Volkswagen wsparł odbudowę lasu w okolicach Puszczy Białowieskiej – 17 000 nowych drzew w Rybołach

Volkswagen wsparł odbudowę lasu w okolicach Puszczy Białowieskiej – 17 000 nowych drzew w Rybołach

Volkswagen wsparł odbudowę lasu w okolicach Puszczy Białowieskiej – 17 000 nowych drzew w Rybołach

18.05.2022
  • Volkswagen w ramach strategii Way to Zero konsekwentnie zmniejsza emisję CO2, stopniowo przechodzi na wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i równoważy emisję, której nie da się uniknąć
  • jednym z lokalnych działań w Polsce jest program redukcji i kompensacji śladu węglowego aut z parku prasowego
  • po każdym teście dziennikarskim samochodu z silnikiem spalinowym wybierane jest miejsce, w którym zostanie zasadzone 70 drzew
  • w Rybołach, w niedalekim sąsiedztwie Puszczy Białowieskiej posadzono 17 tysięcy drzew, a ich zakup sfinansowała marka Volkswagen

W 2021 roku Volkswagen rozpoczął projekt kompensacji śladu węglowego samochodów testowych z parku dziennikarskiego. Według założeń projektu, po każdym zakończonym teście samochodu napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz może wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew dzięki współpracy Volkswagena z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych. Późną jesienią 2021 roku w Rybołach, w niedalekim sąsiedztwie Puszczy Białowieskiej, zasadzono 17 tysięcy nowych drzew, których zakup sfinansowała marka Volkswagen.

Marka Volkswagen w związku ze swoją strategią Way To Zero konsekwentnie zmniejsza emisję CO2, stopniowo przechodzi na wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i równoważy emisję dwutlenku węgla, której nie da się uniknąć. Poza oferowaniem modeli elektrycznych produkowanych z neutralnym bilansem węglowym, marka dąży do pełnej dekarbonizacji w poszczególnych obszarach swoich działań. Rozpoczęty w 2021 roku projekt redukcji i kompensacji śladu węglowego aut z parku dziennikarskiego jest jednym z działań odzwierciedlających dążenia Volkswagena.

W październiku 2021 roku w Rybołach na Podlasiu zasadzono 17 tysięcy nowych drzew. Prace te (na łącznej powierzchni 2,85 ha) poprzedzone zostały usunięciem gałęzi drzew zniszczonych huraganem, który przeszedł nad Podlasiem w czerwcu 2016 roku. Ryboły były jednym z miejsc dotkniętych tym zdarzeniem. To miejscowość o bogatej historii, która jest dziś znana m.in. z mini-kramów, wystawianych przez gospodarzy przed ogrodzenia swoich domów. Przejezdni mogą się przy nich zatrzymać i kupić to, co uprawiają mieszkańcy: ogórki, pomidory, jaja czy warkocze cebuli lub dynie.

Anatol Surowiec z Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych podkreśla wagę nowych nasadzeń drzew: „Choć huragan doświadczył nas w 2016 roku, to dopiero w minionym roku dzięki wsparciu Volkswagena udało nam się znacząco wesprzeć odbudowę lasu: powierzchnię niespełna trzech hektarów obsadziliśmy dwuletnimi sadzonkami brzozy i dębu, jako bardziej odpornymi na choroby grzybowe na gruntach porolnych. Brzoza najlepiej radzi sobie w konkurencji z czeremchą amerykańską, obcym gatunkiem w europejskim ekosystemie leśnym”.

„Projekt, w ramach którego sadzimy tysiące drzew w polskich lasach ma dla nas niebagatelne znaczenie: za jego sprawą pokazujemy nasze kompleksowe podejście do redukcji emisji dwutlenku węgla. Bardzo cieszy nas, że przedstawiciele mediów testujących nasze samochody chętnie włączają się w nasz projekt poprzez wskazywanie miejsc, w których już wkrótce znajdą się nowe drzewa. W tym roku dziennikarze mogą wybierać spośród trzech lokalizacji – są nimi Siewierz, Bukowsko i Zubrzyca Dolna” – mówi Hubert Niedzielski, kierownik ds. PR marki Volkswagen.

Poza Rybołami, dziennikarze w minionym roku mogli wskazywać jako miejsce nasadzeń również Czarnowo i Zawoję.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Podane ceny obejmują podatek VAT (23%).  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html