Volkswagen i Bosch chcą uprzemysłowić procesy produkcyjne ogniw akumulatorów

Volkswagen i Bosch chcą uprzemysłowić procesy produkcyjne ogniw akumulatorów

Volkswagen i Bosch chcą uprzemysłowić procesy produkcyjne ogniw akumulatorów

21.01.2022
  • celem jest wiodąca pozycja wśród dostawców dla fabryk ogniw w Europie pod względem kosztów i technologii
  • partnerzy chcą dostarczać systemy produkcyjne i rozwiązania cyfrowe, a także udzielać wsparcia przy rozruchu i serwisowaniu

Wolfsburg/Stuttgart, 21 stycznia 2022 – Grupa Volkswagen i Grupa Bosch podpisały porozumienie, którego celem jest zbadanie możliwości powstania europejskiego dostawcy rozwiązań i wyposażenia dla fabryk ogniw. Obie firmy chcą dostarczać zintegrowane systemy produkcji akumulatorów, a także wsparcie na miejscu w zakresie rozruchu i serwisu dla producentów ogniw i systemów baterii. Celem jest wiodąca pozycja pod względem kosztów i technologii w zakresie uprzemysłowienia technologii ogniw oraz masowej produkcji zrównoważonych, najnowocześniejszych akumulatorów. Dzięki zlokalizowaniu zakładów produkcji ogniw w pobliżu fabryk samochodów możliwe będzie zbliżenie się do celu, jakim jest mobilność neutralna pod względem emisji CO2. Tylko w Europie Grupa Volkswagen chce zbudować sześć fabryk ogniw do 2030 roku.

Grupa Volkswagen i Grupa Robert Bosch postanowiły szukać wspólnie możliwości opracowania rozwiązań, które pozwolą usprawnić produkcję ogniw do akumulatorów w zakładach w Europie. Związane z tym porozumienie podpisali Thomas Schmall, Członek Zarządu Grupy Volkswagen, odpowiedzialny za technologię i Prezes Zarządu spółki Volkswagen Group Components oraz Rolf Najork, Członek Zarządu Grupy Robert Bosch i Prezes Zarządu spółki Bosch Rexroth.

Celem obu partnerów jest dostarczanie pełnej palety rozwiązań i podzespołów, niezbędnych do produkcji ogniw akumulatorów na skalę przemysłową. Szacowany popyt jest olbrzymi: tylko w Europie różne podmioty chcą do 2023 roku zbudować fabryki akumulatorów, których roczna produkcja będzie mieć pojemność ok. 700 GWh.

Dla obu stron porozumienia ten sojusz jest krokiem w kierunku objęcia pozycji liderów w świecie elektromobilności. Partnerstwo jest zbudowane na uzupełnianiu się kompetencji: Volkswagen jest producentem samochodów na wielką skalę i jest na dobrej drodze, aby stać się czołowym wytwórcą akumulatorów, zaś Bosch ma szerokie doświadczenie w automatyzacji procesów przemysłowych i integracji systemów.

„Europa ma szansę stać się w nadchodzących latach głównym graczem na światowym rynku akumulatorów. Widoczne jest błyskawicznie rosnące zapotrzebowanie na akumulatory i wszystko, co jest związane z ich produkcją, w tym wyposażenie gigafabryk. Volkswagen i Bosch będą analizować możliwości rozwoju i kształtowania tej nowatorskiej, wartej wiele miliardów euro branży w Europie. Nasza decyzja o zaangażowaniu się w integrację łańcucha wartości produkcji akumulatorów pozwoli na wypracowanie znaczących zysków. Stworzenie lokalnego, europejskiego łańcucha dostaw dla elektromobilności ‘made in Europe’ to z pewnością rzadka okazja” – skomentował Thomas Schmall.

„Razem z Grupą Volkswagen będziemy szukać drogi uprzemysłowienia procesów produkcyjnych ogniw do akumulatorów, z wykorzystaniem ustandaryzowanego oprzyrządowania. Warunki ku temu są bardzo dobre: Bosch jest nie tylko największym na świecie dostawcą części samochodowych, lecz także jednym z wiodących dostawców wyposażenia fabryk. Znamy się na akumulatorach i wiemy, jak je produkować. Dzięki ponad 135-letniemu doświadczeniu w branży motoryzacyjnej i naszej wiedzy w zakresie industrializacji chcemy zaspokoić rosnący popyt na akumulatory. Europejski przemysł ma potencjał, aby stać się technologiczną siłą napędową ekologicznej transformacji gospodarki” – powiedział Rolf Najork.

Volkswagen i Bosch powołały specjalny zespół, którego celem jest stworzenie nowej spółki do końca 2022 roku.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Podane ceny obejmują podatek VAT (23%).  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html