Przez pół roku programu „Mój elektryk” złożono ponad 60 wniosków na dofinansowanie zakupu elektrycznych Volkswagenów ID.3 i ID.4

Przez pół roku programu „Mój elektryk” złożono ponad 60 wniosków na dofinansowanie zakupu elektrycznych Volkswagenów ID.3 i ID.4

Przez pół roku programu „Mój elektryk” złożono ponad 60 wniosków na dofinansowanie zakupu elektrycznych Volkswagenów ID.3 i ID.4

19.05.2022
  • Volkswagen najpopularniejszą marką samochodów elektrycznych, wybieranych przez klientów Volkswagen Financial Services w ramach programu „Mój elektryk”
  • zdecydowana większość wniosków o dopłaty w ramach programu „Mój elektryk” złożona przez klientów VW FS pochodziła od firm – to aż 94 procent
  • na liście najpopularniejszych modeli znalazły się Volkswageny ID.3 i ID.4
  • Volkswagen Financial Services przygotował specjalną ofertę leasingu ID. Lease&Drive, przeznaczoną dla firm i klientów indywidualnych, którzy są zainteresowani samochodem elektrycznym

Program „Mój elektryk”, w ramach którego można uzyskać rządową dopłatę do zakupu samochodu elektrycznego w wysokości 18 750 lub 27 000 zł działa od pół roku. Jedną z pierwszych firm, która nawiązała współpracę z Bankiem Ochrony Środowiska była spółka Volkswagen Financial Services. Przez pierwsze sześć miesięcy obowiązywania programu BOŚ rozpatrzył pozytywnie 113 wniosków złożnych przez VW FS, a łączna kwota dotacji przekroczyła 3 mln zł.

Zdecydowana większość wniosków w programie „Mój elektryk” pochodzących od klientów VW FS, bo aż 94 proc., została złożona przez firmy. Co drugi wniosek dotyczył samochodów w przedziale cenowym 220-280 tys. zł. Do najpopularniejszych modeli należą: Volkswagen ID.3 oraz ID.4. Na oba modele złożono ponad 60 wniosków o dopłaty. Wnioskujący najczęściej starali się o dopłatę do elektryka w wysokości 27 tys. zł (90 proc.). Najwięcej dotacji przyznano w woj. mazowieckim (18), na podium znalazły się województwa: wielkopolskie (14) i pomorskie (13).

Wybór oferty Volkswagen Financial Services to nie tylko możliwość skorzystania z rządowych dopłat w ramach programu „Mój elektryk”, lecz także korzystne finansowanie, dopasowane do potrzeb i możliwości klienta. W przypadku samochodów elektrycznych najlepszym wyborem jest leasing ID. Lease&Care, dostępny zarówno dla firm, jak i klientów indywidualnych. Największe zalety tego rozwiązania to:

  • niska rata - niższa niż w leasingu klasycznym (spłaca się jedynie przewidywaną utratę wartości samochodu w trakcie trwania umowy)
  • opłata wstępna już od 0%
  • elastyczny wybór zakończenia umowy: zwrot lub wykup pojazdu
  • możliwość sfinansowania usług serwisowych w racie leasingu – użytkownika nie zaskoczą koszty serwisu.

Ciekawe informacje przyniosła ostatnia odsłona badania konsumenckiego „Portfele Polaków pod lupą”, przeprowadzonego na zlecenie Volkswagen Financial Services. Jedno z pytań dotyczyło tego, co może skłonić klienta do zakupu samochodu elektrycznego. Prawie 10 procent wskazało na możliwość skorzystania z dofinansowania, ulg lub dopłat w tym zakresie – tu odpowiedź może stanowi
program „Mój elektryk”. Co piąty ankietowany (19 procent) odpowiedział, że argumentem będzie lepsza dostępność sieci ładowania. Zdecydowanie najwięcej badanych (60 procent) uznało, że będą w stanie przekonać ich niższe koszty eksploatacji i cena.

Więcej informacji o możliwościach sfinansowania zakupu i użytkowania pojazdów elektrycznych z wykorzystaniem dopłat w programie „Mój elektryk” można znaleźć na stronie Volkswagen Financial Services: emobility.vwfs.pl.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Podane ceny obejmują podatek VAT (23%).  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html