Przez pół roku programu „Mój elektryk” złożono ponad 60 wniosków na dofinansowanie zakupu elektrycznych Volkswagenów ID.3 i ID.4

Przez pół roku programu „Mój elektryk” złożono ponad 60 wniosków na dofinansowanie zakupu elektrycznych Volkswagenów ID.3 i ID.4

  • Volkswagen najpopularniejszą marką samochodów elektrycznych, wybieranych przez klientów Volkswagen Financial Services w ramach programu „Mój elektryk”
  • zdecydowana większość wniosków o dopłaty w ramach programu „Mój elektryk” złożona przez klientów VW FS pochodziła od firm – to aż 94 procent
  • na liście najpopularniejszych modeli znalazły się Volkswageny ID.3 i ID.4
  • Volkswagen Financial Services przygotował specjalną ofertę leasingu ID. Lease&Drive, przeznaczoną dla firm, które są zainteresowane samochodem elektrycznym

Program „Mój elektryk”, w ramach którego można uzyskać rządową dopłatę do zakupu samochodu elektrycznego w wysokości 18 750 lub 27 000 zł działa od pół roku. Jedną z pierwszych firm, która nawiązała współpracę z Bankiem Ochrony Środowiska była spółka Volkswagen Financial Services. Przez pierwsze sześć miesięcy obowiązywania programu BOŚ rozpatrzył pozytywnie 113 wniosków złożnych przez VW FS, a łączna kwota dotacji przekroczyła 3 mln zł.

Zdecydowana większość wniosków w programie „Mój elektryk” pochodzących od klientów VW FS, bo aż 94 proc., została złożona przez firmy. Co drugi wniosek dotyczył samochodów w przedziale cenowym 220-280 tys. zł. Do najpopularniejszych modeli należą: Volkswagen ID.3 oraz ID.4. Na oba modele złożono ponad 60 wniosków o dopłaty. Wnioskujący najczęściej starali się o dopłatę do elektryka w wysokości 27 tys. zł (90 proc.). Najwięcej dotacji przyznano w woj. mazowieckim (18), na podium znalazły się województwa: wielkopolskie (14) i pomorskie (13).

Wybór oferty Volkswagen Financial Services to nie tylko możliwość skorzystania z rządowych dopłat w ramach programu „Mój elektryk”, lecz także korzystne finansowanie, dopasowane do potrzeb i możliwości klienta. W przypadku samochodów elektrycznych najlepszym wyborem jest leasing ID. Lease&Care, dostępny wyłącznie dla firm. Największe zalety tego rozwiązania to:

  • niska rata - niższa niż w leasingu klasycznym (spłaca się jedynie przewidywaną utratę wartości samochodu w trakcie trwania umowy)
  • opłata wstępna już od 0%
  • elastyczny wybór zakończenia umowy: zwrot lub wykup pojazdu
  • możliwość sfinansowania usług serwisowych w racie leasingu – użytkownika nie zaskoczą koszty serwisu.

Ciekawe informacje przyniosła ostatnia odsłona badania konsumenckiego „Portfele Polaków pod lupą”, przeprowadzonego na zlecenie Volkswagen Financial Services. Jedno z pytań dotyczyło tego, co może skłonić klienta do zakupu samochodu elektrycznego. Prawie 10 procent wskazało na możliwość skorzystania z dofinansowania, ulg lub dopłat w tym zakresie – tu odpowiedź może stanowi
program „Mój elektryk”. Co piąty ankietowany (19 procent) odpowiedział, że argumentem będzie lepsza dostępność sieci ładowania. Zdecydowanie najwięcej badanych (60 procent) uznało, że będą w stanie przekonać ich niższe koszty eksploatacji i cena.

Więcej informacji o możliwościach sfinansowania zakupu i użytkowania pojazdów elektrycznych z wykorzystaniem dopłat w programie „Mój elektryk” można znaleźć na stronie Volkswagen Financial Services: emobility.vwfs.pl.