Nowy ID.3

Testy nowego, elektrycznego Volkswagena ID.7 zbliżają się do końca

Testy nowego, elektrycznego Volkswagena ID.7 zbliżają się do końca

06.04.2023
  • Przyszły flagowy model rodziny ID. będzie oferowany w Europie, Chinach i Ameryce Północnej
  • Auto będzie dysponować zasięgiem do 700 km (wg procedury WLTP)
  • Zawieszenie i wnętrze ID.7 zaprojektowano przede wszystkim z myślą o wysokim komforcie jazdy
  • Nowy układ napędowy pozwolił poprawić wydajność i zwiększyć moc
  • Obsługa systemów pokładowych została dopasowana do oczekiwań użytkowników

Rozpoczęło się odliczanie do premiery nowego Volkswagena ID.7: światowa premiera elektrycznego, flagowego modelu rodziny ID. odbędzie się w poniedziałek, 17 kwietnia. Na niespełna dwa tygodnie przed tą datą Volkswagen podaje kolejne szczegóły dotyczące napędu, układu jezdnego i funkcji poprawiających komfort jazdy. Nowy ID.7, który został zaprojektowany jako auto do jazdy na długich dystansach, wzmocni ofertę marki w klasie wyższej średniej w Europie, Chinach i Ameryce Północnej. Volkswagen planuje do 2030 roku zwiększyć udział modeli elektrycznych w swojej sprzedaży w Europie do 80%. Nowy ID.7 jest ważnym kamieniem milowym na tej drodze, ponieważ jego wprowadzenie na rynek europejski planowane jest przed końcem 2023 roku.

Zakamuflowane egzemplarze ID.7 przechodzą jeszcze ostatnie testy w okolicach Alicante w Hiszpanii. Nowy, całkowicie elektryczny model prezentuje swoje atuty na krętych i górskich drogach tego regionu. „W modelu ID.7 w jeszcze większym stopniu wykorzystaliśmy potencjał platformy MEB. Zastosowaliśmy także nowy, mocniejszy i bardziej wydajny silnik elektryczny. Ponadto dopracowaliśmy zawieszenie, dzięki czemu mogliśmy jeszcze bardziej zwiększyć komfort jazdy. Połączenie doskonałego układu napędowego, komfortowego układu jezdnego i dużego zasięgu sprawia, że ID.7 jest idealną limuzyną na dalekie podróże” – mówi Kai Grünitz, członek zarządu Volkswagena, odpowiedzialny za rozwój.

Lepsze osiągi i wyższa wydajność dzięki nowo opracowanemu silnikowi elektrycznemu. 

ID.7 jest pierwszym modelem opartym na platformie MEB, w którym wykorzystano nowy, wydajny napęd. To najmocniejszy i dysponujący najwyższym momentem obrotowym silnik elektryczny w rodzinie ID. Nosi on oznaczenie APP550 i został opracowany przez Volkswagen Group Components w Kassel i tam też jest produkowany.

Układ napędowy został zoptymalizowany przede wszystkim pod względem zużycia energii: w zależności od wielkości akumulatora prognozowany jest zasięg WLTP do 700 kilometrów i moc ładowania do 200 kW. Te dwie liczby wyraźnie wskazują, że ID.7 sprawdzi się idealnie na długich dystansach.

Nowy układ jezdny – wysoki poziom komfortu i świetne właściwości jezdne. 

Opcjonalne adaptacyjne zawieszenie DCC i menedżer dynamiki jazdy zostały znacząco ulepszone. Wybór trybu jazdy pozwala dopasować pracę podwozia do indywidualnych upodobań – od komfortowego po zawieszenie o sportowym charakterze. Wraz z nowym, progresywnym układem kierowniczym systemy te zapewniają bardzo dobre właściwości jezdne i maksymalną stabilność. Technologie te były gruntownie sprawdzane podczas testów w Hiszpanii.

Niezwykle przestronne wnętrze i prostsza obsługa. 

Wykończone wysokiej jakości materiałami wnętrze oferuje mnóstwo miejsca zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach. Kokpit został całkowicie przeprojektowany, wszystkie niezbędne informacje i ostrzeżenia są wyświetlane na wyświetlaczu za kierownicą. Inne ważne informacje kierowca otrzymuje za pośrednictwem standardowego wyświetlacza head-up z rozszerzoną rzeczywistością. Sercem systemu jest wyświetlacz inforozrywki, który ma standardowo przekątną 15 cali, jego obsługa została uproszczona. Na przykład obsługa klimatyzacji jest teraz znacznie łatwiej dostepna – to reakcja marki na sygnały od użytkowników. Komfort obsługi zwiększają także konfigurowalne przyciski bezpośredniego dostępu.

Fotele ergoActive: podgrzewane, wentylowane i z funkcją masażu. 

Volkswagen opracował dla ID.7 nowe fotele dla kierowcy i pasażera z przodu. W zależności od wersji oferują one do 14 kierunków elektrycznej regulacji. Mają one także zaprojektowaną zupełnie na nowo funkcję masażu. Oprócz indywidualnych ustawień kierowca i pasażer z przodu mogą wybrać tryb automatyczny – w tym przypadku czujniki temperatury i wilgoci w fotelach rozpoznają zapotrzebowanie na chłodzenie i/lub ogrzewanie i odpowiednio sterują ustawieniami. Nowo opracowana funkcja masażu opcjonalnych foteli ergoActive Premium dla kierowcy i pasażera z przodu oferuje szczególnie wysoki poziom komfortu. W klasie wyższej średniej, do której należy ID.7 tego typu fotele to nowość, wcześniej były zarezerwowane dla aut klasy luksusowej.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt "Jak Abonament" (EasyDrive) - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.