Kolejny odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni”: Polska na tle Europy: jak wspieramy elektromobilność?

Kolejny odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni”: Polska na tle Europy: jak wspieramy elektromobilność?

Kolejny odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni”: Polska na tle Europy: jak wspieramy elektromobilność?

28.09.2022
  • w czerwcu 2022 roku w Polsce było zarejestrowanych niecałe 50 tys. samochodów zelektryfikowanych – 24 tys. w pełni elektrycznych i 25 tys. hybryd plug-in
  • dla porównania – w Niemczech sprzedaje się miesięcznie ponad 50 tys. samochodów elektrycznych
  • pod względem liczby ogólnodostępnych stacji ładowania mamy sporo do nadrobienia w porównaniu z Europą – w Polsce jest ich zaledwie ok. 2000, z czego ponad połowa to stacje AC

W czterdziestym piątym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia o tym, w jaki sposób Polska wspiera elektromobilność i co jeszcze można zrobić, żeby poprawić sytuację. W programie gości Katarzyna Sobótka, dyrektorka ds. elektromobilności w Claritas Investment, a także jedna z najbardziej znanych promotorek samochodów elektrycznych w Polsce i autorka bloga Kobieta w elektryku.

W obliczu zachodzących zmian klimatycznych, transformacja w kierunku samochodów elektrycznych jest jedną z dróg, które mogą nam pomóc chronić środowisko naturalne. Migracja na samochody elektryczne postępuje jednak w różnych tempie w różnych państwach, w zależności od rozwiązań legislacyjnych, przyzwyczajeń konsumentów, zasobności ich portfela, czy też rozwoju infrastruktury i usług wspierających elektromobilność.

W czerwcu 2022 r. w Polsce zarejestrowanych było niecałe 50 tys. samochodów zeletryfikowanych, w tym 24 tys. samochodów w pełni elektrycznych i 25 tys. hybryd typu plug-in. W pierwszej połowie 2022 r. sprzedało się 12 tys. samochodów zelektryfikowanych, czyli o ponad 40 procent więcej niż w analogicznych okresie roku poprzedniego. Obecnie w Polsce znajduje się nieco ponad 2000 ogólnodostępnych stacji ładowania, z czego ponad połowa to stacje wolnego ładowania AC. Łączna moc zainstalowana w Polsce to 77 MW. Według wskazań Komisji Europejskiej, w ciągu 10 lat Polska powinna rozbudować tę infrastrukturę niemal 27-krotnie. Dla porównania – w Niemczech w tym roku sprzedawano miesięcznie ok. 57 tys. samochodów elektrycznych. Jest tam 60 tys. ogólnodostępnych stacji ładowania, a wyzwaniem rządu niemieckiego jest rozbudowanie infrastruktury do 1 mln stacji w 2030 r.

Dlaczego w Polsce infrastruktura rozwija się dość wolno? W jaki sposób radzą sobie z popularyzacją elektromobilności inne państwa europejskie? Czy efektywne są programy wspierania zakupów elektryków w Polsce?

Odpowiedzi na te i wiele innych pytań, można znaleźć w najnowszym odcinku naszego podcastu „Elektrycznie Tematyczni”. Zapraszamy do słuchania, oglądania i subskrybowania. Najnowszy i wcześniejsze odcinki podcastu można znaleźć tutaj: https://www.volkswagen.pl/pl/samochody-elektryczne-i-hybrydowe/elektrycznie-tematyczni.htmlOpens an external link.

Swoje pytania oraz sugestie można wysyłać na adres: kontakt@insightoutlab.com 
  
Partnerami podcastu są marka Volkswagen i InsightOut Lab.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.