Marka Volkswagen Samochody Osobowe w 2021 roku znów przekroczyła cele UE dotyczące emisji CO2

Marka Volkswagen Samochody Osobowe w 2021 roku znów przekroczyła cele UE dotyczące emisji CO2

Marka Volkswagen Samochody Osobowe w 2021 roku znów przekroczyła cele UE dotyczące emisji CO2

26.01.2022
  • łączna emisja CO2 nowych samochodów osobowych Volkswagena w Europie była o 5,5 mln gramów niższa niż dopuszczają limity
  • dostawy w pełni elektrycznych aut zostały w 2021 roku podwojone
  • Prezes Zarządu marki Volkswagen, Ralf Brandstätter: „Robimy ogromne postępy w naszej transformacji w kierunku elektromobilności i dekarbonizacji, co przybliża nas do celu, jakim są ustalenia Paryskiego Porozumienia Klimatycznego”
  • elektryczna ofensywa w toku: kolejne debiuty nowych modeli zaplanowane na ten rok

Wstępne dane wskazują, że marka Volkswagen Samochody Osobowe z zapasem osiągnęła wyśrubowane europejskie cele flotowe w zakresie emisji CO2 na rok 2021; wszystkie nowe samochody marki wyemitowały ok. 5,5 miliona gramów CO2 mniej niż przewidywały limity. Flota samochodów osobowych nowych aut osobowych VW w Unii Europejskiej osiągnęła średnią emisję CO2 na poziomie 113 g/km, podczas gdy cel wynosił 119 g/km. Trzeba pamiętać, że w 2021 roku bardziej realistyczny standard WLTP zastąpił NEDC. Volkswagen rok wcześniej także przekroczył wyznaczone cele.

„Wyraźne przekroczenie celów, jeśli chodzi o emisję CO2 i to kolejny raz, pokazuje wyraźnie, jakie mamy podejście do zrównoważonego rozwoju, a dzięki strategii ACCELERATE przyspieszamy transformację w kierunku elektromobilności. To element naszych starań, by wypełnić postanowienia Paryskiego Porozumienia Klimatycznego. W tym roku czeka nas ofensywa modelowa, jeśli chodzi o samochody elektryczne” – powiedział Prezes Zarządu Volkswagena, Ralf Brandstätter.
W minionym roku Volkswagen dostarczył więcej w pełni elektrycznych aut niż kiedykolwiek. Było to ponad 369 000 samochodów ładowanych z gniazdka (+73 procent w porównaniu z 2020), w tym 106 000 pojazdów hybrydowych (+33 procent) i 263 000 aut w pełni elektrycznych (+97 procent).

Volkswagen kolejny raz zwiększy nakłady na inwestycje. W najbliższych 5 latach będzie to ok. 18 mln euro. Większość (blisko 14 mld) będzie przeznaczona na rozwój elektromobilności, m.in. na opracowanie nowych modeli i dostosowanie fabryk do produkcji aut elektrycznych. Ponad miliard euro zostanie spożytkowany na rozwój technologii hybrydowej. Fabryki w Emden i Chattanooga (USA) w tym roku rozpoczną produkcję modelu ID.4. W obecnym roku finansowym Volkswagen poszerzy gamę oferowanych aut, zbudowanych na platformie MEB – na światowym rynku zadebiutują takie auta, jak ID.5, ID.5 GTX i ID. BUZZ.

Sercem programu dekarbonizacji „Way to Zero” jest strategia ACCELERATE, która zakłada przyspieszenie elektrycznej ofensywy. Volkswagen chce być neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla najpóźniej do 2050 roku. Wewnętrzny cel to obniżenie średniej emisji CO2 na samochód o 40 procent do 2030 roku (w porównaniu z rokiem 2018). Cały proces produkcji, wliczając łańcuchy dostaw i użytkowanie samochodów elektrycznych mają mieć neutralny bilans emisji CO2.

Celem jest całkowita elektryfikacja nowych samochodów. Do 2030 roku przynajmniej 70 procent sprzedanych w Europie aut osobowych VW będzie napędzana wyłącznie silnikiem elektrycznym, co oznacza, że będzie to przynamniej milion samochodów. W Stanach Zjednoczonych i Chinach udział pojazdów elektrycznych ma osiągnąć wówczas co najmniej 50 procent.

Ostateczne potwierdzenie danych dotyczących emisji CO2 przez Komisję Europejską nastąpi w późniejszym terminie.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.