Volkswagen poprawia efektywność kosztową i ekonomiczną w trudnych warunkach

Volkswagen poprawia efektywność kosztową i ekonomiczną w trudnych warunkach

Volkswagen poprawia efektywność kosztową i ekonomiczną w trudnych warunkach

06.05.2022
  • pierwszy kwartał 2022 roku: zysk operacyjny wzrósł do 513 mln euro
  • rentowność operacyjna sprzedaży wzrosła do 3,4 procent
  • strategia elektromobilności na dobrej drodze: dostawy samochodów elektrycznych wzrosły o 74 procent
  • popyt pozostaje na wysokim poziomie – duże zaległości w zamówieniach
  • CEO Volkswagena Ralf Brandstätter: „Trwała poprawa efektywności ekonomicznej daje nam solidną podstawę do przyspieszonej transformacji w kierunku bezemisyjnej i w pełni sieciowej mobilności”

Wolfsburg – Marka Volkswagen trwale wzmocniła efektywność ekonomiczną Grupy w pierwszym kwartale 2022 roku. W pierwszych trzech miesiącach zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrósł do 513 mln euro (I kwartał 2021: 490 mln euro). Przychody ze sprzedaży wyniosły nieco poniżej 15 mld euro (I kwartał 2021: 17,6 mld euro) dzięki optymalizacji oferty i polityki cenowej, natomiast liczba dostaw w tym okresie wyniosła około miliona pojazdów (I kwartał 2021: 1,36 mln) z powodu wojny w Ukrainie, globalnego niedoboru półprzewodników oraz sytuacji związanej z koronawirusem w Chinach. Z kolei rentowność operacyjna sprzedaży przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrosła do 3,4% (I kwartał 2021: 2,8%).

„Jeszcze bardziej poprawiliśmy naszą efektywność ekonomiczną w trudnych warunkach. To dowód na to, że Volkswagen wybrał właściwą drogę do osiągnięcia trwałej poprawy konkurencyjności i rentowności dzięki strategii ACCELERATE. Położyliśmy solidne fundamenty pod przyspieszoną transformację w kierunku bezemisyjnej i w pełni sieciowej mobilności” – powiedział dyrektor zarządzający marki Volkswagen Ralf Brandstätter.

Koncentracja na efektywności kosztowej – prognoza na 2023 rok potwierdzona
Volkswagen kontynuuje intensywne prace nad poprawą efektywności kosztowej: m.in. nad dalszym obniżaniem kosztów stałych i kosztów ogólnych. Celem jest wzmocnienie konkurencyjności w perspektywie długoterminowej. „Obecnie stoimy w obliczu różnych wyzwań, takich jak niepewność geopolityczna, podwyżki cen towarów i energii oraz skutki pandemii w Chinach. Staramy się przeciwdziałać tym zagrożeniom, stosując redukcję kosztów i poprawiając wyniki operacyjne w poszczególnych obszarach. Niemniej jednak nasz cel, jakim jest rentowność operacyjna sprzedaży na poziomie 6 procent w 2023 roku pozostaje aktualny” – powiedział dyrektor finansowy Volkswagena Alexander Seitz. Realizacja planu jest uzależniona od rozwoju wojny na Ukrainie, a w szczególności od jej wpływu na gospodarkę światową, a tym samym na działalność marki Volkswagen. Popyt pozostaje wysoki zarówno na samochody z silnikami spalinowymi, jak i w pełni elektryczne.

Dalszy gwałtowny wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych
W ciągu pierwszych trzech miesięcy dostarczono 53 400 aut elektrycznych (BEV) (wzrost o 74 procent). Kluczową rolę odgrywa tu Volkswagen ID.4. Stanowi on ponad połowę sprzedaży, do klientów trafiło już 30 300 sztuk tego modelu. Volkswagen zwiększa obecnie moce produkcyjne swoich zakładów, by były w stanie zaspokoić popyt na swój najlepiej sprzedający się samochód elektryczny. Swoją cegiełkę już 20 maja 2022 r. dołoży zakład w Emden, gdzie rozpocznie się produkcja modelu ID.4. W drugiej połowie roku model ID.4 zacznie zjeżdżać również z linii produkcyjnej w Chattanooga w Stanach Zjednoczonych. Wszystkie modele z rodziny ID. cieszą się dużym popytem – w samej Europie złożono na nie ponad 120 000 zamówień.

Bank zamówień na samochody ze wszystkimi rodzajami napędu osiągnął najwyższy w historii poziom – jest w nim dziś ponad 670 000 pojazdów tylko w Europie. W związku z tym Grupa dokłada wszelkich starań, aby skrócić do minimum czas dostawy do klientów i sprawnie zrealizować tak dużą liczbę zamówień.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Podane ceny obejmują podatek VAT (23%).  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html