Logo VW

W trudnym 2021 roku Volkswagen Group Polska notuje wzrost rejestracji aut marek premium i samochodów elektrycznych

W trudnym 2021 roku Volkswagen Group Polska notuje wzrost rejestracji aut marek premium i samochodów elektrycznych

10.01.2022
  • w 2021 roku zarejestrowano w Polsce 110 386 nowych, osobowych samochodów dostarczonych przez Volkswagen Group Polska (o 8 procent mniej niż w 2020) oraz 5241 nowych, dostawczych Volkswagenów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony (o 6 procent mniej) co czwarte nowe osobowe auto zarejestrowane w 2021 roku w Polsce wyjechało z salonu jednej z marek Grupy Volkswagen podobnie jak rok wcześniej, Skoda zajęła drugie miejsce na liście najczęściej rejestrowanych w Polsce marek samochodów osobowych, Volkswagen w tym zestawieniu utrzymał trzecią lokatę, a Audi awansowało na dziesiąte miejsce i może pochwalić się zwiększeniem sprzedaży o 22 procent znaczny wzrosty rejestracji nowych aut zanotowała marka Porsche, o 25 procent CUPRA została świetnie przyjęta na rynku, w 2021 r. zarejestrowano w Polsce 1602 samochody Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska, Pavel Šolc: „Niedobory na rynku półprzewodników doprowadziły do znacznego ograniczenia produkcji w 2021 roku. W obecny rok wkraczamy z dużym bankiem zamówień. Robimy co w naszej mocy, aby jak najszybciej dostarczyć klientom zamówione samochody”

Poznań, 10 stycznia 2022 r. – w minionym roku zarejestrowano w Polsce 110 386 nowych, osobowych samochodów siedmiu marek należących do Grupy Volkswagen, o 8 procent mniej niż w 2020 roku. Udział w rynku wyniósł 24,7%, czyli blisko co czwarty rejestrowany w naszym kraju nowy samochód osobowy pochodził z salonów marek Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Skoda, SEAT, CUPRA, Audi i Porsche. Grupa dostarczyła także na rynek auta dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony – takich aut zarejestrowano w minionym roku 5241, o 6 procent mniej niż w 2020 r. Powyższe liczby nie uwzględniają samochodów dostarczonych do służb mundurowych, m.in. do Policji, które nie są ujęte w bazie CEPIK oraz w zestawieniu rejestracji.

„Rok 2021 okazał się niezwykle trudny dla branży motoryzacyjnej. Zmagamy się z sytuacją bez precedensu. Znaczny niedobór półprzewodników na rynku doprowadził do powstania wąskich gardeł w produkcji. W rezultacie w 2021 roku duża liczba pojazdów nie została wyprodukowana. Niemniej zainteresowanie klientów samochodami Grupy Volkswagen pozostaje bardzo duże. W 2022 rok wkraczamy z dużym bankiem zamówień. Zakładamy, że sytuacja związana z półprzewodnikami będzie się stopniowo poprawiać. Robimy co w naszej mocy, aby jak najszybciej dostarczyć klientom zamówione samochody” – skomentował wyniki sprzedaży Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska, Pavel Šolc.

Według Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w 2021 roku zarejestrowano w Polsce łącznie 446 681 nowych samochodów osobowych. To o 4,3 procent więcej niż w 2020 r. Blisko 25 procent z nich (110 386) stanowiły auta marek reprezentowanych przez Volkswagen Group Polska. Spółka, z powodu trudnej sytuacji związanej z półprzewodnikami, dostarczyła klientom w Polsce o 8 procent mniej samochodów niż w 2020 roku.

Skoda zakończyła rok 2021 z liczbą 45 070 (-20%) zarejestrowanych samochodów w 2021 roku, dało to marce drugie miejsce na liście najpopularniejszych w Polsce marek. Volkswagen z liczbą 34 421 (-7,5%) samochodów uplasował się na trzeciej pozycji. W 2021 roku zarejestrowano w naszym kraju 8326 samochodów marki SEAT, to o 9 procent mniej niż w 2020 roku. Duży sukces odniosła marka CUPRA, która została świetnie przyjęta przez klientów w Polsce, zanotowała ogromny wzrost liczby rejestracji – z 78 w 2020 r. do 1602 w 2021 r.

Rok 2021 był udany dla marek premium Grupy Volkswagen. Audi zanotowało wzrost liczby rejestracji nowych aut o 22 procent, dzięki czemu awansowało na 10. miejsce w zestawieniu za ubiegły rok. Marka z Ingolstadt dostarczyła klientom na polskim rynku 18 973 samochody. Bardzo dużym wzrostem rejestracji może pochwalić się także Porsche, aż o 25 procent. W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 1994 samochody tej marki.

Top 5 modeli Grupy Volkswagen w 2021 roku w Polsce:
1. Skoda Octavia – 13 116 szt.
2. Skoda Fabia – 10 607 szt.
3. Volkswagen T-Roc – 7489 szt.
4. Volkswagen Tiguan – 5922 szt.
5. Volkswagen Golf – 5417 szt.

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze odnotowała w minionym roku 8172 zarejestrowane samochody (-10 procent). Na ten wynik składają się osobowe wersje modeli np. Caddy czy Multivan (wliczone wyżej) oraz samochody dostawcze, zarejestrowane jako ciężarowe, np. Crafter czy Amarok. Dostawczych Volkswagenów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony zarejestrowano w 2021 roku 5241 (-6 procent). Marka dostarczała także samochody do służb mundurowych, m.in. do Policji, które nie są uwzględnione w bazie CEPIK oraz w zestawieniu rejestracji.

Nieustannie rośnie zainteresowanie samochodami elektrycznymi, w 2021 zarejestrowano w Polsce 7100 aut elektrycznych (BEV), o 93 procent więcej niż w 2020 roku. Marki należące do Volkswagen Group Polska zanotowały w sumie 1355 rejestracji samochodów elektrycznych, wśród nich 431 Volkswagenów (+108 procent), 391 aut marki Skoda (-24 procent), 309 elektrycznych Audi (+171 procent) oraz 211 egzemplarzy Porsche (+99 procent).

Top 5 modeli elektrycznych Grupy Volkswagen w 2021 roku w Polsce:
1. Skoda Enyaq iV – 360 szt.
2. Volkswagen ID.3 – 221 szt.
3. Porsche Taycan – 211 szt.
4. Volkswagen ID.4 – 209 szt.
5. Audi e-tron – 176 szt.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.