Volkswagen i Bosch chcą uprzemysłowić procesy produkcyjne ogniw akumulatorów

Volkswagen i Bosch chcą uprzemysłowić procesy produkcyjne ogniw akumulatorów

Volkswagen i Bosch chcą uprzemysłowić procesy produkcyjne ogniw akumulatorów

21.01.2022
  • celem jest wiodąca pozycja wśród dostawców dla fabryk ogniw w Europie pod względem kosztów i technologii
  • partnerzy chcą dostarczać systemy produkcyjne i rozwiązania cyfrowe, a także udzielać wsparcia przy rozruchu i serwisowaniu

Wolfsburg/Stuttgart, 21 stycznia 2022 – Grupa Volkswagen i Grupa Bosch podpisały porozumienie, którego celem jest zbadanie możliwości powstania europejskiego dostawcy rozwiązań i wyposażenia dla fabryk ogniw. Obie firmy chcą dostarczać zintegrowane systemy produkcji akumulatorów, a także wsparcie na miejscu w zakresie rozruchu i serwisu dla producentów ogniw i systemów baterii. Celem jest wiodąca pozycja pod względem kosztów i technologii w zakresie uprzemysłowienia technologii ogniw oraz masowej produkcji zrównoważonych, najnowocześniejszych akumulatorów. Dzięki zlokalizowaniu zakładów produkcji ogniw w pobliżu fabryk samochodów możliwe będzie zbliżenie się do celu, jakim jest mobilność neutralna pod względem emisji CO2. Tylko w Europie Grupa Volkswagen chce zbudować sześć fabryk ogniw do 2030 roku.

Grupa Volkswagen i Grupa Robert Bosch postanowiły szukać wspólnie możliwości opracowania rozwiązań, które pozwolą usprawnić produkcję ogniw do akumulatorów w zakładach w Europie. Związane z tym porozumienie podpisali Thomas Schmall, Członek Zarządu Grupy Volkswagen, odpowiedzialny za technologię i Prezes Zarządu spółki Volkswagen Group Components oraz Rolf Najork, Członek Zarządu Grupy Robert Bosch i Prezes Zarządu spółki Bosch Rexroth.

Celem obu partnerów jest dostarczanie pełnej palety rozwiązań i podzespołów, niezbędnych do produkcji ogniw akumulatorów na skalę przemysłową. Szacowany popyt jest olbrzymi: tylko w Europie różne podmioty chcą do 2023 roku zbudować fabryki akumulatorów, których roczna produkcja będzie mieć pojemność ok. 700 GWh.

Dla obu stron porozumienia ten sojusz jest krokiem w kierunku objęcia pozycji liderów w świecie elektromobilności. Partnerstwo jest zbudowane na uzupełnianiu się kompetencji: Volkswagen jest producentem samochodów na wielką skalę i jest na dobrej drodze, aby stać się czołowym wytwórcą akumulatorów, zaś Bosch ma szerokie doświadczenie w automatyzacji procesów przemysłowych i integracji systemów.

„Europa ma szansę stać się w nadchodzących latach głównym graczem na światowym rynku akumulatorów. Widoczne jest błyskawicznie rosnące zapotrzebowanie na akumulatory i wszystko, co jest związane z ich produkcją, w tym wyposażenie gigafabryk. Volkswagen i Bosch będą analizować możliwości rozwoju i kształtowania tej nowatorskiej, wartej wiele miliardów euro branży w Europie. Nasza decyzja o zaangażowaniu się w integrację łańcucha wartości produkcji akumulatorów pozwoli na wypracowanie znaczących zysków. Stworzenie lokalnego, europejskiego łańcucha dostaw dla elektromobilności ‘made in Europe’ to z pewnością rzadka okazja” – skomentował Thomas Schmall.

„Razem z Grupą Volkswagen będziemy szukać drogi uprzemysłowienia procesów produkcyjnych ogniw do akumulatorów, z wykorzystaniem ustandaryzowanego oprzyrządowania. Warunki ku temu są bardzo dobre: Bosch jest nie tylko największym na świecie dostawcą części samochodowych, lecz także jednym z wiodących dostawców wyposażenia fabryk. Znamy się na akumulatorach i wiemy, jak je produkować. Dzięki ponad 135-letniemu doświadczeniu w branży motoryzacyjnej i naszej wiedzy w zakresie industrializacji chcemy zaspokoić rosnący popyt na akumulatory. Europejski przemysł ma potencjał, aby stać się technologiczną siłą napędową ekologicznej transformacji gospodarki” – powiedział Rolf Najork.

Volkswagen i Bosch powołały specjalny zespół, którego celem jest stworzenie nowej spółki do końca 2022 roku.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.