Volkswagen ID.5 pokonał 440 km bez ładowania na trasie „Rajdu – Testu Autostradowego”

Volkswagen ID.5 pokonał 440 km bez ładowania na trasie „Rajdu – Testu Autostradowego”

Volkswagen ID.5 pokonał 440 km bez ładowania na trasie „Rajdu – Testu Autostradowego”

2 dni temu
  • na trasie z Gliwic do Łodzi i z powrotem stanęło 20 aut elektrycznych, podzielonych na trzy klasy wg pojemności akumulatora
  • Volkswagen ID.5 z akumulatorem o pojemności 77 kWh kierowany przez załogę Filip Kaczanowski/Filip Raszewski jako jedyny pokonał trasę bez ładowania
  • na liczącej 441 km trasie zużyli oni 73,92 kWh energii, co przekłada się na średnie zużycie na poziomie 16,76 kWh/100 km
  • dzięki rekuperacji faktyczne zużycie było jeszcze niższe, bo wyniosło 15,67 kWh/100 km, a nie zapominajmy, że większość trasy prowadziła autostradą

Po raz pierwszy w Polsce odbył się „Rajd – Test Autostradowy” samochodów elektrycznych. Wzięło w nim udział 20 aut z napędem elektrycznym, których zadaniem było pokonanie liczącej 440 km trasy z Gliwic do Łodzi i z powrotem. Był on elementem odbywających się w Gliwicach targów Auto Moto Show, a także Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi. Wszystkie samochody miały zainstalowane urządzenia do ich śledzenia w czasie jazdy, a przejazd był obserwowany przez sędziów. Relację na żywo można było śledzić w internecie i w kanale Motowizja.

Pomysłodawcą rajdu jest znany dziennikarz motoryzacyjny, Wojciech Majewski, a impreza odbyła się we współpracy z współpracy z miastem Gliwice, Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych, Halą Arena Gliwice, EV Klubem Polska i Motowizją. Jury składało się z przedstawicieli Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, EV Klubu Polska, Miasta Gliwice i organizatora.

„Miejsce startu i trasa do Łodzi nie zostały wybrane przypadkowo – w Gliwicach odbywały się targi Auto Moto Show Electromobility, a w Łodzi – Kongres Nowej Mobilności. Samochody elektryczne były więc wiodącym tematem obu imprez. Cieszę się, że nasz rajd cieszył się tak dużym zainteresowaniem, już dziś mogę zapowiedzieć, że za rok odbędzie się jego kolejna edycja” – powiedział Wojciech Majewski. „Poza promocją elektromobilności impreza miała na celu nakłonienie do zmiany zdania tych, którzy uważają, że auta elektryczne nadają się wyłącznie do miasta. Jedynym autem, który pokonał całą trasę bez ładowania był Volkswagen ID.5. To chyba najlepszy dowód na to, że bez problemu można nim jeździć także w dalsze trasy.” – skomentował pomysłodawca wydarzenia.

Do dyspozycji uczestników imprezy były rozmieszczone przy trasie ładowarki GreenWay. O tym, w jakiej klasie znajdzie się dane auto decydowała pojemność akumulatora. Samochody podzielono na trzy grupy:
– do 52 kWh netto
– do 82 kWh netto
– powyżej 82 kWh netto.

Każdy z uczestników musiał pokonać dystans z Gliwic do Łodzi i z powrotem. W Łodzi załogi odwiedziły zlot EV Klubu Polska i Kongres Nowej Mobilności. Startowano w kolejności numerów startowych, które wcześniej rozlosowano. Po przyjeździe samochodu na metę oceniano czas przejazdu (im krótszy tym lepiej, oczywiście z zachowaniem limitów prędkości na drodze publicznej) oraz zużycie energii (im niższe tym lepiej). Obowiązywała punktacja jak w Formule 1 – za pierwsze miejsce w danej kategorii można było zdobyć 25 punktów, za drugie – 18, za trzecie – 15 i za kolejne lokaty odpowiednio: 12, 10, 8, 6, 4, 2 i 1 pkt. Regulamin przewidywał także punkty karne za przekroczenie maksymalnej dozwolonej prędkości.

Formuła imprezy zmusiła załogi do poszukiwania optymalnej taktyki – czy lepiej jechać szybciej i doładować się po drodze czy wolniej, by obniżyć zużycie energii i w miarę możliwości uniknąć ładowania. Okazało się, że całkiem niezłą strategię obrała załoga Volkswagena ID.5. Filip Kaczanowski i Filip Raszewski jechali nieco wolniej od konkurentów i cała trasa zajęła im 5:25 h, lecz pod względem zużycia energii nie mieli sobie równych w swojej klasie. Łącznie zużyli oni 73,92 kWh, co przełożyło się na średnią konsumpcję energii na poziomie 16,76 kWh/100 km, a po uwzględnieniu rekuperacji – 15,67 kWh/100 km.

„Bardzo się cieszymy z dobrego wyniku. Volkswagen ID.5 spisał się świetnie, mimo że większość trasy jechaliśmy autostradą. Na liczącej 441 km trasie niższe łączne zużycie zanotował tylko jeden samochód w stawce. Duży akumulator pozwolił nam pokonać całą trasę bez ładowania. ID.5 to świetne auto także na dalekie trasy” – powiedzieli jadący Volkswagenem ID.5 Filipowie – Kaczanowski i Raszewski.

Niskie zużycie, jakie uzyskała załoga Volkswagena ID.5 nie oznaczała, że byli oni zawalidrogą. Odcinek Gliwice-Łódź pokonali oni w 2:29 h, to zaledwie o 6 minut dłużej niż prognozowała mapa Google.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.