Volkswagen wzmocnił efektywność ekonomiczną po trzecim kwartale 2022 roku

Volkswagen wzmocnił efektywność ekonomiczną po trzecim kwartale 2022 roku

Volkswagen wzmocnił efektywność ekonomiczną po trzecim kwartale 2022 roku

28 października 2022
  • wynik operacyjny w wysokości 2,5 mld euro za pierwsze dziewięć miesięcy (przed uwzględnieniem pozycji specjalnych) jest dwukrotnie wyższy niż w analogicznym okresie 2021 roku
  • rentowność operacyjna sprzedaży przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wynosi 4,7 procent
  • prezes zarządu Volkswagena Thomas Schäfer: „Solidne wyniki kwartalne pokazują, że Volkswagen pozostaje na dobrej drodze mimo wyjątkowo trudnej sytuacji na rynku. Utrzymujemy wysokie tempo – przyspieszamy w zakresie elektromobilności i dostosowujemy portfel produktów do potrzeb klientów.”
  • dyrektor finansowy Patrik Andreas Mayer: „W obliczu ogromnych wyzwań wynikających z napiętej sytuacji związanej z zaopatrzeniem, musimy kontynuować nasze wysiłki w celu obniżenia kosztów, by osiągnąć wzrost wyniku operacyjnego. Czwarty kwartał będzie szczególnie wymagający w związku z sytuacją z globalnymi łańcuchami dostaw i dostępnością części.”

Marka Volkswagen wzmocniła swoją efektywność ekonomiczną w utrzymującym się trudnym otoczeniu. Wynik operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych za pierwsze dziewięć miesięcy bieżącego roku wyniósł prawie 2,5 mld euro i był dwukrotnie wyższy niż w analogicznym okresie 2021 roku (1,2 mld euro), a przychody ze sprzedaży wzrosły do 52 mld euro (poprzednio 49 mld euro). Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej osiągnęły poziom miliarda euro (poprzednio -0,3 mld euro). Mimo że wiele zamówień klientów nie mogło zostać zrealizowanych zgodnie z planem ze względu na utrzymujące się problemy z dostępnością części, na poprawę wyniku wpłynął przemyślany miks modelowy i zwiększenie dostaw w trzecim kwartale: 1,26 mln pojazdów dostarczonych na całym świecie od lipca do września 2022 r. to o 15,3 procent więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

„Solidne wyniki kwartalne pokazują, że Volkswagen pozostaje na dobrej drodze mimo wyjątkowo trudnego otoczenia. Utrzymujemy wysokie tempo, uprościliśmy portfolio produktów, a do 2026 roku wprowadzimy dziesięć nowych modeli elektrycznych. Między innymi dzięki temu stajemy się bardziej wydajni. Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej ograniczyć zaległości w realizacji zamówień, które osiągnęły historyczny poziom, aby nasi klienci mogli jak najszybciej odebrać swojego nowego Volkswagena” – powiedział Thomas Schäfer, prezes marki Volkswagen Samochody Osobowe, członek zarządu Grupy Volkswagen i szef grupy marek wolumenowych.

Celem jest jeszcze ściślejsza współpraca marek w grupie marek wolumenowych, aby stać się jeszcze szybszym, skuteczniejszym i bardziej opłacalnym. Już w tym roku fabryki grupy marek wolumenowych ograniczyły koszty o 220 mln euro. Celem jest zwiększenie wydajności całej grupy marek wolumenowych o 20 procent, dzięki efektowi synergii w perspektywie średnioterminowej. Grupa marek wolumenowych, obejmująca Volkswagen Samochody Osobowe, SEAT i CUPRA, SKODA, a także Volkswagen Samochody Dostawcze, podlega Thomasowi Schäferowi w zarządzie Grupy.

Koncentracja na efektywności kosztowej

Patrik Andreas Mayer, dyrektor finansowy marki Volkswagen Samochody Osobowe, skomentował: „Wobec ogromnych wyzwań wynikających z napiętej sytuacji w zakresie zaopatrzenia musimy w najbliższych miesiącach kontynuować nasze systematyczne wysiłki na rzecz obniżenia kosztów i zwiększenia naszego wyniku operacyjnego. W ten sposób stworzymy podstawy do tego, aby Volkswagen mógł z własnych środków sfinansować transformację w kierunku elektromobilności i cyfryzacji.”

Utrzymuje się wysoki portfel zamówień

W osiągnięciu dobrego wyniku w dziewięciu miesiącach pomogły zwiększone dostawy w trzecim kwartale, które stabilizują się na wysokim poziomie pomimo „wąskich gardeł” w branży dostawców. Liczba pojazdów dostarczonych od lipca do września 2022 roku wyniosła 1,26 miliona i była o 15,3 procent wyższa niż w analogicznym okresie 2021 roku – szczególnie wysokie były dostawy we wrześniu (+19 procent). W rezultacie marka Volkswagen dostarczyła w pierwszych dziewięciu miesiącach roku na całym świecie 3,3 mln pojazdów, z czego 207 200 stanowiły całkowicie elektryczne modele rodziny ID. (wzrost o 23,5 procent).

Prym wiodły modele ID.4 i ID.5, których dostarczono łącznie 122 600 sztuk. W Chinach w pierwszych dziewięciu miesiącach dostarczono 104 700 modeli ID. (ID.3, ID.4 i ID.6), czyli ponad dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.
Portfel zamówień marki Volkswagen pozostaje bardzo duży – tylko w Europie jest w nim 700 000 pojazdów (zarówno z napędem elektrycznym, hybrydowym, jak i konwencjonalnym). Volkswagen intensywnie pracuje nad dalszym skróceniem czasu dostawy dla klientów i jak najszybszą realizacją zaległych zamówień.

Prognozy

Marka Volkswagen spodziewa się, że niestabilna sytuacja w zakresie dostaw części oraz rosnące ceny surowców i energii utrzymają się w czwartym kwartale i po zakończeniu 2022 roku. Dyrektor finansowy, Patrik Andreas Mayer skomentował: „Czwarty kwartał będzie szczególnie wymagający w odniesieniu do globalnych łańcuchów dostaw i dostaw części. To sprawia, że tym ważniejsze jest zabezpieczenie wyniku na długi czas poprzez dyscyplinę kosztową i optymalizację miksu modelowego.”

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego