Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu: Volkswagen wciąż udoskonala swój bestsellerowy model – Golfa

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu: Volkswagen wciąż udoskonala swój bestsellerowy model – Golfa

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu: Volkswagen wciąż udoskonala swój bestsellerowy model – Golfa

17.10.2022
  • najwyższy wynik w testach zderzeniowych Euro NCAP: kolejny raz Volkswagen Golf uzyskał pięć gwiazdek
  • centralna poduszka powietrzna dla pasażerów przedniego rzędu jest teraz elementem wyposażenia standardowego
  • wyniki testów to dowód na wysoki poziom bezpieczeństwa w Volkswagenach
  • organizacja Euro NCAP docenia starania Volkswagena, związane z nieustannym udoskonalaniem samochodów

Volkswagen Golf kolejny raz uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Europejska organizacja przyznała mu bardzo dobre oceny we wszystkich kategoriach. Kompaktowy model Volkswagena zdobył wysokie noty za poziom bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, dzieci i niechronionych uczestników ruchu drogowego, a także za systemy wspomagające. W wyposażeniu standardowym Golfa jest teraz także centralna poduszka powietrzna – umieszczona między przednimi fotelami. Najnowsza odsłona kompaktowego auta z Wolfsburga jest więc zaprojektowana w taki sposób, by spełniać wymogi nowej, bardziej rygorystycznej procedury testowej i nadal zapewniać maksymalny poziom bezpieczeństwa. Tym samym Golf pozostaje jednym z najlepszych aut w swojej klasie.

Golf zaliczył kolejny test zderzeniowy Euro NCAP z bardzo dobrym wynikiem. Po tym, jak kompakt Volkswagena otrzymał pięć gwiazdek zgodnie z obowiązującym w 2019 roku standardem Euro NCAP, również teraz organizacja doceniła wysoki poziom bezpieczeństwa auta z Wolfsburga. Tegoroczne próby przeprowadzono zgodnie ze zmodyfikowanymi procedurami testowymi, obowiązującymi od 2020 roku. Mimo że poprzednia ocena jest ważna jeszcze przez trzy lata, Volkswagen postanowił sprawdzić poziom bezpieczeństwa swojego bestsellera i poddać go testom według nowych, znacznie bardziej rygorystycznych norm. „Spora część producentów pojazdów, aby utrzymać konkurencyjność, szuka oszczędności, niektórzy również w zakresie bezpieczeństwa. Cieszę się, że są również przykłady odwrotne – np. Volkswagen nieustannie poprawia bezpieczeństwo Golfa, aby był on na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami i dotrzymywał kroku konkurentom” – skomentował wyniki sekretarz generalny Euro NCAP, Michiel van Ratingen.

Istotnym elementem, zwiększającym bezpieczeństwo jest poduszka powietrzna między przednimi fotelami, która należy teraz do wyposażenia standardowego Golfa. W przypadku zderzenia bocznego pomaga ona zapobiec ewentualnemu zderzeniu się głowami osób siedzących z przodu. Nowością jest także dodatkowy napinacz pasów biodrowych dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu. W kategorii „Ochrona dorosłych pasażerów” kompaktowy Volkswagen uzyskał znakomity wynik 88 procent możliwych do zdobycia punktów.

Zbliżony wynik, bo 87 procent, Golf uzyskał za „Ochronę dzieci”. W tej kategorii brani pod uwagę trzy istotne kwestie: oprócz ochrony, jaką zapewniają dzieciom pasy bezpieczeństwa w przypadku zderzenia czołowego lub bocznego, oceniano także możliwości bezpiecznego montażu fotelików dziecięcych o różnych rozmiarach, a także wyposażenie związane z przewożeniem dzieci.

W kategorii „Systemy asystujące” Golf otrzymał 79 procent możliwych do zdobycia punktów. Dobrze oceniono między innymi autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który reagował poprawnie na inne pojazdy. Do uzyskania dobrego wyniku przyczyniły się również system ostrzegania kierowcy (Driver Alert) oraz funkcja hamowania przed nadjeżdżającym pojazdem podczas skręcania. Oba elementy należą do wyposażenia standardowego Golfa.

Oprócz ochrony pasażerów w pojazdach Euro NCAP sprawdza także, jak skutecznie automatyczne systemy hamowania awaryjnego mogą chronić pieszych i rowerzystów, a więc niechronionych uczestników ruchu drogowego, w przypadku ryzyka kolizji. W tej kategorii Golf, wyposażony seryjnie w system Front Assist, uzyskał wynik 74 procent.

Wynik Golfa w teście Euro NCAP jest dowodem na to, że Volkswagen nieustannie poprawia bezpieczeństwo swoich samochodów. W marcu 2022 roku pięć gwiazdek w testach uzyskały ID.5, Polo i Taigo, a wcześniej, w 2020 i 2021 roku tę samą notę otrzymały także ID.3 i ID.4. Rok wcześniej, w 2019 roku, T-Roc i Golf także zasłużyły na maksymalną ocenę.

Testy zderzeniowe przeprowadzane przez Euro NCAP od 1997 roku stanowią punkt odniesienia dla poziomu bezpieczeństwa nowych samochodów w Europie. Procedury testowe i wymagania dotyczące standardowego wyposażenia w systemy wspomagające kierowcę oraz zwiększające bezpieczeństwo bierne są regularnie, mniej więcej co dwa lata, zaostrzane. Szczegóły dotyczące poszczególnych testów są dostępne na stronie www.euroncap.com.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.