człowiek idzie obot T-Roc 6

Marka Volkswagen chce uzyskać większą wydajność i rentowność

16.06.2023
  • Volkswagen uruchamia globalny program „ACCELERATE FORWARD | Road to 6,5”, który zapewni większą wydajność i wyższe zyski przy niższych kosztach
  • zrównoważony wzrost zysków o około 10 mld euro w 2026 r.
  • przewodnicząca rady zakładowej, Daniela Cavallo: „Oczekujemy połączenia najważniejszych obszarów zarządzania Grupą, współpracy między markami, skupienia się na oprogramowaniu i jakości produktów”
  • program ma zostać opracowany i przyjęty w porozumieniu z przedstawicielami pracowników do października 2023 r.
  • uzyskanie 6,5-procentowego zwrotu ze sprzedaży w celu zabezpieczenia przyszłych inwestycji i zatrudnienia
  • CEO Thomas Schäfer: „Program jest priorytetem dla całego zarządu. Podejmujemy ogromny, wspólny wysiłek, aby zbudować nową siłę marki Volkswagen i zapewnić jej solidną pozycję do przyszłego wzrostu”
  • Stephan Wöllenstein mianowany szefem biura zarządzania projektami (PMO)

Volkswagen planuje zwiększyć swoją wydajność i rentowność w perspektywie długoterminowej dzięki globalnemu programowi „ACCELERATE FORWARD | Road to 6,5”. Celem jest trwałe osiągnięcie zwrotu ze sprzedaży na poziomie 6,5 procent, aby zabezpieczyć środki na inwestycje w przyszłe technologie i miejsca pracy. W tym celu marka planuje zwiększyć zysk o około 10 mld euro w 2026 roku. Prezes Volkswagena, Thomas Schäfer, przedstawił szczegóły planu, takie jak usprawnienie i przyspieszenie procesów administracyjnych, zwiększenie wydajności w zakresie rozwoju i produkcji, modyfikacja gamy modeliprzy jednocześnym zmniejszeniu liczby wariantów wyposażenia i dalsza poprawa jakości produktów. Volkswagen stworzy biuro zarządzania projektami (PMO), które będzie odopowiedzialne za program. Zarządzanie nim obejmie Stephan Wöllenstein, menedżer najwyższego szczebla w Volkswagenie. Program ma być wdrażany w ścisłym porozumieniu z przedstawicielami pracowników. Plan ma zostać wdrożony do października 2023 roku.

Decyzja zarządu Volkswagena o uruchomieniu programu „ACCELERATE FORWARD | Road to 6,5” wynika z analizy bardzo trudnego otoczenia rynkowego i sytuacji gospodarczej. „Program jest priorytetem dla całego zarządu. Musimy zbudować nową siłę dla marki Volkswagen i zapewnić jej solidną pozycję dla przyszłego wzrostu, dlatego teraz podejmujemy ogromny wspólny wysiłek. Musimy osiągnąć zrównoważony zwrot ze sprzedaży marki Volkswagen na poziomie 6,5 procent. Osiągnięcie tego celu w 2026 roku jest bardzo ambitne, ale wykonalne, jeśli połączymy nasze wysiłki. Pozwoli nam to zachować miejsca pracy, sfinansować naszą przyszłość z własnych środków i nadal inwestować w nowe pojazdy i technologie, w modernizację naszych zakładów i szkolenia pracowników” – powiedział Thomas Schäfer. „Wykorzystamy efekt synergii i staniemy się bardziej wydajni, szybsi i skuteczniejsi we wszystkich działach firmy. Stephan Wöllenstein jest jednym z najbardziej doświadczonych międzynarodowych menedżerów, jakich mogliśmy wybrać do zarządzania tym programem. Dzięki ‘ACCELERATE FORWARD | Road to 6,5’ wspólnie położymy fundamenty pod realizację strategii naszej marki” – dodał Schäfer.

Pomyślna przyszłość marki VW – wspólny cel zarządu i rady zakładowej

Zarząd i rada zakładowa będą nadal pracować nad wspólnymi i równie ważnymi celami, jakimi są rentowność i bezpieczeństwo zatrudnienia. „Wszyscy zgadzamy się, że musimy osiągnąć docelowe oszczędności bez obniżania wynagrodzeń lub likwidacji miejsc pracy” – powiedziała przewodnicząca głównej rady zakładowej Daniela Cavallo. Podkreśliła ona rolę współpracy między markami, skupienia się na oprogramowaniu i jakości produktów. „Oczekuję połączenia najważniejszych strategicznie obszarów. Musimy skorzystać z efektu synergii, na czym nasza firma z pewnością skorzysta w dłuższej perspektywie. Oczywiście równie ważne jest to, aby pracownicy byli informowani i zaangażowani w cały proces”.

Nowa struktura programu z interdyscyplinarnymi projektami flagowymi

Oczekuje się, że tylko w 2026 roku program „ACCELERATE FORWARD | Road to 6,5” pozwoli zwiększyć zyski o około 10 mld euro, co umożliwi w zrównoważony sposób osiągnąć zwrot ze sprzedaży na poziomie 6,5 procent. Program będzie realizowany na dwóch poziomach. Pierwszy obejmuje główne obszary działań w ramach marki: administrację, rozwój techniczny, koszty materiałów, produkty, ceny/miks modelowy, konstrukcję pojazdów, a także sprzedaż i zarządzanie jakością. Poza tym ACCELERATE FORWARD będzie realizować nową, opartą na współpracy strategię na drugim poziomie: flagowe projekty obejmujące wiele obszarów działania zapewnią większą wydajność i zwiększą zyski. Nacisk zostanie położony na takie aspekty, jak zmniejszenie złożoności i liczby wariantów, model sprzedaży, ograniczenie biurokracji, a także optymalizacja produktów i wydajności zarówno w przypadku platformy MQB, jak i MEB.

Thomas Schäfer podaje konkretne przykłady: Volkswagen zamierza bardziej skupić się na modelach produkowanych masowo. Modele o mniejszym wolumenie sprzedaży, takie jak Arteon, zostaną wycofane. „Skoncentrujemy się na niewielkiej liczbie modeli Volkswagena. Zmniejszy to złożoność naszej oferty i przełoży się na wzrost zysków” – powiedział Schäfer. Zmniejszenie liczby wariantów to kolejna szansa: Na przykład dla ID.7 oznacza to 99 procent mniej opcji konfiguracji w porównaniu do Golfa 7. Ponadto firma zamierza zoptymalizować wykorzystanie mocy produkcyjnych zakładu w celu zwiększenia rentowności i umożliwienia bardziej elastycznego reagowania na wahania popytu i zawirowania na rynku w przyszłości.

Zarząd marki z ogólną odpowiedzialnością, zarządzanie PMO zostanie przejęte przez Stephana Wöllensteina

Program wydajności będzie organizowany przez szczupłe biuro zarządzania projektami (PMO) pod kierownictwem Stephana Wöllensteina. Odpowiedzialność za zarządzanie całym programem spoczywa na Zarządzie Marki. Poszczególni członkowie zarządu przejmą inicjatywę w obszarach działania i projektach flagowych. Konkretne kroki mają zostać określone w porozumieniu z przedstawicielami pracowników do połowy września. Oczekuje się, że program zostanie uruchomiony do października 2023 r., a wszystkie jego szczegóły i środki zostaną określone i przełożone na porozumienie z przedstawicielami pracowników w kontekście rundy planowania.

Dalszy potencjał synergii w grupie marek wolumenowych

Grupa marek wolumenowych jest niezwykle istotna dla uzyskania większej synergii i wyższych zysków. W tej grupie Volkswagen Samochody Osobowe, Volkswagen Samochody Dostawcze, SEAT/CUPRA i Škoda ściśle ze sobą współpracują. Na przykład produkcja w ramach grupy marek wolumenowych będzie w przyszłości jeszcze bardziej dostosowywana do zakładów i platform pojazdów wielu marek – na przykład w planowanym przez Volkswagena pojazdem elektrycznym, kosztującym ok. 25 000 euro inicjatywę ma przejąć SEAT/CUPRA. Innym przykładem synergii jest wspólny rozwój i produkcja Volkswagena Passata i Škody Superb. Oprócz tego, marki należące do grupy wolumenowej zamierzają kontynuować optymalizację kosztów konsekwentnie we wszystkich markach, na przykład poprzez wspólną działalność posprzedażną.

 

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska/wltp.html?

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/connected-car/lacznosc/we-connect.html? Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. ID.7 Tourer Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Tourer Special Edition: 47 430 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego