Dobre wyniki marki Volkswagen w pierwszej połowie 2022 roku

Dobre wyniki marki Volkswagen w pierwszej połowie 2022 roku

Dobre wyniki marki Volkswagen w pierwszej połowie 2022 roku

2 sierpnia 2022
  • działania mające na celu zwiększenie efektywności kosztowej przynoszą efekty
  • rentowność operacyjna sprzedaży przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrosła do 5,6 procent
  • zysk operacyjny ze sprzedaży przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrósł do 1,9 mld euro
  • elektryczna ofensywa trwa: dostawy samochodów elektrycznych zwiększyły się o 25 procent mimo pandemii i problemów z dostępnością podzespołów
  • CEO Volkswagena Thomas Schäfer: „Robimy ogromne postępy. W drugim kwartale uzyskaliśmy wyraźne wzrosty. Z ostrożnym optymizmem patrzymy na rozwój sytuacji związanej z dostawami w drugiej połowie roku. Chcemy wykorzystać efekt synergii w grupie marek wolumenowych.”
  • Volkswagen podnosi prognozy rentowności operacyjnej sprzedaży przed uwzględnieniem pozycji specjalnych do 4-5 procent w całym 2022 roku

Marka Volkswagen w pierwszej połowie 2022 roku jeszcze bardziej wzmocniła efektywność ekonomiczną Grupy. Skuteczne zarządzanie sprzedażą, poprawa efektywności kosztowej i konsekwentna realizacja strategii ACCELERATE doprowadziły do osiągnięcia dobrego wyniku finansowego. Wynik operacyjny przed uwzględnieniem zdarzeń specjalnych wzrósł do 1,9 mld euro (w pierwszym półroczu 2021 było to 1,2 mld euro). Operacyjna rentowność sprzedaży przed uwzględnieniem zdarzeń specjalnych wzrosła do 5,6 procent (w pierwszym półroczu 2021 było to 3,4 procent). Dobry wynik to zasługa drugiego kwartału. Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej osiągnęły w pierwszych sześciu miesiącach 569 mln euro. W wyniku optymalizacji cen i portfolio modeli firma wygenerowała przychody ze sprzedaży w wysokości nieco poniżej 33 mld euro (w pierwszym półroczu 2021 było to 36 mld euro) – i to mimo znacznego spadku dostaw pojazdów w ujęciu rok do roku.

„Robimy ogromne postępy we wdrażaniu naszej strategii związanej z elektromobilnością, cyfryzacją i rozwojem oprogramowania, a w drugim kwartale 2022 roku znacznie przyspieszyliśmy, pomimo utrzymującej się trudnej sytuacji z dostawami. Wciąż staramy się ograniczać koszty i będziemy wykorzystywać w większym stopniu z efektu synergii w grupie marek wolumenowych. Celem jest zwiększenie wydajności o 20 procent dla tych marek w perspektywie średnioterminowej. W drugą połowę roku patrzymy z ostrożnym optymizmem, że sytuacja z zaopatrzeniem ulegnie poprawie” – powiedział CEO marki Volkswagen, Thomas Schäfer.

Grupa marek wolumenowych, w której skład wchodzą Volkswagen Samochody Osobowe, SEAT i CUPRA, SKODA i Volkswagen Samochody Dostawcze są reprezentowane w zarządzie Grupy Volkswagen przez Thomasa Schäfera. Marki w przyszłości będą współpracować ze sobą ściślej, a kooperacja będzie bardziej efektywna, co – dzięki efektowi synergii – przyniesie oszczędności i da przewagę konkurencyjną.

Nacisk na efektywność kosztową pozostaje niezmieniony
Wśród czynników, które przyczyniły się do osiągnięcia korzystnego wyniku finansowego, są m.in. konsekwentne dążenie do optymalizacji kosztów stałych i kosztów dystrybucji, utrzymujący się pozytywny trend w regionach – zwłaszcza w Ameryce Północnej i Południowej – a także koncentracja inwestycji na cyfryzacji i elektromobilności. „Nasze działania, mające na celu obniżenie kosztów i zwiększenie zysku przynoszą efekty, pomimo utrzymującej się niepewnej sytuacji geopolitycznej, gwałtownych wzrostów cen towarów i energii, zakłóceń w łańcuchach dostaw i zaopatrzenia, jak również wpływu pandemii w Chinach” – powiedział dyrektor finansowy Volkswagena, Alexander Seitz. „Tendencja wzrostowa utrzymała się w drugim kwartale” – dodał Seitz.

Volkswagen zwiększył dostawy samochodów elektrycznych o 25 procent
Z powodu wojny w Ukrainie, problemy z dostępnością półprzewodników i pandemii Covid-19 w Chinach dostawy samochodów na świecie spadły do 2,08 mln sztuk (-23,2 procent). Jednak liczba dostarczonych w tym samym czasie aut elektrycznych wzrosła – 116 000 samochodów to 25 procent więcej niż w tym samym okresie 2021 roku. Największym powodzeniem wśród klientów cieszy się model ID.4 (dostarczono 63 000 aut). Co drugi sprzedany w Chinach pojazd elektryczny to właśnie ID.4. W tym kraju dostawy Volkswagenów z napędem elektrycznym zostały podwojone, a w czerwcu osiągnięto rekordowy wynik – 17 600 samochodów z rodziny ID. trafiło do klientów w Państwie Środka.
Popyt, zarówno na samochody elektryczne, jak i te z konwencjonalnym napędem, pozostaje wysoki. W portfelu zamówień w Europie jest 728 000 aut, w tym 139 000 samochodów elektrycznych. Grupa stara się skrócić czas potrzebny na dostawę i jak najszybciej zredukować liczbę niezrealizowanych zamówień.

Podniesione prognozy na 2022 – mimo rosnących cen materiałów i energii
„Spodziewamy się, że wpływ cen towarów i energii będzie w drugiej połowie 2022 roku znacznie wyższy niż w pierwszej połowie roku. Podejmujemy działania, aby przeciwdziałać temu trendowi. Jesteśmy przekonani, że w dużej mierze będziemy w stanie zrównoważyć te wzrosty cen i kontynuować wzrostowy trend. Dlatego podnosimy nasze prognozy, jednak pod warunkiem, że sytuacja w zakresie zaopatrzenia będzie rozwijać się zgodnie z oczekiwaniami. W całym roku 2022 chcemy osiągnąć rentowność operacyjną na sprzedaży przed uwzględnieniem zdarzeń specjalnych na poziomie 4 do 5 procent” – mówi Alexander Seitz. Wcześniej prognoza na 2022 rok wynosiła do 4 proc.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.