do 2027 r. marka chce osiągnąć 40-procentowy wzrost w Brazylii
  • ofensywa w tamtym regionie rozpocznie się od 15 nowych modeli
  • modele ID.4 i ID. Buzz zadebiutują w Brazylii jeszcze w tym roku
  • Thomas Schäfer, CEO Volkswagena, o 70. rocznicy VW w Brazylii: „Jako szybko rozwijający się rynek, Ameryka Południowa ma strategiczne znaczenie dla Volkswagena. Znacząco poprawiliśmy już rentowność i nadal pracujemy nad ograniczeniem kosztów”

Dzięki dużej ofensywie produktowej marka Volkswagen zamierza osiągnąć znaczące zyski w Ameryce Południowej. Do 2027 r. w Brazylii, na największym rynku w regionie firma planuje osiągnąć 40-procentowy wzrost. Jeszcze przed końcem 2023 r. firma wprowadzi do Brazylii swoje pierwsze w pełni elektryczne modele – ID.4. i ID. Buzz. Oczekuje się, że południowoamerykański rynek motoryzacyjny będzie rósł o 11 procent rocznie do 2030 roku, co uczyni go jednym z najszybciej rozwijających się rynków na świecie. W ten sposób firma systematycznie wdraża swoją strategię szybkiego rozwoju działalności na rynkach rozwijających się i zintensyfikuje swoje działania w kierunku zrównoważonej mobilności. Volkswagen świętuje właśnie 70. rocznicę działalności w Brazylii.


„Jako szybko rozwijający się rynek, Ameryka Południowa ma strategiczne znaczenie dla Volkswagena. W ostatnich latach lokalny zespół trwale poprawił rentowność i konkurencyjność. Teraz zadaniem jest dalsza praca nad ograniczeniem kosztów przy jednoczesnej ofensywie produktowej. W tym celu zainwestujemy miliard euro w Ameryce Południowej do 2026 roku” – powiedział Thomas Schäfer, CEO marki Volkswagen.

Region Ameryki Południowej odzyskał rentowność w 2021 r. po wielu latach i już w 2022 r. zanotował znaczące zyski. Region dąży do dalszej poprawy w ramach strategii ACCELERATE FORWARD/Road to 6,5.


„Dzięki ofensywie produktowej wprowadzamy pojazdy, które trafią w gusta klientów w Brazylii i Ameryce Południowej. Pomaga nam to przyspieszyć transformację w kierunku bezemisyjnej i w pełni sieciowej mobilności. Robimy w tych obszarach duże postępy. Nowe Polo już jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Brazylii. Wprowadzenie dwóch modeli elektrycznych – ID.4 i kultowego ID. Buzz na rynku brazylijskim przyniesie nam dalsze przyspieszenie” – powiedział Alexander Seitz, odpowiedzialny za działania Grupy Volkswagen w Ameryce Południowej.

Pojazdy elektryczne w abonamencie

Do 2026 r. firma zainwestuje w Ameryce Południowej miliard euro – między innymi w rozwój silników spalinowych przystosowanych do zasilania paliwami na bazie etanolu i nowe modele biznesowe. Przykładowo, w 2022 r. w Brazylii Volkswagen sprzedał ponad 3000 samochodów w abonamencie – oczekuje się, że w 2023 r. liczba ta wzrośnie o ok. 150 procent. Jednocześnie marka z Wolfsburga wprowadzi w Brazylii swoje pierwsze w pełni elektryczne pojazdy – ID.4 i ID. Buzz – w ramach subskrypcji w 2023 r., napędzając w ten sposób swoją transformację w dostawcę zrównoważonej mobilności. Firma spodz