Grupa Volkswagen przyspiesza dekarbonizację i spełnia wymogi UE dotyczące emisji CO2

Grupa Volkswagen przyspiesza dekarbonizację i spełnia wymogi UE dotyczące emisji CO2

Grupa Volkswagen przyspiesza dekarbonizację i spełnia wymogi UE dotyczące emisji CO2

24 stycznia 2022
  • średnia emisja CO2 przypadająca na nowy samochód osobowy Grupy Volkswagen wyniosła w 2021 roku ok. 118,5 g/km – to ok. 2 procent mniej od wyznaczonego limitu
  • udział aut elektrycznych i hybryd plug-in wzrósł z 10,1 do 17,2 procent; Grupa Volkswagen jest wyraźnym liderem rynku BEV w Europie
  • Christian Dahlheim, odpowiedzialny za sprzedaż Grupy VW: „Niemal co piąty nowy samochód dostarczony w Europie przez Grupę VW ma możliwość zasilania z gniazdka, a ponad połowa z nich była w pełni elektryczna. To pomaga nam w dalszej redukcji emisji CO2 naszej floty i w wypełnianiu celów, wyznaczonych przez UE. Nasze działania skłoniły wielu klientów do zmiany auta na elektryczne”

Wolfsburg, 24 stycznia 2022 – Grupa Volkswagen zrobiła ogromny postęp w dekarbonizacji swojej floty pojazdów, a jej celem jest pozostanie zrównoważoną, zorientowaną na oprogramowaniu grupą, zajmującą się mobilnością. W 2021 roku do krajów Unii Europejskiej oraz Norwegii i Islandii Grupa VW dostarczyła 472 300 aut zasilanych z gniazdka. To o 64 procent więcej niż rok wcześniej. Auta elektryczne i hybrydy plug-in stanowiły łącznie 17,2 procent wszystkich dostarczonych samochodów (w 2020 r.: 10,1 procent). Dzięki temu Grupa VW jest zdecydowanym liderem rynku aut elektrycznych w Europie, z udziałem na poziomie 25 procent. Na podstawie wstępnych danych, Grupa osiągnęła średnią emisję CO2 na samochód na poziomie 118,5 g/km, czyli ok. 2 procent poniżej limitu. Ostateczne potwierdzenie Komisji Europejskiej ma nastąpić w późniejszym terminie. Emisje marek Bentley i Lamborghini są mierzone indywidualnie, dlatego nie są one uwzględnione w tym zestawieniu.

„Nasza elektryczna ofensywa nabrała tempa w ubiegłym roku, kiedy to zaprezentowaliśmy wiele ciekawych modeli. Niemal co piąty dostarczony przez Grupę VW w 2021 roku samochód był zasilany z gniazdka, a ponad połowę z tej liczby stanowiły auta w pełni elektryczne. To pomogło nam w dalszej redukcji emisji CO2 i spełnieniu wymagań UE w tym aspekcie. Zachęciliśmy wielu klientów do przesiadki na samochody elektryczne. W ramach naszej strategii NEW AUTO będziemy wciąż przyspieszać tempo elektryfikacji portfolio samochodów w najbliższych latach. W 2030 roku planujemy osiągnąć 60-procentowy udział modeli elektrycznych (BEV) w naszej sprzedaży w Europie” – powiedział Christian Dahlheim, odpowiedzialny za sprzedaż w Grupie Volkswagen.

W 2020 roku Grupa Volkswagen osiągnęła średnią emisję CO2 na samochód w wysokości 99,9 g/km w krajach UE wraz z Wielką Brytanią, Norwegią i Islandią – dane zostały obliczone na podstawie zużycia zgodnie z cyklem NEDC. Od 2021 roku obowiązuje procedura WLTP, która lepiej niż NEDC oddaje rzeczywiste wartości, choćby ze względu na wyższą prędkość podczas testu. To oznacza, że emisja CO2 będzie wyższa, dlatego też cele dla floty zostały zmienione. Stąd nie można porównać wprost wyników za lata 2020 i 2021, dodatkowo w 2021 w zestawieniu nie uwzględniono Wielkiej Brytanii ze względu na jej wyjście z UE.

W tym roku Grupa Volkswagen w ramach elektrycznej ofensywy zaoferuje klientom nowe modele aut elektrycznych. Marka Volkswagen wprowadzi zbudowane na platformie MEB SUV-y coupe – ID.5 i ID.5 GTX, a także prawdziwą ikonę – ID. Buzz. Także ŠKODA i CUPRA wprowadzą auta, zbudowane na platformie MEB – będą to odpowiednio: Enyaq iV Coupe i Born z szerszym wyborem pojemności akumulatorów i w wersji e-Boost. Audi pokaże unowocześnionego e-trona, a Porsche przedstawi nowe wersje Taycana i Taycana Sport Turismo.

Celem Grupy jest pozycja światowego lidera wśród producentów samochodów elektrycznych do 2025 roku. W okresie 2022-2026 przeznaczy ona na inwestycje związane z elektromobilnością ok. 52 miliardy euro, a kolejne 8 miliardów – na poszerzanie portfolio aut hybrydowych.

Volkswagen jest pierwszym koncernem, który zgodził się na Paryskie Porozumienie Klimatyczne i chce do 2050 roku stać się neutralny pod względem emisji CO2. Dlatego Grupa VW przyspiesza dekarbonizację, patrząc szerzej niż tylko przez pryzmat pojazdów. Elektrownia w Wolfsburgu, która dostarcza energię do fabryki i ciepło dla miasta niedawno zmieniła paliwo z węgla na gaz. Ta zmiana pozwoli uniknąć emisji 1,5 mln ton CO2 rocznie, czyli mniej więcej tyle, ile emituje w takim czasie 870 tysięcy samochodów.

Spółka MAN Energy Solutions poszła jeszcze dalej – pracuje już nad innowacyjną technologią, dzięki której będzie można zastąpić ogrzewanie z elektrowni zasilanych paliwami kopalnymi energią uzyskaną z pomp ciepła. W Esbjerg powstaje pilotażowa instalacja o całkowitej mocy grzewczej na poziomie 50 MW. Będzie ona dostarczać do 100 000 mieszkańców około 235 000 MWh ciepła rocznie. Pozwoli to uniknąć emisji 100 000 ton CO2 rocznie, czyli tyle, ile pochodzi z ok. 55 000 samochodów.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego