Grupa Volkswagen na kursie NEW AUTO: dostawy aut elektrycznych podwojone w 2021 roku

Grupa Volkswagen na kursie NEW AUTO: dostawy aut elektrycznych podwojone w 2021 roku

13 stycznia 2022
  • Transformacja trwa: 452 900 samochodów elektrycznych (BEV) dostarczonych do klientów (+96 procent w porównaniu z rokiem 2020), co dało Grupie pozycję lidera w Europie i drugie miejsce w USA, sprzedaż aut BEV w Chinach wzrosła czterokrotnie (do 92 700 sztuk) Ograniczona dostępność półprzewodników spowodowała, mimo pełnego banku zamówień, nieznaczne zmniejszenie dostaw rok do roku o 4,5 procent, do 8,9 mln samochodów

Wolfsburg, Poznań, 13 stycznia 2022 – W 2021 roku Grupa Volkswagen kontynuowała transformację w kierunku zrównoważonej, skoncentrowanej na oprogramowaniu Grupy zajmującej się mobilnością i prawie podwoiła liczbę dostarczonych pojazdów elektrycznych BEV w porównaniu z rokiem 2020 – do 452 900 sztuk. Stanowią one obecnie 5,1 procent dostaw do klientów, podczas gdy w roku poprzednim było to 2,5 procent. Grupa jest liderem europejskiego rynku pojazdów elektrycznych z dużą przewagą nad rywalami i zajmuje drugie miejsce na kluczowym rynku amerykańskim z udziałem około 7,5 procent. W Chinach dostarczono 92 700 pojazdów elektrycznych BEV, cztery razy więcej niż w roku 2020. Również sprzedaż hybryd plug-in na całym świecie znacznie wzrosła (do 309 500 sztuk, +61 procent). Łącznie Grupa dostarczyła klientom na całym świecie 8 882 000 pojazdów. Tak jak przewidywano, globalny niedobór półprzewodników doprowadził do niewielkiego spadku – o 4,5 procent w stosunku do roku 2020, pomimo olbrzymiego popytu i pełnego portfela zamówień.

„Rok 2021 był bardzo trudny ze względu na globalne niedobory półprzewodników, ale mimo to konsekwentnie realizowaliśmy nasz kurs w przyszłość w kierunku NEW AUTO. Podwojenie wolumenu naszych samochodów elektrycznych i wysoki popyt na wszystkie nasze pojazdy wyraźnie pokazują, że wybraliśmy dobry kierunek rozwoju. Na tym będziemy się opierać w bieżącym roku i dalej prowadzić transformację” – powiedział Christian Dahlheim, odpowiedzialny za sprzedaż Grupy Volkswagen.

Dane za 2021 rok pokazują, jak zmienia się model biznesowy Grupy Volkswagen. Źródła dochodów będą się stopniowo przesuwać z aut spalinowych na zeroemisyjne samochody elektryczne oraz ze sprzedaży pojazdów na oprogramowanie i usługi mobilności, wspierane technologią autonomicznej jazdy. Grupa Volkswagen przewiduje, że w 2030 roku co drugi samochód sprzedawany na świecie będzie autem w pełni elektrycznym.

Systematyczna elektryfikacja gamy samochodów jest odzwierciedlona także w planach inwestycyjnych Grupy na lata 2022-2026, które zaprezentowano w grudniu. Plany te przewidują wzrost inwestycji i nakładów na rozwój elektromobilności o ok. 50 procent w porównaniu z poprzednią rundą planowania, łącznie będzie to 52 mld euro.

Najlepiej sprzedającymi się elektrycznymi samochodami Grupy w 2021 r. były:
Volkswagen ID.4 – 119 600 sztuk
Volkswagen ID.3 – 75 500 sztuk
– Audi e-tron (wraz z wersją Sportback) – 49 200 sztuk
– ŠKODA Enyaq iV – 44 700 sztuk
Volkswagen e-up! – 41 400 sztuk
– Porsche Taycan (wraz z wersją Sport Turismo) – 41 300 sztuk

Dostawy samochodów w podziale na regiony w 2021 roku
W Europie łącznie dostarczono 3 518 700 aut (-2,7 procent). W Europie Zachodniej 2 860 400 klientów zdecydowało się na samochód jednej z marek grupy. W tej części naszego kontynentu dużą popularnością cieszyły się auta elektryczne. Wybrało je 10,5 procent nabywców (w 2020 r. było to 6,2 procent). To sprawia, że Grupa jest liderem rynku aut BEV w Europie. Popyt na tego typu pojazdy był jeszcze większy w Niemczech, gdzie samochody elektryczne stanowiły 11,4 procent wszystkich zamówień (w 2020 r. było to 5,9 procent). W Niemczech dostarczono klientom łącznie 991 900 samochodów ze wszystkimi rodzajami napędu (-9,6 procent). W Europie Środkowej i Wschodniej dostawy zmniejszyły się o 2,8 procent, do 658 300 aut.

W Ameryce Północnej, klienci odebrali 908 400 nowych samochodów Grupy, co oznacza wyraźny wzrost, o 15,6 procent. Największa w tym zasługa USA, gdzie dostawy wzrosły o 16,9 procent, do 671 800 aut. Grupa potroiła wynik w Stanach Zjednoczonych, jeśli chodzi o samochody w pełni elektryczne, do 37 200 samochodów. Dało to drugie miejsce wśród producentów BEV.

Grupa poprawiła wyniki także w Ameryce Południowej, gdzie dostarczono łącznie 514 600 aut, o 5,1 procent więcej niż przed rokiem. W Brazylii, która jest największym rynkiem na tym kontynencie udało się niemal utrzymać rezultat z 2020 roku (376 500 aut, spadek o 0,3 procent).

W regionie Azji i Pacyfiku dostawy spadły o 12,4 procent, do 3 610 600 samochodów. W Chinach, największym rynku dla Grupy na świecie, szczególnie mocno odczuwalna była sytuacja z dostawami półprzewodników – w 2021 roku dostarczono tam 3 304 800 aut, o 14,1 procent mniej niż w 2020. Elektryczna ofensywa w tym regionie była wyjątkowo owocna – sprzedaż aut z napędem BEV wzrosła czterokrotnie, do 92 700 sztuk.

Szczegółowe dane na temat wielkości dostaw znajdują się w załączonych plikach.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska/wltp.html?

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/connected-car/lacznosc/we-connect.html? Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. ID.7 Tourer Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Tourer Special Edition: 47 430 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego