Volkswagen wspiera budowę olbrzymiej elektrowni słonecznej w Meklemburgii

Volkswagen wspiera budowę olbrzymiej elektrowni słonecznej w Meklemburgii

Volkswagen wspiera budowę olbrzymiej elektrowni słonecznej w Meklemburgii

25 stycznia 2022
  • 420 000 paneli fotowoltaicznych będzie produkować energię wystarczającą do zasilenia 50 000 gospodarstw domowych
  • elektrownie słoneczne takie jak Tramm-Göthen mają pozytywny wpływ na bioróżnorodność
  • Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów, który na taką skalę zaangażował się w budowę elektrowni słonecznych i farm wiatrowych

W Meklemburgii-Pomorzu Przednim powstaje imponujący projekt – elektrownia słoneczna Tramm-Göthen. Volkswagen wspiera tę inicjatywę, by samochody elektryczne marki z Wolfsburga mogły jeździć wykorzystując odnawialną energię.

W Meklemburgii, między miastami Ludwigslust i Schwerin, powstał imponujący projekt – elektrownia słoneczna Tramm-Göthen. Ma powierzchnię ok. 350 boisk do piłki nożnej, co oznacza, że będzie to jedna z największych elektrowni słonecznych w Niemczech. Słońce będzie dostarczać energię do 50 000 gospodarstw domowych. Łączna moc instalacji to 172 MW, a Volkswagen wspiera projekt. Dzięki temu czysta energia będzie dostępna także dla samochodów elektrycznych.

Budowa ogromnej elektrowni słonecznej była prowadzona przez firmę Luxcara, specjalizującą się w odnawialnej energii. Prąd z paneli słonecznych trafi do elektrycznych Volkswagenów za pośrednictwem dostawcy, firmy RWE.

Uruchomienie elektrowni słonecznej w Tramm-Göthen było wyzwaniem nie tylko ze względu na rozmach, lecz także problemy związane z pandemią. „Koronawirus sprawił, że niemal bez przerwy musieliśmy się zmagać z problemami z dostępnością materiałów. Na przykład panele z Mongolii trzeba było przetransportować pociągiem, bo porty były zamknięte. Z takimi niedogodnościami mieliśmy do czynienia niemal cały czas” – powiedział Thomas Heinz, manager projektu. „Powtarzaliśmy jak mantrę: zrobimy to, choćby nie wiem co” – dodał.

To zadziałało. Po zaledwie roku, ponad 100 tysiącach wbitych w ziemię słupów udało się zamontować 420 000 paneli słonecznych. „Samymi przewodami, które położyliśmy w nowej elektrowni można okrążyć kilka razy Ziemię” – powiedział Heinz. Przewody łączą poszczególne sekcje elektrowni i prowadzą do podstacji, skąd energia jest wysyłana do sieci.

Korzystne dla środowiska
Elektrownie słoneczne, jak Tramm-Göthen, łączą produkcję ekologicznej energii z ochroną środowiska naturalnego. Nie ma tu asfaltowych nawierzchni, dzięki czemu ograniczony jest hałas. Z doświadczeń firmy Belectric wynika, że elektrownie słoneczne pomagają zwiększyć bioróżnorodność:

• Dzikie zioła, owady i ptaki mogą rozwijać się bez przeszkód
• Rośliny mogą kwitnąć i wysiewać nasiona
• Zwierzęta mogą wychowywać młode
• Zagrożone gatunki znajdują schronienie
• Pasy dzikich kwiatów pozwalają zwiększać populację pszczół

Skąd pomysł na lokalizację na północy Niemiec? To wybór inwestora, firmy Luxcara. „Budujemy nasze elektrownie słoneczne bez żadnego wsparcia. Czasy, gdy trzeba było je z powodów ekonomicznych stawiać na południu Europy, minęły” – mówi Lorenz Hahn z firmy Luxcara. Coraz lepsza wydajność paneli słonecznych przy spadku ich cen oznacza, że także środkowa czy północna część Europy stają się atrakcyjnymi lokalizacjami, zwłaszcza przy wciąż rosnących cenach energii. Tak jest w przypadku
Tramm-Göthen. Dodatkową zaletą obiektu jest jego skala. „Duża elektrownia słoneczna jest znacznie bardziej ekonomiczna pod względem kosztowym niż kilka czy kilkanaście mniejszych obiektów” – dodaje Hahn.

Kolejne elektrownie, takie jak Tramm-Göthen, przyspieszą rewolucję energetyczną i przyczynią się do spowolnienia zmian klimatu. Z punktu widzenia firmy RWE, udział takich firm jak Volkswagen jest nie do przecenienia. „Tego typu projekty, które powstają bez żadnego wsparcia mają sens tylko wówczas, gdy ma się gwarantowanych odbiorców. Zatem godni zaufania klienci, jak Volkswagen, są tu kluczowi” – powiedział Ralph Neuber z RWE.

Zielona energia z Meklemburgii może nie trafi bezpośrednio do samochodów elektrycznych Volkswagena, ale dzięki niej wiele gospodarstw domowych ograniczy swój ślad węglowy, w tym także ślad węglowy aut elektrycznych. Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów, który zaangażował się w projekty związane z energią odnawialną na skalę przemysłową. Do 2025 r. firma zainwestuje w farmy wiatrowe i elektrownie słoneczne w Europie ok. 40 mln euro.

Niemal równolegle z Tramm-Göthen powstała farma wiatrowa, należąca do dostawcy energii wpd w Skellefteå w północnej Szwecji. Do 2025 roku zostanie zbudowanych ok. 20 kolejnych obiektów tego typu. W sumie wygenerują one 7 TWh zielonej energii. W połączeniu z neutralną węglowo produkcją swoich modeli ID., Volkswagen wykonuje kolejny ważny krok w kierunku mobilności elektrycznej z neutralnym bilansem CO2 w całym cyklu życia. W ramach korporacji VW Kraftwerk GmbH jest spółką odpowiedzialną za wdrażanie projektów związanych z zieloną energią.

Producenci samochodów odgrywają ważną rolę w rewolucji energetycznej, także pod względem technologicznym. W końcu akumulatory samochodów elektrycznych będą w przyszłości magazynami energii elektrycznej, którą będzie można wykorzystać albo do podróży samochodem, albo oddać do sieci w przypadku dużego zapotrzebowania. „Oznacza to, że dostępna będzie ogromna ilość energii, co zwiększy elastyczność i ustabilizuje zapotrzebowanie na prąd” – mówi Ralph Neuber. Volkswagen już pracuje nad ładowaniem dwukierunkowym.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.