System nawigacji w Volkswagenach z rodziny ID.: znacznie więcej niż prowadzenie do celu

System nawigacji w Volkswagenach z rodziny ID.: znacznie więcej niż prowadzenie do celu

System nawigacji w Volkswagenach z rodziny ID.: znacznie więcej niż prowadzenie do celu

26.09.2022
  • system nawigacji satelitarnej w modelach ID.3, ID.4 i ID.5, a wkrótce także ID. Buzz, wyposażonych w najnowsze oprogramowanie ID.Software 3.1 pozwala na inteligentne wyznaczanie trasy, a aktualizacja map odbywa się zdalnie
  • kierowca może wybrać trasę w taki sposób, by system zaplanował ją z minimalną liczbą postojów na ładowanie lub tak, by dotrzeć do celu jak najszybciej
  • nawigacja w czasie rzeczywistym analizuje dane o natężeniu ruchu drogowego, a także stan naładowania akumulatora

Czasy, gdy systemy nawigacyjne potrafiły jedynie wyznaczyć z punktu A do punktu B już dawno minęły. Nawigacja w Volkswagenach z rodziny ID. pozwala na inteligentne planowanie podróży, z uwzględnieniem postojów na ładowanie akumulatora. Przy tym reaguje na sytuację – np. gdy okaże się, że na drodze jest korek zaproponuje objazd, potrafi także zmienić miejsca zaplanowanych sesji ładowania gdy okaże się, że kierowca jedzie bardzo ekonomicznie. Aktualizacja map? Nic prostszego – w Volkswagenach ID. odbywa się ona zdalnie, nie ma potrzeby wizyty w serwisie.

W elektrycznych Volkswagenach z najnowszym oprogramowaniem ID.Software 3.1 będzie można zaplanować trasę w sposób inteligentny, np. z wieloma przystankami na długich trasach, tak aby pojazd mógł jak najszybciej dotrzeć do celu. W tym celu system wykorzysta dane o pogodzie, ruchu drogowym i trasie, a także pożądany wskaźnik SOC (stan naładowania) w miejscu docelowym oraz informacje o aktualnym zasięgu. Przystanki ładowania będą wybierane dynamicznie – na podstawie dostępności stanowisk na stacji. Np. gdy na najbliższej stacji są one zajęte, nawigacja zaproponuje alternatywne miejsce ładowania. Funkcja planowania trasy może zasugerować dwa krótkie postoje na ładowanie przy stacji o dużej mocy zamiast jednego długiego postoju i ładowania o małej mocy. System na bieżąco analizuje zużycie energii i w razie potrzeby koryguje wskazówki dotyczące postojów, np. gdy uzna, że kierowca jedzie oszczędnie i można zrezygnować z jednego z ładowań.

W pakiecie z nawigacją są dostępne także usługi We Connect Plus, które pozwalają łączyć ID.5 ze smartfonem właściciela i infrastrukturą drogową. Oczywiście najważniejszym elementem są usługi nawigacyjne – w tym informacje o ruchu drogowym online, zdalna aktualizacja map oraz informacje o pobliskich stacjach ładowania. Funkcja obliczania trasy online w samochodach, wyposażonych w ID.Software 3.1 została ulepszona. Jeśli chcemy korzystać w nawigacji z informacji o natężeniu ruchu drogowego, niezbędna jest aplikacja We Connect ID. System nawigacji pokazuje sieć stacji ładowania wraz z ich mocą i dostępnością. Po wybraniu trasy na ekranie prezentowane są poszczególne etapy podróży z uwzględnieniem punktów ładowania. Gdy system uzna, że kierowca po wybraniu celu jedzie ze zbyt dużą prędkością, co przekłada się na zużycie energii i w związku z tym istnieje ryzyko wyczerpania akumulatora w głośnikach zostanie wyemitowany stosowny komunikat z ostrzeżeniem. Aplikacja We Connect ID. pozwala także dodać nowe punkty POI. Co ważne, fabryczna nawigacja w Volkswagenach ID. działa także w tunelach, gdzie nie ma dostępu do satelitów.

Ponadto polecenia systemu system nawigacyjnego mogą być prezentowane na pasku świetlnym ID. Light przy dolnej krawędzi przedniej szyby. Na przykład może to być informacja, że kierowca przed zjazdem z autostrady powinien wybrać skrajny pas ruchu lub zdjąć nogę z pedału gazu, aby jechać maksymalnie efektywnie.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.